Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه ایرنا، صابر پرنیان در جمع اعضای اتحادیه فروشندگان البسه و پوشاک تبریز اظهار کرد: در شهرک تخصصی پوشاک می‌توان علاوه بر تولید، مدرسه مد و طراحی، نمایشگاه دایمی فروش و تمام مواردی را که برای توسعه کسب و کارهای این صنف لازم است، ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه محصولات فاخری را تولید و به بازار عرضه می‌کنیم، گفت: باید با فعال سازی صنوف، زنجیره های صنفی را به یکدیگر وصل کنیم که تحقق آن نیاز به برنامه و استراتژی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرنیان ادامه داد: حوزه پوشاک ظرفیت زیادی دارد، زیرا این صنعت یک صنعت ثروت‌زا و اشتغال آفرین است.

وی گفت: برای توسعه کسب و کارها باید فراتر از مدل‌های عادی مرسوم وقت بگذاریم و کار کنیم و در این زمینه سازمان صمت با تمام توان آماده همکاری با فعالان این صنف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به این ادبیات برسیم که می خواهیم یک کار اقتصادی بزرگ در استان انجام دهیم، افزود: در این صنف می‌توانیم کارهای بسیار زیادی انجام دهیم ولی انجام این کار مستلزم وجود مدل اقتصادی، نقشه راه و یک چشم انداز روشن است.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل‌گری و رفع موانع فعالیت فعالان این صنف تاکید کرد: در زنجیره تولید پوشاک مشکلاتی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تامین مواد اولیه اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که باید تمهیدات و راهکارهای ویژه‌ای برای رفع موانع تولید اتخاذ شود، گفت: به منظور توسعه کسب و کارها و ایجاد اشتغال پایدار باید در هر صنفی زنجیره تولید تکمیل شود؛ برای مثال با راه‌اندازی یک واحد صنعتی مواد غذایی اکنون در استان روزانه یک هزار تن روغن فراوری و استحصال می‌شود که ۴۵۰ تن از این محصولات روغن خوراکی و ۵۵۰ تن مشتقات روغن است.

پرنیان افزود: با توجه به این که افراد زیادی در حوزه صنعت، تمایل به سرمایه گذاری دارند بنابر این باید بسته‌های پیشنهادی اقتصادی را آماده کنیم تا به سرمایه گذاران ارائه دهیم.

افزایش شرکت های تولیدی پوشاک در آذربایجان شرقی

در همین حال، بررسی ها نشان می دهد در پنج سال اخیر تعداد شرکت های تولیدی پوشاک در آذربایجان شرقی رشد چشمگیری داشته است.

یکی از دلایل افزایش شرکت های تولیدی حوزه پوشاک در این استان، وجود منطقه آزاد ارس بوده، به گونه ای که طبق اعلام بابک عبدل نژاد، معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس، در حالی که در سال ۱۳۹۵ فقط هفت واحد تولید پوشاک در این منطقه آزاد فعالیت داشت، این رقم اکنون به ۳۲ واحد افزایش یافته است.

به گفته عبدل نژاد، ۶ سال قبل ۵۲ تن پوشاک در منطقه آزاد ارس تولید می شد که اکنون این رقم به بیش از ۵۲۴ تن رسیده و حاکی از افزایش ۱۰ برابری میزان تولیدی البسه است.

البته رشد چشمگیر صنعت پوشاک آذربایجان شرقی تنها تابعی از ایجاد و توسعه واحدهای تولید البسه در منطقه آزاد ارس نیست، بلکه تولیدکنندگان این خطه، به ویژه تبریز، از زمان های دور تاکنون نقش مهمی در تامین پواشک مورد نیاز کشور و حتی صادرات آن به کشورهای پیرامونی داشته اند.

مجید نامی، نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک به تازگی اعلام کرده است که گردش مالی بازار پوشاک کشور هشت تا ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در حالی که برآورد اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک به عنوان یک تشکل تخصصی از گردش مالی صنعت پوشاک حدود ۸ میلیارد دلار است دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این آمار را حدود ۶ میلیارد دلار عنوان می‌کند.

کارشناسان محلی می گویند که بیش از پنج درصد پوشاک داخلی کشور در آذربایجان شرقی، به ویژه تبریز، تولید می شود؛ البته تبریز در ۲ دهه اخیر پیشگامی در صنعت تولید پوشاک و البسه را به نفع شهرهای دیگری چون تهران خالی کرده است که گفته می شود دلیل اصلی آن توسعه نیافتن کارگاه های خرد تولید البسه در این کلان شهر است که همچنان با نگاه سنتی و با سه چهار نفر کارگر فعالیت می کنند.

این نگرش که خود زمینه ساز محرومیت یا برخورداری ناچیز کارگاه های تولید پوشاک آذربایجان شرقی از تسهیلات اشتغالزایی در سال های گذشته بوده، همراه با قاچاق لباس های خارجی، به خصوص از چین و ترکیه، صنعت پوشاک این خطه را با سیر قهقرایی مواجه کرده است.

هر چند آمار رسمی از وضعیت فعالان صنعت و صنف پوشاک و البسه در آذربایجان شرقی وجود ندارد، اما گفته می شود بیش از ۵۰ هزار نفر در این صنف، در بخش فروش، اشتغال دارند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز پوشاک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز پوشاک آذربایجان شرقی تبریز پوشاک آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس تولید پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ظهر شنبه با حضور الهام متین مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان و معاونین فرهنگی و رسانه ای این دستگاه اجرایی و نمایندگان دستگاه ها، نهاد ها و تشکل ها و تولیدکنندگان و ... نخستین جلسه کارگروه مد و لباس استان گلستان با دستور ارائه گزارش فعالیت ها و تبیین اهداف و برنامه ها در سال جاری تشکیل شد.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، ضمن اشاره به مصوبات و اولویت های قرارگاه امام حسن عسگری(ع) و ضرورت وجود نگاه قرارگاهی و هم افزایی، گفت: به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه  ضروری است.

الهام متین همچنین با اشاره به وجود تنوع اقوام در استان گلستان که خود ظرفیتی عظیم و قابل توجه است، افزود: با اندیشه ای پویا و توسعه بخش و ایجاد زیرساخت های لازم، می توانیم از این موهبت به نحو احسن و مطلوب بهره مند شویم.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات جامع از چرخه طراحی تا عرضه پوشاک ویژه استان ادامه داد: پیشنهاد می کنم در جلسات آتی و نیز نشست های تخصصی از ظرفیت حضور نخبگان دانش آموزی و دانشجویی نیز بهره مند شویم زیرا آن ها شناخت بیشتری از ذائقه و سلیقه و ... هم نسلان خود دارند.

الهام متین ضمن تاکید مجدد به ضرورت هم افزایی و نگاه جامع به مقوله عفاف و حجاب در جامعه، ذیل طرح های شهیدآوینی در استان گلستان، کلان طرحی را ویژه زیست عفیفانه مد نظر گرفته ایم  که در صورت تحقق کامل نتایج مطلوبی را می تواند در پی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق تفاهم های صورت گرفته ملی، مقرر شده است فروشگاه اتکا گلستان فضایی به منظور ایجاد سکوی فروش البسه و پوشاک ایرانی اسلامی برای عرضه محصولات تولیدی های پوشاک ارزان قیمت و عفیفانه در نظر بگیرد.
 
وی افزود: همچنین مقرر شده پس از اعلام فراخوان به تولیدی ها و ویژندهای استان و بررسی تقاضای این افراد، تفاهم نامه ای در راستای اجرای این طرح  فی مابین فرهنگ و ارشاد و سازمان اتکا بسته شود.

همچنین در این جلسه حاضران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود و افق های پیش رو درباره مسائلی چون ، پوشش مدارس و ضرورت وجود معلمان ارزشی و متعهد و نیز آگاه به زبان هنر برای تبلیغ و ترویج زیست عفیفانه در مدارس، نقش خانواده ها، توجه به تولید کننده های بومی و تولیدات متناسب با ذائقه جوان امروزی، عرضه با قیمت مناسب و مواردی از این دست مطالبی را مطرح کردند و به گفت و گو و تبادل نظر نشستند.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی