Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@19:49:09 GMT

آمریکا بار دیگر به ملی‌پوشان ایران ویزا نداد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۹۷۷

هجدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان از فردا (جمعه 15 جولای-24 تیر) به میزبانی شهر اورِگون در کشور آمریکا آغاز می‌شود و تا 24 جولای (یکشنبه 2 مرداد) ادامه خواهد داشت.

برای حضور در این رقابت‌ها دو ملی‌پوش کشورمان مجوز لازم را کسب کرده بودند؛ مهدی پیرجهان در 400 متر با مانع از طریق رنکینگ و احسان حدادی در پرتاب دیسک با دعوت فدراسیون جهانی می‌توانستند در این رویداد بزرگ شرکت کنند اما سفر آنها به دلیل عدم صدور ویزا لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون دوومیدانی اواخر خرداد ماه کارهای مربوط به دریافت ویزا را انجام داد. بر این اساس، پیرجهان به همراه رضایی دبیر فدراسیون و فردین‌پور مدیر تیم‌های ملی راهی ارمنستان شدند تا برای دریافت ویزا از طریق سفارت آمریکا در آن کشور اقدام کنند.

با گذشت بیش از سه هفته و با وجود آنکه اقدامات لازم از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز صورت گرفته بود، اما ویزای این سه نفر صادر نشد تا سفر آنها لغو شود.

در این بین شرایط برای احسان حدادی کمی متفاوت رقم خورد. حدادی که ماه گذشته برای انجام تمرینات به مدت 2 هفته به آمریکا رفته بود، ویزا برای سفر به این کشور را دارد، اما او نیز تصمیم گرفته که به تنهایی در مسابقات جهانی شرکت نکند. البته به نظر می‌رسد رکورد پایین حدادی در لیگ دوومیدانی که با پرتاب 58.57 متری به ثبت رسید، در این تصمیم ورزشکار کشورمان بی‌تاثیر نبوده است.

عدم صدور ویزا در حالی از سوی آمریکا صورت گرفته که چند روز قبل، این کشور از صدور ویزا برای ورزشکار تیراندازی با کمان، کاراته و موی تای کشورمان برای حضور در بازی‌های جهانی (World Games) امتناع کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی قهرمانی جهان تیم ملی ایران ویزای آمریکا آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با حمایت آقای دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، نشست صمیمانه مابین دبیر فدراسیون آقای پژمان معتمدی با آقایان حسین رسولی، مهدی صابری، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان، ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد.

در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید.

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899772

دیگر خبرها

  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم