Web Analytics Made Easy - Statcounter



فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جمله چهره‌هایی است که احیای اصلاح‌طلبی را مقدور می‌داند. او گفت: اصلاح‌طلبان ایده اصلاحات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را دارند. مشکل اما آنجاست که متاسفانه توان اصلاحات را ندارند.

به گزارش نامه نیوز، جریان اصلاحات انگار در موقعیتی خطیرتر از قبل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم اقبال عمومی و ریزش سرمایه اجتماعی کم بود، بی‌میلی حاضران در قدرت به ورود این جریان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نیز نمایان‌تر از قبل شد است. در چنین شرایط باید این سوال را مطرح کرد که آیا اصلاح‌طلبان به آخر خط رسیده‌اند؟ یا قادر هستند که هم مردم و هم مسئولان را متقاعد کنند که می‌تواند نقش موثری در اداره کشور داشته باشند؟

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جمله چهره‌هایی است که احیای اصلاح‌طلبی را مقدور می‌داند. او گفت: «اصلاح‌طلبان ایده اصلاحات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را دارند. مشکل اما آنجاست که متاسفانه توان اصلاحات را ندارند چون قدرت ندارند».

وی افزود: «من فکر می‌کنم که مردم از اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید اما می‌گویند که شما توان ندارید و درست هم می‌گوید. ۲۵، ۳۰ سال است که از اصلاحات سخن می‌گوییم و اصلاحاتی هم انجام نشده است! به نظر من ۸۰ درصد مردم کشور به فکر اصلاحات هستند. عده کمی به فکر براندازی هستند که اشتباه بزرگی می‌کنند چون معلوم نیست که در آن صورت تکلیف کشور چه بشود».

قوامی درباره اینکه اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی باید چگونه عمل کنند؟ گفت: «اصلاح‌طلبان باید به مردم آگاهی دهند. یکی از مشکلات مملکت ما قانون اساسی است. این قانون اساسی قدرت را بدون حساب و کتاب دست افرادی داده است. اگر این قانون اساسی اصلاح نشود، چارچوب همین است پس باید به مردم آگاهی داد که خواستار بازنگری و اصلاح قانون اساسی شوند. مثلا علاوه بر مجلس نهادهایی برای قانون گذاری مشخص شده و شوراهایی موازی مجلس قرار گرفته‌اند».

وی تاکید کرد: «ما باید در کنار مردم باشیم و دنبال این نباشیم که نماینده شده یا جایی مدیر شویم. اگر این طور باشد حرف مردم در نقد این جریان درست خواهد بود. همین فردا که انتخابات برسد، عده‌ای می‌خواهند از این نمد کلاه بدوزند و هر طور شده نماینده شوند اما این درست نیست. اصلاح‌طلبان باید کنار مردم باشند».

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون شورا‌ها باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور افزود: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شورا‌ها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شورا‌ها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهاد‌های عالی در نظام شورایی بلکه حتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از روستا‌های با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهر‌های چندمیلیون نفری، این شورا‌های اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شورا‌ها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

دیگر خبرها

  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد