Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، «خدیجه چنگیز»، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در گفتگو با آسوشیتدپرس، تصمیم «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای سفر به عربستان سعودی را «دلخراش» توصیف کرد و گفت که بایدن با این تصمیمش از تعهد خود مبنی بر اولویت دادن به حقوق بشر عقب‌نشینی کرده است. چنگیز در گفتگوی خود در استانبول یک روز قبل از سفر بایدن به عربستان سعودی گفت که بایدن باید عربستان را تحت فشار قرار دهد و پاسخ‌های بیشتری را از مقامات سعودی درباره اتفاقاتی که برای جسد خاشقجی رخ داده است، جویا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد خاشقجی همچنین در مورد تصمیم بایدن برای تقویت روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی گفت: « بایدن با قرار دادن نفت و مصلحت بر اصول و ارزش ها، اقتدار اخلاقی خود را از دست داد.» خدیجه چنگیز با ابراز ناامیدی از موضع بایدن گفت: رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر به جای متفاوت بودن دیکتاتورهای منطقه را در آغوش می گیرد و این برای من بسیار ناامید کننده است. جو بایدن در حالی به عربستان سعودی سفر می کند که یکی از گزارش های اطلاعاتی آمریکا که بایدن پس از ورود به کاخ سفید آن را از حالت طبقه بندی خارج کرد، می گوید قتل خاشقجی بدون اطلاع ولیعهد عربستان اتفاق نیافتاده است. خاشقجی در زمان قتل، مقیم آمریکا و ستون نویس واشنگتن پست بود که مقالاتی در انتقاد از سرکوب گسترده ولیعهد عربستان علیه فعالان عربستانی می نوشت. او پیش از این در دولت سعودی سمت هایی داشت، اما وقتی که ولیعهد جوان عربستان در پایتخت کشورهای غربی به دلیل اقداماتش در داخل عربستان مورد تمجید قرار می گرفت، خاشقجی به منتقد او تبدیل شده بود. انتهای پیام منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خاشقجي جو بایدن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟