Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: شورای نگهبان هرچند که مورد هجوم خیلی از افراد است و حق آن بخوبی اداء نشده ولی در نظام اسلامی ساز و کار معمار ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهان اظهار کرد: وقتی مردم رهبری فقیه را می‎پذیرند و رهبریت امت را به مقام معظم رهبری دادند ایشان مستقیم در امور کشور دخالت نمی‎‌کنند با این حال ساز و کار دخالت در نظام جمهوری اسلامی  توسط ولایت فقیه از طریق شورای نگهبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو راه برای نفوذ در نظام وجود دارد یا اینکه قانون‌ها تعریف شود و دیگری اینکه ساز و کاری که نظام‎های جاسوسی دارند بتوانند شخصیت‌هایی را در بدنه نظام نفوذ دهند که این نفوذ در هر دو راه باید از راهروی شورای نگهبان بگذرد که این سدی شده تا قانون‎های خلاف شرع و دین لغو شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: چنانچه افرادی دارای اشتباه وجود داشته باشند و با علم اینکه در نظام اسلامی حتی رهبری معصوم نبوده و احتمال اشتباه ایشان وجود دارد ولی وجود رهبریت، این نظام و مسئولانی که جلوی خطا را بگیرند از ضروریات است.

دشتی افزود: وجود شخصیت‌‎هایی که امکان دارد برای نظام ایجاد اشکال کنند چنانچه صلاحیت آنها تایید شود نظام در معرض خطر قرار می‎گیرد.

وی ادامه داد: به طور یقین چنانچه شورای نگهبان نبود مسیر درخشانی که امروز در مسیر دین، اعتقادات، مقاومت و جهاد پیش می‎رویم متحول شده بود.

دشتی تصریح کرد: کسانی که تفکرات دیگری داشته و تفکرهای خود را جای دیگری می‌آورند به طور یقیق در صورت وجودشان نظام را به مسیر دیگری کشانده بودند.

وی افزود: امید است هر روز که بر این نظام می‎گذرد به موفقیت‌های رهبر معظم انقلاب و کسانی که مجری دستور ایشان هستند روز به روز افزوده شود.

دشتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: خدواند این روزها دریای فیض خود را بر عموم مسلمانان ارزانی بخشیده چرا که ولادت حضرت امام  هادی (ع) و امام موسی کاظم در این ایام رقم خورده است.

وی ادامه داد: در میان این دو مناسبت یاد شده، عید غدیر خم کل هفته را درخشندگی و نور خاصی داده و بنابر تاکید اهل بیت باید به برگزاری این عید اهتمام ویژه داشت.

دشتی افزود: بدون شک چنانچه این ولایت در جهان بروز و ظهور نکند جهان از این مسیر هدایت عقب خواهد ماند.

وی اظهار کرد: امروز ایران به عنوان ام القرای اسلامی حاکمیت دین را اعلام کرده و حاکمیت دین وقتی خالص و همراه با ولایت باشد دین و اسلام نیز مشتری بیشتری پیدا می کنند.

دشتی فزود: امروز دینی حاکمیت را پذیرفته است که پرچم دار امام حسین (ع) و محرم است و باید در این عید با افراشتن پرچم، اطعام و تبریک یکدیگر ابراز ولایت و جایگاه آن بخوبی نشان داده شود.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: روز عید غدیر روز اکمال دین، روز خشنودی خدا، یاس دشمنان، روز اتمام نعمت و برترین عید امت اسلامی است.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان افزود: این روز ، روز اتمام حجت برای امت اسلامی است و خداوند پس از غدیر برای کسی عذری باقی نگذاشت.

وی یاد آورشد: همه باید این عید را بزرگ شمارند و در تبیین این واقعه بزرگ اسلام بپردازند.

مصلح افزود: در همه ادیان، اقوام گذشته، و بزرگان انبیا و اولیا به حجاب تاکید شده و در کشور ما علاوه بر جنبه شرعی،جنبه قانونی دارد.

وی در پایان در خصوص تکدی گری مهاجرین در شهر برازجان گفت:از فرمانداری و شهرداری و منطقه انتظامی و بهزیستی می خواهیم که نسبت به زنان و دختران مهاجری که در سطح شهر برازجان اقدام به تکدی گری می کنند و چهره شهر را نازیبا کرده اند چاره جویی و نسبت به جمع آوری آنها اقدام نمایند.

گناوه

 امام جمعه موقت گناوه گفت: همه اقشار کشور وظیفه داریم دولت را در شرایط کنونی جنگ اقتصادی دشمن یاری و همکاری کنیم .

حجت الاسلام علی عابدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه با اشاره به انتقادهایی که به دولت می شود، اظهارکرد:  دکتر رئیسی زمان می خواهد ، غر و نق زدن به مسئولینی که ۱۰ ماه سرکار آمده اند و هنوز نتوانستند خود را جمع و جور کنند، بی انصافی است و باید همه در شرایط کنونی به دولت و نظام  کمک کنیم و این حرف رهبر است.

وی گفت: تخریب دولت در این برهه، تخریب نظام است ، زیرا که دولت یک نفر نیست بلکه دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بر همه ما حفظ نظام از واجبات است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: اگر مردم در کنار دولت باشند ، سرزنده و شاداب خواهد بود و موفقیت  برای کشور و مشکلات حاصل خواهد شد .

امام جمعه موقت گناوه با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عیدغدیرخم افزود: عید غدیر، عید بشارت و روز غدیر  روز تثبیت اصل امامت و ولایت است.

وی بیان داشت: اصل اتفاق غدیر قابل انکار نیست و براساس اسناد و مدارک موجود همه آن را تائید می کنند.

عابدی گفت: اگر غدیر را درک نکنیم و نشناسیم ، انتظار برای ما معنا ندارد.

امام جمعه موقت گناوه ادامه داد: در دنیای امروزی که  شبهات توسط مخالفان شیعه در ماهواره ها و فضای مجازی زیاد شده  است ، احیا کردن غدیر می تواند برای نسل های جدید روشنگری به همراه داشته باشد تا راه را گم نکنند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت:  شورای نگهبان از نخستین  نهادهای انقلابی در نظام سیاسی نوپای ایران بوده که بمنظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی تاسیس شده است.

وی افزود: شورای نگهبان ، عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران  قلمداد می شود که توانست در ۴۰ سال با صلابت در حراست از قانون و کیان ملی بایستد .

اهرم

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: با توجه به مهم بودن جایگاه شورای نگهبان، بیشترین هجمه‌ها و بویژه هجمه‌های دشمن هم علیه این شورا است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اهرم اظهار کرد: شورای نگهبان ضمانت سلامت «جمهوریت و اسلامیت» نظام انقلابی است که به همین خاطر مورد هجمه همه دشمنان قرار می‌گیرد. 

وی بیان کرد: تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون نیست، مخالف اسلام نیست، بلکه میزان است و همه باید بپذیریم.

 وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: حج امسال اکسیر معنویت و وحدت بوده و پایه‌های اساسی حج ونجات بخش امت اسلام هستند. 

پهلوزاده ادامه داد: دشمن و نظام استکباری هم تمام تلاش‌های خودش را گذاشته تا وحدت مسلمین و معنویت و حیاء را از آنها بگیرد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: رویکرد دولت انقلابی با روحیه جهادی برای توسعه ارتباط و تجارت و حمل و نقل و جابجایی کالا با همسایگان و بهره‌مندی از ارز آوری یک اقدام شایسته و قابل تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه افزود: هدف این سفر نمایش وحدت و انسجام آمریکا با دولت‌های منطقه و اعلام حمایت از دولت‌های وابسته و مهمتر از همه برجسته سازی «ایران هراسی» است.

پهلوزاده با گرامیداشت عید غدیر اظهار کرد: نکته مهم جریان تشیع و ستون اصلی حکومت اسلامی مسئله ولایت و امامت است.

وی  با پاسداشت ۲۵ تیر آغاز هفته بهزیستی عنوان کرد: بهزیستی از سازمان‌های حمایتی در راستای تکریم و توانمندسازی و ارائه خدمات متنوعی لازم است.

وی همچنین روز تامین اجتماعی را گرامی داشت و نقش این سازمان در تحقق عدالت اجتماعی را بسیار مهم برشمرد.

برچسب‌ها قرآن کریم جمهوری اسلامی قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرآن کریم جمهوری اسلامی قرآن قرآن کریم جمهوری اسلامی قرآن امام جمعه موقت گناوه خطبه های نماز جمهوری اسلامی شورای نگهبان حجت الاسلام نماز جمعه عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان همچنین به مواردی چون، لزوم تلاش شورا‌ها برای حفظ منافع مردم و قدردانی از مقام کارگر اشاره کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه