Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:28:00 GMT

تعلل در مسیر سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۸۰۸۵

تعلل در مسیر سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست

ایسنا/اردبیل نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل حتی یک ساعت نیز در حوزه سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست و باید از ظرفیت‌های معدنی استان بیشتر بهره‌برداری شود.

محمود عباس‌زاده مشکینی روز گذشته در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشگین‌شهر به دلایل مهاجرت اهالی مشگین در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بیکاری، فقر و چهره محرومیت از علل و عوامل این مهاجرت بوده و ما امروز بدون تعلل باید به رفع این مشکلات اقدام کنیم تا مردم با کسب درآمد مناسب به معاش و زندگی خود در مشگین ادامه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کوچکترین تعلل در مسیر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران را کاری نابخشودنی توصیف کرد و افزود: برای رهایی از درآمدهای نفتی که کشور معتاد به آن شده، باید در حوزه‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شده و از توان گردشگری نیز در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین بهره را گرفت.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید ظرفیت‌های اقتصادی استان را به سمت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی سوق دهیم تا در ابعاد مختلف اشتغال، درآمدزایی و ارزش افزوده بیشتری را شاهد باشیم.

عباس‌زاده به مغفول ماندن ظرفیت معدنی مشگین‌شهر در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: یک روز تعلل در اکتشاف و استخراج مواد معدنی در این شهرستان قابل قبول نیست و باید در اولین فرصت این ظرفیت‌ها تبدیل به تولید ثروت و اشتغال در منطقه شود.

وی با انتقاد از تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدنی تصریح کرد: یکی از محورهای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت غفلت از ظرفیت‌های معدنی کشور به ویژه مشگین‌شهر بوده که ما از وزیر خواسته‌ایم تا تمام اختیارات خود را به استان تفویض کرده و هر چه سریعتر فعالیت‌ها در این بخش جان دوباره‌ای بگیرد.

عباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا تیرماه سال آینده باید کارخانه کنسانتره مس، مولیبدن و طلا در مشگین‌شهر راه‌اندازی شود و مسئولان امر نسبت به رفع معارض و تأمین زیرساخت‌ها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: نباید فرصت را به راحتی از دست بدهیم چرا که مردم با تنگناهای اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند و بهتر است از ظرفیت اصل 44 و خصوصی‌سازی با تضمین سود مناسب به نفع سرمایه‌گذار به فکر توسعه مشگین‌شهر و ایجاد اشتغال باشیم.

عباس‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاران نیز باید حقوق دولتی را رعایت کرده و رسالت اجتماعی خود را انجام دهند تا چهره تحول‌یافته‌ای را در مشگین‌شهر شاهد باشیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اهمیت مس در توسعه فناوری‌های جدید و ساخت دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های مدرن با نگاه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را یادآور شد و گفت: باید مشگین را به کانون تولید مس تبدیل کنیم تا پاسخگوی نیازهای آینده باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ذخایر معدنی معدن مس مشگين شهر سرمایه گذاری گردشگری صدور پروانه اکتشاف معدن نفت مشگین شهر عباس زاده ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران در نخستین روز دومین هفته اردیبهشت ماه همچون روزهای گذشته در شرایط سالم یا همان قابل قبول قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران صبح شنبه و در ساعت انتشار خبر بر روی عدد ۷۷ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۹۰ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی مناطق در وضعیت سالم قرار دارد.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۴ روز هم هوای سالم استنشاق کرده اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900044

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست