Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوا، چین روز جمعه از آمریکا و کشورهای غربی خواست تا از مداخله در امور خاورمیانه و تلاش برای تغییر منطقه براساس خواسته‌های خود دست بردارند.

وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین، این اظهارات را هنگام گفتگو با همتای سوری خود فیصل مقداد از طریق ارتباط ویدئویی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ با فراخوان برای همکاری بیشتر، چندجانبه گرایی و صلح پایدار، گفت چین قاطعانه از مردم خاورمیانه در مسیر توسعه مستقل حمایت می‌کند و حامی کشورها در حل مسائل امنیتی منطقه از طریق وحدت و خودسازی است.

وانگ با بیان اینکه موضوع فلسطین هسته اصلی مسئله خاورمیانه است و نباید توسط جامعه بین المللی فراموش شود، گفت: چین مایل است موضوع فلسطین را به رأس تحولات بین المللی بازگرداند.

وانگ با دعوت از ایالات متحده و غرب به اصلاح رفتار گذشته خود گفت: ما معتقدیم که برادران و خواهران ما در خاورمیانه توانایی و خرد حفظ وضعیت کلی صلح و ثبات و حل مشکلات باقی مانده از تاریخ را دارند و کارهایی را انجام می‌دهند که برای توسعه صلح آمیز منطقه بر اساس نیازهای مردم منطقه مفید خواهد بود.

وزیرخارجه چین گفت: پکن مایل به همکاری با طرف سوری برای اجرای اجماع مهمی است که سران دو کشور به دست آورده‌اند و توسعه پایدار، باثبات و سالم روابط چین و سوریه را ارتقا می‌بخشد. وزیرخارجه چین همچنین حمایت خود از حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و عزت ملی سوریه را اعلام کرد و گفت از سوریه در بهبود روابط با همسایگانش حمایت کند و برای سوریه آرزوی احیای زودهنگام صلح و ثبات دارد.

وانگ با اشاره به اینکه تصمیم گیری در مورد آینده این کشور به عهده مردم سوریه است، از جامعه بین المللی خواست کمک‌های بشردوستانه به سوریه برای کمک به بهبود آن بدون اغراض سیاسی ارائه کنند.

در این گفتگوی تلفنی، «فیصل مقداد»، وزیرخارجه سوریه نیز گفت: چین همیشه به یک موضع منطقی و منصفانه پایبند بوده، به کشورهای کوچک و متوسط کمک کرده تا با هم توسعه پیدا کنند و نقش فعالی در ارتقای چند قطبی شدن جهان و توسعه و پیشرفت انسانی ایفا کرده است.

مقداد گفت: طرف سوری قاطعانه از چین در حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت می‌کند و قاطعانه با دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی چین مخالف است.

وزیرخارجه سوریه همچنین گفت که دمشق قاطعانه از ابتکار توسعه جهانی و ابتکار امنیت جهانی که چشم‌اندازهای گسترده‌ای را برای همکاری‌های صلح و توسعه جهانی باز خواهد کرد، حمایت می‌کند و مایل است در آن مشارکت فعال داشته باشد.

کد خبر 5539091

منبع: مهر

کلیدواژه: دمشق وانگ یی غرب سوریه وزیر خارجه سوریه وانگ ئی چین خاورمیانه فیصل مقداد ایالات متحده امریکا ایالات متحده فلسطین جو بایدن رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عربستان سعودی عراق جنگ اوکراین فلسطین ایران سریلانکا ترکیه مسکو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز ۱۰ اردیبهشت، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسأله فلسطین یک مسأله جهانی و تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است، گفت: تا زمانی که مسأله فلسطین حل نشود، امنیت و ثبات پایدار در منطقه و جهان شکل نخواهد گرفت.

دریافت 46 MB

خبرنگار: اکرم احقاقی/ تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است