Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک تاجر ترکیه‌ای که از اتریش به ایالات متحده مسترد و روز جمعه وارد ایالت یوتا شد با اتهام پولشویی و کلاهبرداری اینترنتی روبروست.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، در ادامه بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین آمده است: "سزگین باران کورکماز" تاجر ترکیه‌ای به اتهام پولشویی بیش از ۱۳۳ میلیون دلار در پروسه‌های غیرقانونی از طریق حساب‌های بانکی تحت کنترلش در ترکیه و لوکزامبورگ دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن سال گذشته میلادی گفته بود که به دنبال استرداد این تاجر ترکیه‌ای است.

وزارت دادگستری آمریکا ادامه داد، در صورتی که این تاجر ترکیه‌ای محکوم شود باید حداکثر ۲۰ سال بابت هر فقره اتهام شامل پولشویی، کلاهبرداری اینترنتی و ایجاد اختلال در پروسه رسمی دادگاهی پشت میله‌های زندان باشد.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند، پروسه کلاهبرداری از دست داشتن در ارائه ادعاهای دروغین برای بیش از یک میلیارد دلار در اعتبارهای مالیاتی سوختی برای تولید و فروش دیزل پایه زیستی توسط "کمپانی انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکایی Washakie" نشات می‌گیرد.

وزارد دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرد، این تاجر ترکیه‌ای و همدستانش احتمالا از این روندها برای خرید خط هوایی ترکیه‌ای "بوراجت"، هتل‌ها در ترکیه و سوئیس، یک قایق تفریحی به نام "ملکه آن" و یک ویلا و یک آپارتمان در بوسفور در استانبول استفاده کرده‌اند.

با هماهنگی مقام‌های لبنانی، سرویس مارشال‌های ایالات متحده قایق بادبانی "ملکه آن" را در ژوئیه ۲۰۲۱ توقیف کرده و طبق دستور یک قاضی آمریکایی در اکتبر ۲۰۲۱ آن را به قیمت ۱۰.۱۱ میلیون دلار فروختند.

کورکماز در ژوئن گذشته میلادی در اتریش و به درخواست وزارت دادگستری آمریکا دستگیر شد. وی همچنین با اتهام پولشویی در ترکیه نیز روبروست.

آنکارا همچنین در ابتدای امر روند استرداد این تاجر ترکیه‌ای را با مقام‌های اتریشی آغاز کرده بود و در اوت ۲۰۲۱، دادگاه اتریش حکم به استرداد او به ترکیه را صادر کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود، در دسامبر ۲۰۲۱، مقام‌های اتریش ۱۰ مدیر اجرایی که با کمپانی‌های کورکماز همکاری داشتند را پس از آن بازداشت کردند که اداره تحقیقات جرایم مالی ترکیه اعلام کرد که این کمپانی‌ها برای پولشویی استفاده می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، پولشویی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکیه آمریکا پولشویی وزارت دادگستری آمریکا تاجر ترکیه ای اتهام پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پولشویی
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی