Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروزمند در کارگروه رفع مشکلات شهر صدرا که به ریاست دادستان عمومی و انقلاب فارس در دانشگاه صنعتی شهر صدرا برگزار شد، گفت: با وجود ۲۴ هزار نفر دانش آموز و چندین هزار نفر دانشجو و فرهنگی، اما شهر صدرا کتابخانه ندارد و کتابخانه‌ای که در حال حاضر تجهیز شده بخشی از یک مکان فرهنگی مربوط به مسجد است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌های این شهر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: علی‌رغم اینکه یک میلیارد تومان به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز شده، اما آنچنان که باید بازخوردی برای جوانان شهر صدرا نداشته و هیچ گامی در راستای استقرار کتابخانه انجام نشده است.

شهردار صدرا نیز پیشنهاد داد: یک میلیارد تومان بدهی شهرداری به سازمان کتابخانه‌های کشور، توسط خود شهرداری به ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در شهر صدرا اختصاص یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های فارس نیز گفت: سرانه کتابخانه به ازای هر ۱۰۰ نفر باید ۸ متر باشد که در صدرا نیم متر است.

همچنین در این جلسه مقرر شد شرکت عمران با همکاری شهرداری در خصوص احداث کتابخانه مرکزی این شهر اقدام کنند.

 در این جلسه همچنین مهمترین مشکلات این شهر واکاوی و در دستور کار قرار گرفت که از مشکلاتی که توسط رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا بیان شد، مشکلات جاده دوکوهک به صدرا و تملک ۱۲ پلاک تعیین تکلیف نشده، بود که مقرر شد با تشکیل کمیسیون مشترک با حضور شرکت عمران، مالکین و نماینده دادستان و کمک شهرداری صدرا، فاز نهایی پروژه این جاده آغاز شود.

 تصفیه خانه فاضلاب؛ نیاز اضطراری شهر صدرا

از دیگر مشکلات مطرح شده توسط شورای شهر صدرا بحث فاضلاب این شهر بود.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری، شهر صدرا نیازمند احداث هرچه سریعتر تصفیه خانه غرب این شهر است.

زارع گفت: استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان جهت احداث، تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب می‌تواند بخش مهمی از مشکلات این شهر را که با رشد ۱.۷ درصدی جمعیت مواجه است را مرتفع کند در غیر این صورت در چند سال آتی معضل بزرگی گریبانگیر این شهر خواهد بود.

پارک آبی شهر صدرا پروژه‌ای در گیر و دار اختلافات حقوقی

از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا معضل عدم ساخت پارک آبی بود.

این پارک به مساحت ۱۳ و نیم هکتار از سال ۱۳۸۶ آغاز به کارکرد، اما پس از انجام فاز اول به دلیل اختلاف تعاونی شرکت سازنده، با شرکت عمران شهر صدرا متوقف شد.

زارع گفت: اقدامات انجام شده نباید منجر به سرخوردگی و ناامیدی سرمایه گذار گردد.

ترکان نماینده شرکت تعاونی سرمایه گذار توضیحاتی را در این خصوص گفات که با پاسخ نماینده شرکت عمران شهر صدرا همراه بود. مقرر شد جلسه مشترکی با حضور شرکت عمران شهر صدرا شرکت تعاونی متعهد و همچنین نماینده دادستانی جهت ایجاد تفاهم نامه جدید و شروع مجدد پروژه برگزار شود.

دادستان استان فارس نیز ضمن قدردانی از مسئولان شهر صدرا به خصوص شورای اسلامی شهر، شهردار و شرکت عمران درخواست کرد که پایداری منابع درآمدی شهر و همچنین گسترش فعالیت نهاد‌های خدماتی و خدمات رسان در نزدیک موازات جمعیت در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات صدرا دادستان فارس شرکت عمران شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «مثبت ۱۲» روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه موضوع آگاهی بخشی نوجوانان از ملیت، جغرافیا و تمدن کشور اختصاص دارد. این برنامه به مناسبت روز ملی خلیج فارس این موضوع را دستمایه قرار داده تا به نوجوانان آموزش بدهد که چگونه حافظ کشور به لحاظ جغرافیا، تمدن و ... باشند.

این برنامه با حضور سایناز مودت، روانشناس تخصصی کودک و نوجوان پخش می‌شود. برنامه "مثبت ۱۲" مجری ندارد و به این صورت است که سه نوجوان در برنامه حضور دارند و آن‌ها پیامک‌هایی که نوجوانان به برنامه ارسال می‌کنند را بازخوانی می‌کنند.

پرند مالکی، یاسمین و حسن دولابی سه نوجوانی هستند که سوالات نوجوانان را بازخوانی می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه بی تقصیر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

برنامه مثبت ۱۲ به سوالات نوجوانانی پاسخ می‌دهد که دوست دارند پدر و مادرشان بیشتر درک شان کنند. برنامه مثبت ۱۲ روی سخن اش با والدین است و درباره ارتباط موثر با فرزندشان راهکار‌های ساده را در اختیار می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ