Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی برگزار شد، اظهار داشت: الله تعالی که مربی و خالق بشر است و به بهترین شیوه بندگان و صفات خوب و بد آنها را می داند، یکی از رفتارهای ناشایست منت گذاشتن است در مقابل کار یا بخششی که برای دیگران انجام داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره می فرماید: «کسانی که اموالشان را در راه خدا می بخشند و بعد از بخشش اذیت و منتی برکسی نمی گذارند در دنیا و آخرت خوف و حزنی ندارند و رستگارند».
 
این عالم اهل سنت افزود: علامه راغب اصفهانی می فرماید: منت یعنی نعمتی سنگین که یا با فعل انجام می شود که گفته می شود فلان شخص منتی بر من گذاشت زمانی که نعمتی بزرگ به تو ببخشد و لذا خداوند بر بعثت پیامبر عظیم الشأن بر امت فرمود «لقد منّ الله علی المؤمنین اذ بعث فیهم رسولا ».
 
وی افزود: منت دوم، منت قولی است که آن زیبنده نیست در میان مردم و ضرب المثلی عربی می گوید: منت کار خوب را نابود می کند.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: هدف از انفاق و بخشش تنها سیر کردن شکم فقرا نیست، بلکه این کار زیبا نیست، باید دست افراد خوب با شیوه خوب و همراه با اهداف خوب باشد.
 
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه افزود: گاهی انسان برای خدا گامی خوب بر می دارد و کاری را به نیکی انجام می دهد ولی بخاطر عوارضی از قبیل غرور یا منت یا توقع و یا امثال آن ارزش آن کار را از بین می برد.
 
ماموستا مرادی اضافه کرد: با منت اثر انفاق و بخشش از بین می رود، چون هدف از انفاق تطهیر روح از بخل است ولی نتیجه منت ،آلوده شدن روح می باشد، منت گذار درصدد بزرگ نمودن خود و یا تحقیر دیگران است، پس الله تعالی می فرماید: «قول معروف و مغفرة خیرمن صدقة یتبعها اذی والله غنیّ حلیم».
 
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به سفر دکتر رئیسی به این استان اشاره کرد و گفت: دیروز سفر یک روزه ریاست محترم جمهور را به کرمانشاه داشتیم که سبب خیر و برکت بسیاری برای استان بود، رئیس جمهور در بدو ورود به استان با بیان اینکه استان کرمانشاه سینه ستبر ایران است گفت، با وجود بیش از ۲۰هزار جانبار و ده هزار شهید، این نشان از صدق این مردم در صحنه های انقلاب ودفاع مقدس است.
 
ماموستا مرادی ادامه داد: رئیس جمهور استان کرمانشاه را با وجود ۹۰۰هزار هکتار زمین کشاورزی و تقویت آن و استفاده بهینه از آن را دارای امنیت مرزی وامنیت غذایی دانست.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: رئیس جمهور در این سفر یک روزه به کرمانشاه، گردشگری، مرز مشترک با عراق و صادرات و نیازسنجی این استان و طرح و برنامه و اختصاص بودجه  را برای این دیدار ترسیم کرد.
 
ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: همه امیدواریم هرچه زودتر شاهد برکات سفر رئیس جمهور و ترقی و آغاز پیشرفت طرح ها و کم وکاستی های استان باشیم.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه رئیس جمهور امام جمعه اهل سنت ماموستا مرادی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه

به گزارش خبرآنلاین، رئیس قوه قضاییه گفت: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

میزان در خبری نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899085

دیگر خبرها

  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی