Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:12:49 GMT

تصاویر/برداشت خربزه خاتونی_ تربت جام

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۹۲۰

تصاویر/برداشت خربزه خاتونی_ تربت جام

کشت خربزه "خاتونی" یا "جامی"، به عنوان یکی از کهن ترین و مهم ترین منابع کسب درآمد و اشتغال در منطقه تربت جام و خراسان به حساب می آید که توانسته در فرهنگ و زندگی مردم حضور چشمگیری داشته باشد و این شهرستان را به عنوان قطب اصلی خربزه در کشور معرفی نماید.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشت خربزه "خاتونی" یا "جامی"، به عنوان یکی از کهن ترین و مهم ترین منابع کسب درآمد و اشتغال در منطقه تربت جام و خراسان به حساب می آید که توانسته در فرهنگ و زندگی مردم حضور چشمگیری داشته باشد و این شهرستان را به عنوان قطب اصلی خربزه در کشور معرفی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فرا رسیدن تابستان و فصل برداشت خربزه، این شهرستان حس و حال ویژه ای به خود می گیرد و روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کامیون در مزارع بارگیری شده و به نقاط مختلف کشور ارسال می شود. امسال با توجه به سطح زیر کشت ۹۵۰۰ هکتاری، پیش بینی شده است حدود ۲۰۰ هزار تن خربزه در مزارع تربت جام برداشت شود.
به گفته مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام، از زمان کاشت تا برداشت این محصول که ۶ ماه به طول می انجامد، روزانه ۸۰ نفر اشتغال زایی به ازای هر هکتار صورت می گیرد. همچنین با توجه به وضعیت آب منطقه، استفاده از مالچ پلاستیکی و آبیاری قطره ای در ۹۷ درصد مزارع این شهرستان رواج یافته و باعث صرفه جویی و کاهش مصرف آب، زودرسی محصول و کنترل علف های هرز شده است.

منبع: دانا

کلیدواژه: تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان چناران گفت: در پی مراجعه يک شهروند به پليس فتا در خصوص برداشت غير مجاز يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از حساب بانکی اش به صورت غيرمجاز، پيگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.


سرهنگ سید محمود علائی افزود: کارشناسان پليس فتا دريافتند متهم با ارسال لينک جعلی سامانه ثنا از طريق پيامک از ضعف آگاهی مالباخته سوء استفاده نموده و از حساب بانکی وی مبلغ فوق را برداشت اينترنتی کرده است.


علائی ادامه داد: با پیگيری های تخصصی متهم در يکی از شهرستان های غرب كشور شناسايی و با هماهنگی مقام قضايی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت داده شده است.

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد