Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در سال گذشته، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه هوشمند امداد امام خمینی(ره) به نشانی soha.emdad.ir راه اندازی شد که امکان استفاده از خدمات غیر حضوری آن برای افراد بسیار زیادی فراهم شده است.

هدف راه اندازی سایت هوشمند و کارآمد امداد کمیته امام خمینی (ره) یا سها، غیر حضوری کردن امور برای مددجویان و در عین حال ثبت اطلاعات آنها به صورت یکپارچه برای دسترسی به تمامی اطلاعات صحیح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

برای آگاهی بیشتر از جزییات  این سامانه به سراغ علی خسروزاده مدیریت روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان ایلام رفتیم.

خسروز زاده در مورد سامانه هوشمند امداد به خبرنگار فارس گفت: با توجه اینکه در دنیای امروز  ارائه خدمات به سمت روش‌های غیر حضوری و الکترونیک  پیش می‌رود سازمان کمیته امداد نیز در این مسیر قدم برداشت و  از پایان سال ۱۴۰۰ در کمیته امام خمینی (ره) تلاش شد در قالب راه اندازی یک سامانه جدید خدمات متقاضیان، سبدها و بسته‌های خدمتی قابل عرضه کمیته امداد در بستر الکترونیک به مراجعه کنندگان عرضه شود.

وی افزود: در این راستا کمیته امداد ایلام از دستگاه‌های پیشگام بود و خیلی سریع همکاران ما در حوزه فناوری توانستند بیش از ۳۵ خدمت را در بستر الکترونیک برای متقاضیان ایجاد کنند. 

مدیر روابط عمومی کمیته امداد در ادامه عنوان کرد: این سامانه روشی سریع و هوشمند بوده و مراجعین میتوانند به راحتی با گوشی‌های تلفن همراه خود یا مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان و حتی کامپیوترهای شخصی که دسترسی به اینترنت داشته باشد، درخواست خود را در سامانه انتخاب و ثبت کنند و این درخواست در سریع‌ترین زمان در اختیار مسئول مربوطه قرار میگیرد.

وی ادامه داد: همزمان در کارپوشه مددکار ارسال می‌شود و پیامک نیز به گوشی تلفن همراه شخص متقاضی ارسال میشود و بدین صورت در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه خدمت به متقاضی صورت می‌گرد.

خسروزاده در مورد ابزار و لوازم مورد نیاز در این بستر جدید به خبرنگار ما گفت: با یک گوشی همراه  و خط تلفنی که به اسم متقاضی باشد و ارائه کد ملی سرپرست خانوار و یک کد پستی که از طریق آن به موقعیت جغرافیایی متقاضی دسترسی پیدا کرد میتوان به این سامانه متصل شد.

وی در پایان در مورد مزایای این طرح بیان داشت: از مزایای این طرح به حذف هزینه‌های ایاب و ذهاب، کاهش زمان، تسریع درخواست‌ها اشاره کرد و همچنین در این روش دیگر نیاز به ارائه حضوری  مدارک هویتی و کاغذی نیست و همه مدارک در قالب یک فایل در این سامانه بارگذاری می‌شود و از دیگر مزایای این طرح میتوان به اتصال این سامانه به سامانه زیادی از جمله اتصال به سیستم بانکی، سیستم‌های دارایی، ثبت احوال، ثبت اسناد و دستگاه‌های حمایتی هم تراز اشاره کرد که دیگر نیاز به استعلام حضوری و کاغذی وجود ندارد و فرد متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه دهک حمایتی متقاضی مشخص و بعد از آن فرایند خدمتی به متقاضی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: الکترونیک کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه گزارش پیگیری‌های پرونده مرحومه پرستو بخشی و تداوم آنها، اقدامات انجام شده برای حبس زدایی از جرایم پزشکی و وضعیت سامانه الکترونیک قضائی سازمان نظام پزشکی، بحث و بررسی شد.

همچنین در خصوص سامانه انتظامی تاکید شد که دسترسی افراد به سامانه پس از ثبت شکایت است و مراجعات حضوری بعدی شاکی و متشاکی کاهش خواهد یافت.

پیگیری انجام دیدار با رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ارائه حضوری درخواست‌ها از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6089638 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته