Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- تازه ترین اخبار و اطلاعات رسمی از شروع دور جدیدی شیوع کرونا در ایران خبر می دهد. در جدیدترین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی، ۵۰ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی و ۲۰۸ شهر کشور در وضعیت زرد قرار دارند. همچنین تعداد بیماران جدید که در هفته گذشته در هر شبانه روز تا 200 تن کاهش یافته بود، دوباره 4 رقمی شده و در تازه ترین آمار، از دیروز تا امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱تعداد ۴۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد قربانیان نیز دوباره دورقمی شده و امروز به 13 تن رسید.

همزمان وزیر بهداشت از ورود به پیک هفتم کرونا در کشور خبر داد و این خبرها در حالی اعلام می شوند که میزان رعاایت پروتکل های بهداشتی به پایین ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده و عادی انگاری چنان سطوح مختلف جامعه را در بر گرفته که انگار شیوع کرونا و مرگ های سه رقمی در تابستان سال گذشته فیلمی علمی تخیلی بوده است.

در هفته های گذشته برخی از متخصصان و اعضای کمیته علمی ستاد کرونا نسبت به وقوع چنین شرایطی بارها هشدار دادند اما نه در سطوح مدیران، نه در رسانه های جمعی و نه طبعا در متن جامعه کسی این هشدارها را جدی نگرفت تا امروز وزیر بهداشت از موج هفتم کرونا سخن بگوید.

وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم

وزیر بهداشت درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: بارها اعلام کرده‌ام، این‌که فکر کنیم کرونا تمام شده، بسیار اشتباه است. کرونا، ویروسی است که تا سال‌ها باقی خواهد ماند. مشکلی که در زمینه کنترل کرونا وجود دارد، این است که دنیا در قبال این بیماری به صورت یکسان عمل نمی‌کنند. در حال حاضر میزان واکسیناسیون در دنیا در برخی کشورهای آفریقایی شش تا هشت درصد است و ویروس در این کشورها پایدار است.

وی افزود: به عنوان مثال، سویه اُمیکرون از آفریقای جنوبی شروع شد. کشورهایی هستند که واکسیناسیون درستی نداشته‌اند و ایمنی افراد در این کشورها پایین است. بنابراین وقتی ویروس وجود دارد، جهش پیدا کرده و همه کشورها را متاثر می‌کند. باتوجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است.

انتقاد وزیر بهداشت به کشورهای افریقایی در حالی صورت می گیرد که به گفته مقامات ارشد، 49 درصد از فرهنگیان و پرسنل آموزش و پرورش که قرار است 3 ماه دیگر در کلاس های حضوری 30 تا 40 نفره مدارس  حضور یابند، واکسن سوم را تزریق نکرده اند و شرط واکسیناسیون دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس لغو شده است.

مردم دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند

عین‌اللهی یادآور شد: آنچه در موج ششم توانست به ما کمک کند و حاشیه امنی را برایمان ایجاد کند، همکاری مردم در واکسیناسیون بود که باید از مردم تشکر کنم. اکنون هم که هنوز با شدت بالایی دچار درگیری نشدیم، از مردم خواهش می‌کنم که حتما واکسن را به عنوان دز یادآور تزریق کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که شش ماه از واکسن سوم‌شان گذشته باشد، حتما باید واکسن یادآور تزریق کنند که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. کسی که به اُمیکرون مبتلا شود، اگر واکسن تزریق کرده باشد، قطعا شدت بیماری‌اش کم خواهد بود و ما شاهد حوادث بد نخواهیم بود؛ به‌ویژه افراد بالای ۶۵ سال یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و ... حتما واکسن دز یادآور را تزریق کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت تهویه و رعایت فاصله‌گذاری باید بیشتر توجه شود. امیدوارم بتوانیم این موج را هم به سلامت رد کنیم. وزارت بهداشت آمادگی کامل دارد و مراکز درمانی ما آمادگی کامل دارند؛ اما امیدواریم با پیشگیری، کارمان به درمان نرسد.


وضعیت قرمز در شهرها
به گزارش عصر ایران و بنا بر اعلام وزارت بهداشت، بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از ۱۴ به ۱۵ و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت.


همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۴۲به ۲۰۸ و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۲۸۸ به ۱۹۰ شهر رسید؛ بنابراین در حال حاضر ۱۵ شهر در وضعیت قرمز، ۳۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهر در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

 

تماشاخانه ببینید| الهام چرخنده: حرکات نمایشی داشتم و گل به خودی خوردیم / به ولای علی برای دختران 4 ساله اجرا می کردم ببینید| این ماده شیر از محاصره ۲۰ تمساح غول پیکر می‌گریزد ؟ فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تعداد شهر های با وضعیت موج هفتم کرونا شهر در وضعیت وزیر بهداشت وضعیت قرمز تزریق کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور