Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی گفته است که بهای مواد خوراکی، نفت و دیگر اقلام ضروری در افغانستان به گونه بی‌سابقه ای افزایش یافته و شهروندان این کشور توان خرید آن را ندارند.

این کمیته در گزارشی گفت که پس از مسلط شدن دوباره طالبان بر افغانستان، تنها نرخ آرد، ۶۸ درصد، روغن ۵۵ درصد، تیل دیزل ۹۳ درصد و کود کیمیاوی تا ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قطع کمک‌های بین‌المللی، مسدود ماندن دارایی‌های این کشور در بانک‌های خارجی و تشدید خشک‌سالی در این کشور را از عوامل عمده بحران اقتصادی عنوان کرده است.

در این گزارش به نقل از یکی از دکانداران آمده است که بسیاری مشتری‌هایش پیش از سقوط افغانستان به دست طالبان، ماهانه بیش از ۲۰هزار افغانی مواد خوراکی و دیگر اقلام ضروری خرید می‌کردند، اما حالا این رقم به ۵۰۰۰ افغانی کاهش یافته است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنان گفته است که با تشدید بحران بشری در این کشور، آنان فعالیت‌هایشان را برای رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌پذیر افزایش داده و از آغاز امسال تا کنون به ۵۶ هزار نفر پول نقد توزیع کرده است.

در گزارش آمده است: "ما همچنان به حدود ۱۱هزار دهقان آسیب‌دیده از خشک‌سالی کمک کرده‌ایم تا فعالیت‌های کشاورزی خود را از سر گیرند. بسیاری از آن‌ها مجبور شده اند تا برای مدتی کار دهقانی خود را به دلیل خشونت‌ها متوقف کنند."

این نهاد بین‌المللی همچنان تأکید کرده که با وجود ادامه کمک‌ها، نیازمندی‌های بشری در افغانستان به گونه قابل توجهی افزایش یافته و از جامعه جهانی و دیگر نهادهای بین‌الملی خواسته است برای جلوگیری از بحران بشری در این کشور، به کمک‌هایشان ادامه دهند.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از باشندگان کابل از افزایش بهای تیل و گاز مایع ابراز نگرانی کرده و گفته اند که نرخ هر لیتر تیل پترول و دیزل از ۲۰ تا ۳۰ افغانی افزایش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان صلیب سرخ فقر افزایش یافته بین المللی صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود