Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر کرم زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۳۹ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری به  بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اختصاص یافت که اکنون ۹۹ درصد اعتبارات منجر به قرارداد برای اجرای طرح‌ها سد.

وی ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته به استان سمنان در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند مرمت بناهای تاریخی، انجام مطالعات و اجرای طرح‌های زیرساختی هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان مشکلی در جذب اعتبارات پیرو سفر رئیس جمهور به استان ندارد و متناسب با تخصیص اعتبارات اجرای طرح‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: طبق طرح مجلس شورای اسلامی پایان سال مالی که در گذشته تا تیر ماه بود تا شهریور ماه تمدید شده است.

وی یادآور شد: آثاری در استان سمنان وجود دارد که حکایت از تمدن چندهزار ساله در استان سمنان دارد که این موضوع مایه فخر و مباهات است و با تخصیص اعتبارات و تقویت زیرساخت‌ها توسعه گردشگری در استان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار داشت: دولت سیزدهم به منظور حفاظت از میراث‌فرهنگی، رونق گردشگری و صنایع‌دستی اعتبارات خوبی در نظر گرفته که به جرات می‌توان گفت طی چند سال اخیر کم‌نظیر بود و نشان از توجه ویژه در این بخش است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای ۱۱ بافت تاریخی ، ۸۶۸ اثر تاریخی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی است که این میزان میراث فرهنگی ثبتی نشان از تمدن عمیق در این خطه است.

آیین گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنو پزان در سمنان، تهیه آب دعا در شاهرود، آیین‌های مرتبط با ازدواج در استان، نخل‌گردانی در مهدیشهر و شهمیرزاد از جمله میراث معنوی، جنگل‌های هیرکانی در اقیانوسی از ابر، درختان چنار چندصدساله، غار پنیر، آبشارهای بلند، تاسیسات نفت خوریان واقع در کویر خوریان و چشمه‌های آبگرم، از جمله میراث طبیعی ارزشمند استان سمنان در کنار بناها و محوطه‌های تاریخی چند صدساله، تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است.

برچسب‌ها سمنان سفر استانی میراث فرهنگی اعتبارات سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای سمنان گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سفر استانی میراث فرهنگی سمنان سفر استانی میراث فرهنگی اعتبارات دولت سیزدهم گردشگری و صنایع دستی استان سمنان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری