Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:00:58 GMT

کشتار غیرمجاز دام قابل پیگرد در مراجع قضایی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۷۱۶

کشتار غیرمجاز دام قابل پیگرد در مراجع قضایی است

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه خلاف قانون بوده و قابل پیگرد در مراجع قضایی است.

مصطفی زبردست در خصوص مخاطرات بهداشتی عرضه و کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهر های استان، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه کشتار غیرمجاز دام در برخی مبادی و حاشیه شهرهای لرستان به معضلی بهداشتی تبدیل شده و باعث ایجاد انواع خطر و نابسامانی نظیر شیوع انواع بیماری‌ها، آلودگی محیط، تجمع حیوانات، حشرات و جوندگان، آسیب روانشناسی، نازیبایی مبلمان شهری و انتقال عوامل بیماری‌ها به مناطق دیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که خارج از کشتارگاه اقدام به کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت می‌کنند در حقیقت با عرضه غیربهداشتی گوشت موجب شیوع و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به علت عدم وجود سیستم سپتیک فاضلاب و دفع فضولات این موارد سبب آلودگی‌های محیط زیست و تجمع حیوانات حشرات و جوندگان می‌شود.

زبردست افزود: کشتار دام در خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی و شهری عملی غیرفرهنگی و نشان دهنده عدم رعایت اصول نوین شهرنشینی است.

وی بیان کرد: ذبح دام در معابر عمومی و در برابر چشم کودکان تاثیر منفی بر روح و روان آنها گذاشته و با دیدن این صحنه‌های کشتار که بعضاً با خشونت نیز همراست آثار زیان بار روانی در کودکان ایجاد  و در درازمدت باعث ایجاد رفتارهای خشونت بار در افراد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: کشتار غیرمجاز دام‌ها در مبادی اصلی تردد شهرها وآویزان بودن لاشه همچون ریختن خونابه و فضولات حاصل از کشتار دام‌ها چهره زشت و نازیبایی به این مناطق می‌دهد و سبب نارضایتی مسافران عبوری از آنجا شده است.

زبردست خاطرنشان کرد: نقل و انتقال غیرمجاز دام‌ها به منظور کشتار علاوه بر احتمال انتقال بیماری‌ها و افراد سالم می‌تواند باعث انتقال عوامل بیماری‌زای دامی از یک منطقه به منطقه دیگر و فراگیر شدن این بیماری و اپیدمی در منطقه جدید شود.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی،  کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه خلاف قانون بوده و قابل پیگرد در مراجع قضایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قانون مجازات اسلامی لرستان دامپزشكي کشتار غیرمجاز دام کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد

داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از منابع آب استان به‌خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در دست اقدام هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروژه تقویت استقرار گروه‌های حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان به تعداد ۱۸ گروه و ۴۵ نفر اشاره کرد که وظیفه این اکیپ‌ها گشت‌زنی مداوم در سطح دشت‌های استان برای جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها است.

وی افزود: دو پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به‌صورت سالانه در حال انجام است که در این راستا تعداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه‌جویی ۱۱.۷ میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد هفت هزار و ۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

حسن‌نژاد در خصوص چاه‌های صنعتی، بیان داشت: تعداد ۱۵۰ حلقه چاه صنعتی به کنتور هوشمند تجهیز شده است که ۱۰ درصد کل چاه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد، از سوی دیگر سامانه پایش از راه دور کنتورها در حال راه‌اندازی است که تعدادی از شرکت‌های کنتور ساز، سامانه پایش را تحویل داده‌اند و تعدادی دیگر در حال تکمیل آن هستند

وی گفت: چاه‌های فاقد کنتور برابر بند ب تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مکلف به پرداخت آب‌بها بر اساس پروانه بهره‌برداری و مبالغ اعلام شده هستند؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود مالکین چاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر جهت خرید و نصب کنتور هوشمند به شرکت آب منطقه‌ای لرستان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • احتمال رگبار تگرگ و وزش باد نسبتا شدید در لرستان
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز