Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی  چهارشنبه گذشته (21 تیر ماه) در نشست بررسی فرصت ها و چالش های بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب،  بر ضرورت واردات 900 لکوموتیو تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده در این نشست گفت: سال 1390 احداث محور ریلی چابهار، زاهدان و مشهد - سرخس مطرح شد این در حالی بود که سال 92 برخی از مسئولان دولتی گفتند ما چرا این محور را می خواهیم وقتی که بندرعباس را داریم؟ این نوع نگاه کسانی بود که مسئولیت داشتند! هر چه اصرار می کردیم اتصال بندر چابهار به سرخس مسیر حمل کالا را کوتاه و هزینه ها را کاهش می دهد فایده ای نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که ایلنا نوشته است، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولان باید یک نگاه ملی به نقش چابهار داشته باشند، گفت: مطمئن باشید در کوتاه مدت زیرساخت ها به سرعت تکمیل نخواهد شد، اضافه کرد: در کوتاه مدت باید به دنبال همگرایی و تعامل باشیم و نگاه بخشی را به نگاه ملی تغییر دهیم.

افندی زاده با بیان اینکه باید فعلا به حمل و نقل جاده ای بچسبیم، اظهار کرد: با ریل نمی توانیم بار را حمل کنیم در نهایت نیز ریل به زاهدان متصل می شود که شبکه ای داخلی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نیازمند 900 لکوموتیو هستیم، گفت: این در حالیست که ظرفیت واقعی مپنا سالانه تولید 20 لکوموتیو و ظرفیت اسمی آن 50 لکوموتیو است. حال این فرض را می گیریم که طی سه سال آینده مپنا 200 لکوموتیو را می سازد باز هم 700 لکوموتیو را باید از طریق واردات تامین کنیم. اگر نتوانیم تجهیزات ریلی را وارد کنیم چگونه می توانیم با تولید داخل ظرفیت ها را افزایش دهیم؟

بیشتر بخوانید:

توافق مجلس و وزارت راه و شهرسازی: بالاخره واردات ۲۰۰ لکوموتیو از چین منتفی شد ادامه کشمکش ها برای واردات لکوموتیو بین مجلس و وزارت راه واردات لکوموتیو وزیر را به مجلس کشاند/ قاسمی فردا به سوال کدام نمایندگان پاسخ می دهد؟

این اظهارات افندی زاده در حالی مطرح می شود که 26 اردیبهشت ماه امسال، پس از برگزاری چندین جلسه بین اعضای کمیسیون های مختلف مجلس و مدیران وزارت راه و شهرسازی و راه آهن در خصوص واردات لکوموتیو، سید مصطفی میرسلیم یکی از نمایندگان سوال کننده در خصوص واردات لکوموتیو از چین، با توجه به تعهد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم اقدام نسبت به واردات لکوموتیو از منابع خارجی و بر اساس صورتجلسه پیوست، از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی قانع شد.

به گزارش تین نیوز، پیش از این توافق بین وزیر راه و شهرسازی و مجلس، جلساتی در مورد واردات لکوموتیو بین اعضای کمیسیون های مجلس و وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود.

یکی از این جلسات روز سه شنبه 20 اردیبهشت برگزار شد که در این روز،  وزیر راه و شهرسازی پاسخگوی سوال نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات لکوموتیو و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی بود که بر اساس اطلاعات کسب شده، رستم قاسمی در این جلسه گفت که تاکنون هیچ قراردادی برای واردات لکوموتیو منعقد نشده است.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه نه تنها عنوان کرده بود که هیچ قراردادی برای واردات لکوموتیو تا کنون منعقد نشده و مذاکرات صورت گرفته نیز برای واردات 200 دستگاه لکوموتیو نبوده و تعداد کمتری مورد نظر بوده بلکه تاکید کرده که در صورت قطعی شدن هر نوع واردات لکوموتیو، این اقدام با حضور و حمایت بخش خصوصی و داشتن پیوست فناوری و با مشارکت تولیدکنندگان داخلی اجرا خواهد شد.

همچنین روز 25 اردیبهشت 1401 نیز جلسه ای با موضوع بررسی مشکلات بخش ریلی در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود که دستور کار این جلسه بررسی موضوعات عدم اجرای سیاست های اصل 44 و توقف برون سپاری و خصوصی سازی  ریلی و بحث واردات لکوموتیو از چین بود.

با توجه به نتایج و جمع بندی کمیسیون اصل 90 در روز شنبه 24 اردیبهشت که مقرر شده بود موضوع واردات لکوموتیو به طور کلی از دستور کار وزارت راه و شهرسازی خارج شود ولی بار دیگر نکاتی از سوی شرکت راه آهن در این جلسه مطرح شد که با عکس العمل نمایندگان عضو کمیسیون مواجه شد چرا که با وجود جمع بندی ارایه شده در کمیسیون اصل 90 ،  هنوز  شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی همچنان برای واردات لکومویتو اصرار داشته و این موضوع را پیگیری می کرد.

اما سرانجام پس از برگزاری چندین جلسه بین اعضای کمیسیون های مختلف مجلس و مدیران وزارت راه و شهرسازی و راه آهن در خصوص واردات لکوموتیو، با توجه به تعهد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم اقدام نسبت به واردات لکوموتیو از منابع خارجی این موضوع پایان یافته تلقی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی بندر چابهار لکوموتیو تین مشهد حمل و نقل راه و شهرسازی حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی مصطفی میرسلیم راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری حمل و نقل راه و شهرسازی بخش خصوصی بخش ریلی مجلس شورای اسلامی چین راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل راه آهن ترانزیت ریلی کمیسیون عمران مجلس شرکت مپنا تولید داخلی ساخت لکوموتیو مپنا لکوموتیو سید میعاد صالحی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی سید مصطفی میرسلیم راه آهن زاهدان چابهار واردات لکوموتیو وزارت راه و شهرسازی واردات لکوموتیو وزیر راه و شهرسازی برای واردات حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات و عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های ایمنی راه‌ها، ترانزیت و برنامه ریزی برای سفرهای اربعین حسینی امسال پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید کمال هادیان فر با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، از ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پر تصادف شناسایی شده است که ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف شده و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد

هادیان فر با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون ایمنی ترافیک و شورای عالی ترافیک تصریح کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور دستگاه‌های عضو بسیار تأثیرگذار است. به طور مثال در جلسه گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها طرح کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه ارائه شد و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

حوزه ترانزیت ساماندهی می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

هادیان فر افزود: هدف ما در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سازمان یافتگی در حوزه ترانزیت است و نیازمند ایجاد بستری هستیم که نقش تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار ترانزیت در آن دیده شود و صاحب کالا از قیمت، زمان و سطح خدمات ارائه شده در کریدور ترانزیتی عبوری از ایران آسوده خاطر باشد.

وی بر ابتکار وزیر راه و شهرسازی با عنوان "ایران راه" تاکید کرد و گفت: باید پلتفورم نام برده ایجاد شود و استقبال صاحبان کالا برای عبور بار بین‌المللی از کریدورهای عبوری از داخل ایران به عنوان مسیرهای امن، ارزان و سریع جلب شود.

امسال ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تدابیر اندیشیده شده برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل ما اقدام برای رفع ناترازی ناوگان نسبت به زائرین در ایام اربعین است که طبق پیش‌بینی‌ها امسال بالغ بر ۴ میلیون زائر در این مراسم شرکت می‌کنند که در این راستا از طرف عراقی درخواست شده، خودروهای زائران ایرانی بتوانند با تمهیداتی که در نظر گرفته شده وارد خاک عراق شوند. همچنین ۱۵۰ میلیون یورو به واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با کارکرد زیر ۵ سال اختصاص داده شد.

کد خبر 748610

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد