Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@06:30:31 GMT

چرا دلار تقویت شد و یورو ریخت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۵۴۹

چرا دلار تقویت شد و یورو ریخت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برابری ارزش دو ارز پس از آن رخ می دهد که ارزش یورو در ۱۴ ماه گذشته در مقایسه با دلار آمریکا نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

یورو در ۱ ژانویه ۱۹۹۹ ایجاد شد، تقریباً شش سال پس از پیمان تاسیس اتحادیه اروپا اما در طول سه سال اول، یورو یک "ارز نامرئی" بود که فقط برای اهداف حسابداری استفاده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس در سال ۲۰۰۲ اسکناس و سکه رسماً شروع به گردش کردند. در دهه‌های پس از آن، یورو به طور مداوم بالاتر از دلار معامله می‌شود، حتی ارزش آن در طول بحران مالی ۲۰۰۸ به ۱.۶۰ دلار در هر یورو رسید. طبق گزارش فدرال رزرو، در دهه گذشته، یک یورو به طور متوسط ۱.۱۸ دلار ارزش داشته است.

با این حال، امسال دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی افزایش یافته است، زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار آمریکا را به پناهگاه امنی برای سرمایه گذاران در سراسر جهان تبدیل کرده است که به دنبال محافظت در برابر تورم فزاینده جهانی هستند.

برای آمریکایی‌ها، افزایش ارزش دلار باید به کاهش درد ناشی از تورم بالا کمک کند، اما برای اروپایی‌ها، سقوط ارزش یورو سفر را دشوارتر کرده است و تأثیر افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده را تشدید می‌کند.

مشروح کامل این گزارش " اینجا " است.

223227

کد خبر 1651506

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار یورو فدرال رزرو تورم رکود اقتصادی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد