Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: 53 درصد مردم جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای میرهاشم موسوی، در برنامه صف اول شبکه خبر، افزود:‌در کشور 70 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 53 درصد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و بقیه تحت پوشش صندوق‌های بیمه گر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حال حاضر 140 هزار نفر در تأمین اجتماعی مشغول کار هستند، 45 میلیون نفر بیمه شده مستقیم و غیرمستقیم با تأمین اجتماعی داریم.
موسوی اضافه کرد: 18 خدمت از جمله مستمری بیکاری، از کار افتادگی و درمان از طریق تأمین اجتماعی ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: اموال و دارایی‌های شستا متعلق به کارگران و بازنشستگان است که قبلا بخشی از حقوق خود را در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این دارایی‌ها حق‌الناس مردم و کارگران به شمار می‌رود.
موسوی در خصوص میزان عمل به اصل قانون اساسی در سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی و خدمت محور اقتصادی و اجتماعی است، اصول 28، 29، 42 و 43 قانون اساسی به سازمان تامین اجتماعی برمی گردد که یک فراگیری بزرگ در ارائه خدمات و ماموریت‌های محوله این سازمان را مشخص می‌نماید.
وی گفت: تامین اجتماعی مولفه بسیار مهمی برای تحقق حکمرانی عدالت محور است که از نگاه دین و حاکمیت باید تضمین عدالت را داشته باشیم و در این میان سازمان تامین اجتماعی باید به درستی ایفای نقش و وظیفه کند.
موسوی افزود:‌امروز در حوزه‌های بیمه‌های اجتماعی حدود 70 درصد مردم، تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند که قبل از انقلاب این عدد 20 درصد بوده است، افقی که ما برای بحث پوشش آحاد جامعه داریم، افقی است که باید همه جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند که این مسئله در سیاست‌های ابلاغی حضرت آقا تاکید شدهاست و آن نظام چند لایه رفاه و تامین اجتماعی بایستی برای لایه‌های حمایتی، بیمه‌های پایه و تکمیلی اتفاق بیفتد.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌در بحث پوشش خدمات درمانی، امروز تقریبا صد در صد جامعه تحت پوشش خدمات درمانی هستند که 50 درصد آن را سازمان تامین اجتماعی خدمات رسانی می‌کند.
موسوی بیان کرد: توسعه خدمات جزو اولویت‌هایی است که بر اساس اصل 29 قانون اساسی بایستی در آن تعهدات از کارافتادگی، بیماری، فوت و بازنشستگی انجام شود و این موضوع جزو اولویت‌های سازمان بوده است.
وی افزود: در بحث نسخ الکترونیک که چالش‌های زیادی هم داشت، 65 درصد خدمات در همین راستا ارائه می‌شد که در حال حاضر نزدیک 90 درصد استقرار و ارائه نسخه الکترونیک را داریم.
موسوی گفت:در بحث خدمات بیمه‌ای غیر حضوری چیزی حدود 30 خدمت را تحت ارائه داشتیم، در 10 ماه گذشته 12 خدمت دیگر اضافه شده است و ما به شکل غیر حضوری خدمات را در راستای تسهیل گری انجام می‌دهیم.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی اساساً چالش‌هایی را در بحث منابع دارد، این ناپایداری منابع ماحصل بعضی از سیاست‌های غلط و رویه‌هایی است که بایستی متناسب با شرایط و تحولاتی که در آن قرار گرفتیم، تغییر پیدا می‌کرد که این اتفاقات نیفتاده است.
موسوی اضافه کرد: بیش از 50 درصد بازنشستگی‌های ما، بازنشستگی‌های پیش از موعد است که مصارف صندوق را بالا می‌برد یا بعضی از قوانینی که به هر صورت در زمان خود باید تغییر می‌کرد و نکرد. ما بایستی متناسب با رشد امید به زندگی که از 55 سال در قبل از انقلاب به بیش از 75 سال در حال حاضر رسیده است، سن اشتغال و بازنشستگی را مشخص می‌کردیم.
به لحاظ بودجه‌ی تعهدی مشکلی نداریم، کارفرمایان ما اگر تعهدات خود را به موقع انجام دهند ما به لحاظ منابع مشکلی نخواهیم داشت.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت سیزدهم نسبت به تادیه بدهی در مقایسه با دولت‌های قبلی بی سابقه عمل کرده است، اول اینکه عدد تادیه بدهی از محل قانون بودجه که پیش بینی شده بود، حدود 76 هزار میلیارد تومان را از طریق سهام به ما پرداخت کردند.
تامین اجتماعی از سال 94، 95 به لحاظ مشکلات مالی یک رویه غلطی را در مدیریت‌های گذشته اتخاذ کرده بودند و آن هم استقراض بی رویه از بانک بود.
وی افزود: تامین اجتماعی حدود 90 هزار میلیارد تومان طی چند سال گذشته به بانک‌ها بدهکار شده بود که به عنوان ابر بدهکار بانکی از آن یاد می‌شد.
با همت و تلاش و همکاری خوبی که دولت سیزدهم انجام داد از طریق تهاتر سهام توانستیم در روز اول هفته تامین اجتماعی با تفاهم نامه و قراردادی که با بانک امضا کردیم، 88 هزار میلیارد تومان از بدهی مان را به بانک رفاه بپردازیم.
موسوی گفت: ما اساسا در مدیریت صندوق هم در بخش درامدی و هم در بخش کنترل هزینه‌ها و مدیریت مصارفمان نیاز به تحول داریم، یک فرصت بسیار خوبی امسال فراهم شد و آن بحث ابلاغ سیاست‌های تامین اجتماعی بود که در 21 فروردین امسال توسط حضرت آقا به ما ابلاغ شد. در این سیاست‌ها علاوه بر اینکه چالش‌ها نقطه زنی شده در کنار نقطه زنی چالش‌ها راه حل‌ها هم ارائه شده است، شاید نسبت به بقیه سیاست‌ها یک ویژگی منحصر به فردی دارد که حاکمیت و دستگاه‌های مرتبط با صندوق تامین اجتماعی را به سمتی سوق می‌دهد که چالش‌ها و مشکلات را برای آینده کم می‌کند و چشم انداز ما از این منظر بسیار روشن است.
یکی از موارد مهمی که ما همواره در قوانین بودجه داشتیم این بود که ما انباشت بدهی دولت به صندوق را نداشته باشیم که در سیاست ابلاغی تکلیف شده است و حضرت آقا این را ابلاغ فرمودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تأمین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیمه های اجتماعی جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی سیاست ها چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید