Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواپیمای حامل رئیس جمهوری آمریکا در پایان نخستین پرواز مستقیم علنی از سرزمین های اشغالی به عربستان، در فرودگاه بین المللی دومین شهر پرجمعیت این کشور به زمین نشست.

به گزارش شفقنا به نقل از به نقل از وبسایت عربی شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا، «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور عصر امروز (جمعه) در آغاز نخستین سفر خود به عربستان سعودی از زمان تصدی این منصب، وارد شهر ساحلی «جده» در فرب این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای حامل بایدن در پایان نخستین پرواز مستقیم علنی میان سرزمین های اشغالی و عربستان، در فرودگاه بین المللی «ملک عبدالعزیز» شهر جده به زمین نشست جایی که در یک مراسم رسمی، مورد استقبال شماری از مقامات دو کشور و در راس آنها، شاهزاده «خالد الفیصل بن عبدالعزیز»، امیر منطقه مکه مکرمه، شاهدخت «ریما بنت بندر بن سلطان»، سفیر سعودی در واشنگتن و «مارتینا استرانگ»، کاردار سفارت آمریکا در ریاض قرار گرفت.

به دنبال آن نیز، رئیس جمهوری آمریکا در راس هیئت همراه خود، راهی کاخ «السلام» شهر جده شد جایی که قرار است با ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان و شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور دیدار و گفت و گو کند.

شایان ذکر است که بایدن در آغاز نخستین سفر خود به منطقه خاور میانه از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا، چهارشنبه گذشته وارد فرودگاه بین المللی «بن گوریون» در حومه شهر تل آویو شد و پس از آن نیز، با شماری از مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی و در راس آنها «اسحاق هرتزوگ»، رئیس و «یائیر لاپید»، نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سفر خود به سرزمین های اشغالی همچنین ظهر امروز در شهر «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری رود اردن با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد سپس در یک پرواز مستقیم از فرودگاه بن گوریون به فرودگاه ملک عبدالعزیز، راهی شهر جده شد جایی که قرار است در یک نشست بین المللی با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان و بحرین و همچنین «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق شرکت کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جو بایدن جمهوری آمریکا پرواز مستقیم رئیس جمهوری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو