Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی موضوع اهمیت و ضرورت وجود عفاف و حجاب در جامعه به دور از هیاهوهای بی فایده نشان از آن دارد که مسئله اصلی حجاب نیست بلکه دشمنان انسانیت، اهدافی فراتر را نشانه گرفته اند که آتش آن دامن تمام جوامع بشری را خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  یزدرسا ، هرسال با شروع فصل گرم سال و تشدید نظارت ها و ابلاغ بخشنامه ها و دستورهای مرتبط با موضوع عفاف و حجاب، این موضوع تبدیل به یکی از موضوعات داغ جامعه می شود به نحوی که عده ای سعی در دو قطبی کردن جامعه و البته بهره برداری های سیاسی خود با انواع و اقسام خبرهای واقعی و فیک دارند و سعی میکنند باعث ایجاد بدبینی در سطح جامعه در زمینه اجرای اینگونه طرح ها را فراهم آورند و در نقطه مقابل عده دیگری از جامعه قرار دارند که با دلایل و استنادات عقلی و مذهبی به دنبال اجرای برنامه ها در زمینه عفاف و حجاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که ناراحتی مردم عادی جامعه را در این بین تشدید می کند برخی تندروی ها است که به صورت محدود از سوی عده ای در بخش های کوچکی از جامعه اجرا می شود اما تاثیر آن به علت پروپانگادای غرب به سرعت در سطح جامعه پخش و اثرات بسیار نامطلوبی می گذارد و در این فضای غبار آلود به طور قطع فرصت طرح دقیق موضوع و شنیدن استدلال های هر دو گروه تقریبا سلب می شود و کمتر پیش می آید که در یک فضای منطقی علت های لزوم وجود عفاف و حجاب در جامعه طرح و برای مردم مطرح شود.

در این گزارش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که علت و چرایی اهمیت موضوع عفاف و حجاب برای جامعه چیست و پشت پرده برخی تحرکات در این حوزه از کجا نشات می گیرد؟

صهیونیسم سلامت جسم، روان و اخلاق مردم را نشانه گرفته است

معصومه حکیمیان، معاون اسبق فرهنگی جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با تائید این موضوع که عفاف و حجاب از دیرباز برای مردم ایران اهمیت داشته و تلاشهای فراوانی داشته اند تا این موضوع در جامعه حذف نشود بیان داشت: در واقعه مسجد گوهرشاد در سال 1314 بیش از 2 هزار مرد، آبروی ملت ایران شدند و نشان دادند که این ملت برای حفظ حریم حیا و عفت زن و مرد تا پای جان پیش می رود.

وی در مورد چرایی این اهمیت نیز گفت: هر جای کره زمین هر ملتی که بخواهد اقتدار، استقلال و آزادی خود را حفظ کند، باید از سلامت جسم، روان و اخلاق مردمش مراقبت کند و دشمن جهانی بشریت یعنی صهیونیزم بین الملل این سه مورد را نشانه رفته است.

 

دعوا سر مانتوی تنگ نیست بلکه هدف اصلی نابودی هویت انسانی است

این فعال فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد: امروز در مسئله عفاف و حجاب، دعوا سر مانتوی بلند و کوتاه، لباس تنگ و گشاد و موی زنان نیست بلکه دعوا سر این است که هویت انسانی را از انسانها بگیرند و هر آنچه نشان انسانیت داشته باشد از انسان بگیرند وگرنه تسلط بر جهان چه ربطی به اعتیاد، چه ربطی به مشروب خواری و چه ربطی به ربا خواری دارد.

همه انسانها به هنگام تولد، فارغ از اینکه در کجای زمین به دنیا می‌آیند و یا از چه تعلق قومی و قبیله‌ای برخوردارند، دارای ویژگی‌های یکسان نوع انسانی، در میان انواع موجودات زنده هستند و هیچ گونه تفاوت ماهوی با یکدیگر ندارند و این تعریف را هویت انسانی می نامند یعنی دقیقا موضوعی که کارشناسانی به مانند خانم حکیمیان اعتقاد دارند صهیونیسم سعی دارد ویژگی های انسانی که عامل تمایز او از دیگر موجودات است سلب کند تا بدین ترتیب بتواند گروه محدود صهیونیسم را بر دیگر انسانهایی که حال دیگر ویژگی های ابتدایی یک انسان را ندارند حاکم کند اما دلیل و منطق حرف این کارشناسان چیست؟

 

24پروتکل نوشته شده صهیونیستها برای تسلط بر جهان

حسام سلوکی جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه براساس پروتکل رهبران صهیونیسم که در شهر بازل سوییس بر سه محور تسلط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر جهان تنظیم و تایید شده است باید همه کشورها در فساد فراگیر گرفتار شوند و از طریق آموزش های انحرافی، روسپیگری، مراسم غیراخلاقی، هرج و مرج جنسی و همجنسگرایی ملت ها هر چه بیشتر در این ورطه گرفتار شوند تصریح کرد: کتاب پروتکل رهبران صهیونیسم موجود و در دسترس همگان است و قوانین و مقررات آن در24پروتکل تنظیم شده و به نوعی این کتاب دایرالمعارف صهیونیسم است که بسیاری از اهداف پنهان این گروه را برملا کرده است.

وی ادامه داد:  در 24 پروتکل‌ صهیونیست‌ها برنامه‌ریزی شده که کلا حیا را از دختران تمام جوامع بشری بگیرند، این موضوع را صهیونیست خصوصا در کشورهای اسلامی بیشتر ملاک قرار داده‌ است و در این میان دختران نوجوان ایرانی به صورت 100 برابر هدف پیکان آنان قرار گرفته‌اند.

 

خوانندگی و رقاصه گی شغل های پیشنهادی صهیونیسم برای زنان

سلوکی با اشاره به تحقیقی که در این زمینه در قبل از انقلاب در فیلم های سینمایی ایران انجام شده ابراز داشت: از 55  فیلم‌ قبل از انقلاب که مورد بررسی قرار گرفتند تعداد مشاغلی که در این فیلم‌ها برای زنان وجود داشته است بیشتر خوانندگی و رقاصه بودن است که به هیچ عنوان در شأن هیچ خانمی نه در ایران بلکه در تمام دنیا نیست به نظر شما ریشه و دلیل این تبلیغات چیست؟آیا دلیلی به غیر از قصد و هدف صهیونیسم برای نابودی هویت های جوامع بشری در جهت حکم رانی خود می توانید متصور بود.

علیرغم صحبت های  مطرح شده در زمینه نقش و هدف دشمن در نابودی عفاف در جوامع بشری و همچنین بیان این موضوع که فردی که دارای سلامت روحی، روانی و اخلاقی نداشته باشد به فکر پیشرفت خود و جامعه خود نخواهد بود که نیاز به اثبات ندارد زیرا می توان با نگاه گذشته و حتی حال برخی جوامع به صورت عینی این موضوع را مشاهده کرد.

اما طرفداران بی حجابی با تولید محتوا و فیلم‌های مختلف سعی دارند این باور را در جامعه بشری بقبولانند که حجاب هیچ عقبه فکری و تاریخی نداشته و اسلام آمده و این موضوع را به اجبار برای خانم‌ها قرار داده  است.

 

چادر و پوشش جز اولین خواسته های انسانی، حتی در قبل از اسلام بوده است

فاطمه الواری استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در همین رابطه با اشاره به اینکه در ایران باستان، قبل از ظهور دین مبین اسلام چادر به عنوان مقوله‌ای «ملی» مطرح بود، تا بدان‌جا که برخی محققان و اندیشمندان، پوشش اسلامی را نتیجه تعامل فرهنگی بین اعراب و ایرانیان دانسته‌اند تصریح کرد: پوشش از ابتدای خلقت آدم و حوا مساله مهمی بوده است به نحوی که اولین خواسته انسان زمینی از خدا پوشش بوده است که با گذشت زمان و نسل‌های مختلف، نیاز به پوشش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

الواری همچنین با اشاره به این‌که پوشش زن ایرانی قبل از اسلام پوشش بلندی بوده است، تصریح کرد: در عالم اسلامی و دینی بین مفاهیم عقلانی و ایمانی تفاوتی نمی‌توان پیدا کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه حجاب جز اصول اصلی فرهنگ ملی ایران بوده خارنشان کرد: این فرهنگ با آداب و رسوم ملی و محلی ایران درآمیخته به طوری که رعایت آن و شدت حدود و پایبندی به معیارها و رفتارها و پیامدهای حجاب به عنوان فرهنگ طبقه اشراف و دربار در جامعه مطرح بوده و پیروی از این الگوی قوی برای زنان ایرانی تفاخر و شخصیت و ارزش به حساب می‌آمده و فرهنگ عدم رعایت حجاب وعدم شرم و حیا فرهنگ مردم طبقات بی‌فرهنگ بوده است.

 

توقف نسبی پیشرفت برخی از جوامع غربی ناشی از نابودی اخلاقیات است

وی با اشاره به وجود حجاب در ادیان مختلف گفت: در دین مسیحیت و یهودیت پوشش را به صورت رسمی داشته‌ایم گرچه امروز نسبت به آن بی‌مهری می‌شود و گروه های اقلیتی که قصد نابودی این پوشش را در دین اسلام داشته اندو موفق نشده اند متاسفانه در دین مسیحیت و یهودیت توانسته اند به موفقیت هایی دست یابند که نتایج این موفقیت را سقوط اخلاق و حتی توقف پیشرفت برخی از جوامع می توان مشاهده کرد.

در چنین شرایطی که دشمن در حال بمباران افکار افراد جامعه هست به نظر می رسد بهترین راه برای اثبات به نوجوانان و جوانان که خوشی و فریبندگی دنیای غرب، خوشی هایی است که عاملی برای نرسیدن آن نوجوان به خوبی ها است، باید خانواده ها به موضوع تربیت فرزندان دقت بیشتری کنند و به نظر می رسد این روش بهترین اقدام برای جلوگیری از بسیاری از مشکلاتی است که در آینده امکان دارد برای جامعه پیش بیاید و عامل فروپاشی خانواده ها و جوامع خواهد بود.

اگر چنین روشی را مسئولان و خانواده ها در پیش بگیرند به طور قطع نیاز به خیلی از بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که هرساله صادر می شود نخواهد بود و مصونیتی کلی در جامعه حکم فرما خواهد شد.

 

تمام خانه های کشور نیازمند یک سردار سلیمانی در زمینه تربیت است

معصومه حکیمیان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با تاکید بر همین موضوع خاطرنشان کرد:  اگر یک سلیمانی در جبهه مقاومت با یاران صدیقش نقشه های 25 ساله استکبار را خنثی کرد، امروز به تعداد مردم و خانه های کشور به سلیمانی‌ها نیاز داریم که همانطور که نبرد نظامی نامتقارن در مقابل دشمن ایستادند، در جنگ جهانی نرم نامتقارن نیز در مقابل دشمن بایستد و رمز این مقابله و رمز پیروزی، تحکیم مبانی است.

وی افزود: غفلتی که در 40 سال گذشته کرده ایم، در این مبانی بوده و امروز پدران و مادران نباید فرزندان خود را در فضای مجازی رها کنند.

حکیمیان تاکید کرد: باید از نوزادی کودکی، نوجوانی و جوانی یاد فرزندان خود بیاوریم که انسان هستید و انسان بودن بایدها و نبایدهایی دارد و در اینکه نسل خود را چطور بار بیاوریم که بفهمد انسان است، هنر می خواهد.

وی بیان کرد: می توان با سیره نبی مکرم، با همان اخلاص، همان صبر روند نسل فاخر را طی کنید و با احیای و تحکیم هویت دینی است و به آنها بفهمانید که خدایی در این نزدیکی است، قرآن را چراغ راه خود قرار دهید و سبک زندگی خود را قرآنی کنید و معاد و رستاخیز را برای آنها زنده کنید.

حکیمیان تصریح کرد: اگر اینها در نسل ما زنده شد، آنگاه می توانیم اطمینان داشته باشیم که هیچ خیانتی در خانواده ها اتفاق نمی افتد و انسانیت زیر سئوال نمی رود.

وی در پایان تاکید کرد: ملت ما وارث یک تمدن کهن است و باید یاد فرزندان خود بیاوریم که از این هویت پاسداری کند و این پاسداری کردن با رها کردن آنها در فضای نا امن مجازی میسر نیست.

در مجموع به نظر می رسد در شرایطی که دشمنان انسانیت به صورت مداوم و 24ساعته در حال تلاش برای نابودی هویت انسانی هستند و این موضوع را برای رسیدن به اهداف خود لازم می دانند بهتر است انقلابی در زمینه تربیت نوجوانان در سطح کشور شکل بگیرد و در عین مصون سازی نسبی حال حاضر جامعه، نسل های آینده را از بسیاری مشکلات و انحرافات اخلاقی مصون کرد که به طور قطع این روش در نهایت منجر به محقق شدن تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: هویت انسانی نابودی هویت عفاف و حجاب خانواده ها جوامع بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟

بدون شک در عصر ما که افراد غرب زده، بی‌حجابی را جزئی از آزادی زنان می‌دانند، سخن گفتن از حجاب برای این دسته افراد، ناخوشایند و گاهی افسانه‌ای است متعلق به زمان‌های گذشته.

این گروه از افراد که توسط بیگانگان و دشمنان داخلی وخارجی حمایت می‌شوند، مدام دررسانه‌های مجازی در اذهان عمومی چنان وانمود می‌کنند که حجاب، حکم قرآن نیست ودرهیچ جای این کتاب، الزام و اجباری به رعایت حجاب نشده است، اما فلسفه حجاب از کجا آمده و چرا حاکم جامعه اسلامی، حجاب را لازم‌الاجرا و واجب اطاعت می‌داند وحتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، نظر قاطع ایشان مبنی بر شرعی و قانونی بودن حجاب است و باید توسط همه افراد، چه کسانی که به شرع معتقدند و چه آنهایی که اعتقادی ندارند، رعایت شود و قابل صرف نظر کردن نیست؟ شیخ مهدی عسکرآبادی، کارشناس معارف و استاد حوزه علمیه و خادم تشکل‌های مردمی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر امام خامنه‌ای  به تمام ابهامات ما پاسخ می‌دهد و می‌گوید: تمام احکامی که ما در جامعه اسلامی به آن عمل می‌کنیم بر مبنای قرآن کریم وروایات اهل بیت (ع) است. قرآن، این احکام را تدبیر و ابلاغ کرده وحاکم جامعه اسلامی در هرعصر و زمانی فقط موظف به حفظ و اجرای آن است و هیچ حکمی، مصلحتی عمل نمی‌شود. اسلام، حکم قطعی برای رعایت حجاب درمحیط اجتماعی صادرکرده و این موارد را باید حاکم جامعه اسلامی الزام و اجرا کند.

حاکم شرع جامعه اسلامی ما نیز در تلاش است که بتواند احکام را به‌خوبی اجرا کند و مسئولیت ضمانت اجرایی حجاب که یکی از مسلمات دین مبین اسلام بوده و در مرحله اول برای حفظ حریم زنان و در مرحله دوم برای حفظ جامعه‌ای اجتماعی اعم از زن و مرد است با حکومت اسلامی گذاشته شده است. 
 
آیات حجاب کدامند؟ 
وی به آیات متعددی که در قرآن کریم به حجاب و مصادیق این پوشش اشاره کرده، می‌گوید: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب به‌صراحت، جلباب (روسری بلند و چادر) را مطرح می‌کند و در آیات۳۰و۳۱سوره مبارکه نور به بحث رعایت نگاه، حجاب و مصادیق پوشش در برابر محارم و نامحرمان اشاره می‌کند. سوره احزاب یکی از پربارترین سوره‌های قرآن است که در آیه ۵۹ در مورد حجاب سخن می‌گوید و همه زنان باایمان را به رعایت این دستور اسلامی توصیه می‌کند. در این آیه آمده است: «ای پیامبر، به همسران، دخترانت و زنان مومنین بگو: جلباب‌ها را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این است که شناخته شوند و مورد آزار قرارنگیرند.» این آیه به برخی زنان باپوشش نامناسب هم که در عین داشتن حجاب، آن چنان بی‌پروا هستند که قسمت‌هایی از بدن‌شان نمایان و همین سبب جلب توجه افراد بیمار و نگاه‌های آلوده می‌شود نیز اشاره دارد.

سوره مبارکه نور، سوره دیگری است که به پاکدامنی، عفت و مبارزه بانگاه‌های آلوده اشاره دارد. درآیاتی ازاین سوره، مسأله نهی از چشم‌چرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب زنان مسلمان را پیش کشیده، چراکه تا چشم چرانی و بی‌حجابی ریشه کن نشود، آلودگی‌ها برطرف نخواهد شد. در آیه ۳۱نور آمده است: به زنان با ایمان بگو، چشمان خود را فروگیرند و دامان خود را حفظ کنند. آنها نباید زینت خود را آشکارسازند، جز آن مقدار که طبیعتا ظاهر است و روسری‌های خود را برسینه خود افکنند تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و در ادامه این آیه به مصادیق پوشش دربرابر محارم و نامحرمان به تفکیک اشاره می‌کند و در آخر بیان می‌کند زنان هنگام راه رفتن پا‌های خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی‌شان به گوش مردان بیگانه نرسد و سرانجام با دعوت عمومی همه مومنان به توبه و بازگشت به سوی خدا این آیه را پایان داده است؛ بنابراین با مروری در آیات قرآنی، متوجه لزوم رعایت حجاب می‌شویم و تمام احکامی که تاکنون در مورد حجاب به آن عمل شده بر مبنای قرآن کریم و سخن خداوند بوده است. 
 
انتظار جامعه‌ای رها شده از زنان بدحجاب 
دربرگزیده تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی آمده است بدحجابی طبعا پیامد‌هایی همچون آرایش، عشوه‌گری وامثال آن رابه همراه داردکه مردان به‌خصوص جوانان رادرحالتی قرارمی‌دهدکه سبب ایجادالتهابات جنسی وهیجانات بیمارگونه عصبی وگاهی سرچشمه بیماری‌های درونی می‌شود. غریزه جنسی نیرومندترین وریشه‌دارترین غریزه آدمی است که درطول تاریخ سرچشمه حوادث زیادی بوده است. جامعه‌ای که زن را با اندام برهنه و بی‌حجاب بخواهد، طبیعی است که روز به‌روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزون‌تر از اودارند وهنگامی که زن ازطریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها، دکور اتاق‌های انتظار، مسبب افزایش دنبال‌کنندگان صفحات مجازی و عاملی برای جلب توجه جهانگردان، سیاحان ومبلغان رسانه‌ای قرارگیرد درچنین جامعه‌ای شخصیت زن تا سرحد یک عروسک یا یک کالای بی‌ارزش سقوط می‌کند و ارزش‌های والای او به کلی به دست فراموشی سپرده می‌شود و تنها افتخار او جوانی، زیبایی و خودنمایی اش است و تبدیل به وسیله‌ای می‌شود برای اشباع هوس‌های سرکش یک گروه آلوده فریبکار و انسان نما‌های دیو صفت. 

چالش حجاب و نقشه شوم دشمن 
به گفته عسکر آبادی، حجاب یک مسأله کاملا دینی است و دین اسلام برای سعادت بانوان، آن را واجب کرده که دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانه‌های اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند و از هیچ تلاشی هم فروگذار نیستند. به فرمایش مقام معظم رهبری، حجاب درکشور ما به یک چالش تبدیل شده و دشمنان در حال تحمیل بی‌حجابی هستند که دخالت ومسأله‌سازی بیگانگان دراین خصوص آشکار وواضح است. دشمن ازبیرون وداخل درحال هنجارشکنی و تلاش برای برداشتن حجاب بانوان ماست که دراین خصوص زنان وبانوان عاقل وفهیم ما باید آگاه باشند و مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه به نحو مطلوبی مسئولیت خود رااجرا کنند.

به گفته رهبری، مهم‌ترین هدف دشمن ازتحمیل بی‌حجابی و بدپوشی، تغییر تدریجی کشور به وضعیت فضاحت‌بار دوران طاغوت است. عسکرآبادی می‌گوید: وظیفه اصلی مسئولان این است که همگام بافرهنگ آفرینی وترویج رسانه‌ای وفرهنگی، رعایت حجاب وعفاف راازطریق اداره‌ها الزامی وبابی‌حیایی و بی‌بندوباری، طبق قانون حکومت اسلامی برخورد کنند. علاوه براین، بانوان محجبه ما ضمن رعایت پوشش اسلامی، دیگران را نیز به این پوشش تشویق کنند و درجا‌هایی که می‌بینند جامعه اسلامی مورد توهین واقع می‌شود، وظیفه دارند با برخوردی محبت‌آمیز در قالب نهی از منکر انجام وظیفه کنند. آن دسته ازبانوانی هم که متأسفانه گرفتار نقشه شوم دشمنان شده‌اند و در حال ترویج بی‌حجابی در کشور هستند، بدانند و آگاه باشند اولین گروهی که موردتعرض افرادهوس بازقرارگرفته ودچار آسیب ومشکل می‌شوند خود همین افراد هستند. به امید روزی که تمام بانوان ارزشمند کشورمان بدانند که آزادی یک زن مسلمان در پناه رعایت حجاب و عفاف اسلامی محقق می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است