Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون قضایی قوه قضاییه از رسیدگی به 4 هزار و 47 پرونده ماده 477 در سال گذشته خبر داد
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی با اشاره به بررسی و عملکرد پرونده‌های خاص در سال گذشته، گفت: در بررسی و رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در سال گذشته، تعداد 4 هزار و 47 فقره پرونده بررسی و رسیدگی شد که در این رابطه رئیس قوه قضاییه با 2 هزار و 187 فقره پرونده  نسبت به اعمال ماده 477 موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به بررسی و رسیدگی به پرونده‌های موضوع قصاص و ماده 356 قانون مجازات اسلامی و ماده 428 قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: سال گذشته تعداد 691 فقره پرونده قصاص بررسی و رسیدگی شد که از مجموع آن برای 658 فقره  استیذان قصاص، برای 9 فقره اعلام رضایت اولیای دم و برای 24 فقره نیز درخواست اعمال ماده 477 صادر شد.
وی افزود: با توجه به اختیارات تفویضی از سوی رئیس قوه قضاییه به معاونت قضایی قوه، 440 فقره پرونده ماده 356 قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد پرونده بررسی شده برای 283 فقره درخواست اخذ دیه، برای 51 فقره درخواست قصاص، برای 26 فقره  ردّ ماده 356 و برای تعداد 80 فقره نیز درخواست رفع نقص صادر شد.
حجت الاسلام و المسلمین رحیمی گفت: 15 فقره پرونده ماده 428 قانون مجازات اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفت که با 4 فقره پرونده نسبت به اعمال ماده 428 موافقت و با 11 فقره پرونده  نیز مخالفت شده است.
وی با اشاره به بررسی و رسیدگی به پرونده‌های عفو تفویضی موضوع 114 قانون مجازات اسلامی و ماده 20 آیین نامه عفو و بخشودگی، گفت: 176 فقره پرونده عفو تفویضی مورد بررسی قرار گرفت که رئیس قوه قضاییه در این رابطه در مجموع با  70 مورد مخالفت و با  106 مورد موافقت کرد.
معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه در سال 1400 در مجموع 4 هزار و 881 فقره پرونده جهت رسیدگی به معاونت قضایی ارجاع شد، ادامه داد: با توجه به موجودی پرونده‌های سال‌های قبل، در مجموع به 5 هزار و 369 فقره پرونده رسیدگی شد که از این تعداد، 3 هزار و 238 فقره پرونده مورد موافقت قرار گرفته است .
وی درخصوص رسیدگی به پرونده‌های عفو مشمولان، گفت: در سال 1400، در طی 7 مناسبت، 26 هزار و 743 فقره پرونده جهت بررسی به کمیسیون عفو مرکزی ارجاع و پس از بررسی‌های انجام شده، 19 هزار و 604 فقره پرونده مورد موافقت قرار گرفت و همچنین 3 هزار و 514 فقره مورد مخالفت کمیسیون عفو مرکزی و 3 هزار و 625 فقره پرونده نیز مورد مخالفت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت که از میان پرونده‌های مورد موافقت قرار گرفته تعداد 888 فقره مربوط به بانوان و 345 فقره مربوط به محکومان امنیتی است.
حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با اشاره به عملکرد اداره کل تصفیه امور ورشکستگی در سال گذشته: 55 دوره آموزشی بصورت حضوری و غیرحضوری برای ادارات تصفیه امور ورشکستگی و سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط با ورشکستگان مانند بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و امور مالیاتی اجرا و برای 2 هزار و 674 نفر در مجموع به میزان 6 هزار و 42 نفر ساعت کلاس آموزشی تشکیل شده است.
وی افزود: تهیه و تنظیم سه جزوه آموزشی با عناوین مختلف برای ادارات تصفیه و دادگاه ها با موضوعات آیین رسیدگی به تصفیه شرکت‌های منحله در ادارات تصفیه، نحوه رسیدگی به دعاوی به ورشکستگی، جایگاه مستثنیات دین در تصفیه امور ورشکستگی صورت گرفت و همچنین بر نحوه رسیدگی به پرونده‎های مطروحه در اختیار ادارات تصفیه و همچنین مدیران تصفیه به صورت حضوری از طریق مراجعه به ادارات تصفیه و بازدید از کارخانه‌های ورشکسته و غیرحضوری از طریق اخذ و مطالبه پرونده‌ها و بررسی گزارش‌های واصله، اقدامات لازم صورت گرفت.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: مجموع عملکرد مالی اداره کل تصفیه امور ورشکستگی معاونت قضایی قوه قضاییه شامل درآمد حق صندوق (الف) با ارزش مالی 537 میلیارد و 508 میلیون و 636 هزار و 480 ریال، پرداختی به بستانکاران با ارزش مالی 7 هزار و 876 میلیارد و 496 میلیون و 408 هزار و 580 ریال، درآمد حق صندوق (ب) با ارزش مالی 181 میلیارد و 672 میلیون و 77 هزار و 730 ریال است.
وی با اشاره به آمار و عملکرد ادارات تصفیه امور ورشکستگی در سال گذشته، گفت: از 12 استانی که ادارات تصفیه در آن‌ها تشکیل شده است، در مجموع دارای هزار و 107 فقره موجودی هستند که پرونده‌های وارده در سال 226 فقره و پرونده‌های مختومه 299 فقره هستند.
حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با اشاره به عملکرد اداره کل تصفیه در خصوص پیشنهاد و پیگیری جهت تصویب و راه اندازی ادارات تصفیه،  ادامه داد: حسب پیگیری‌های بعمل آمده در دو استان قزوین و زنجان اداره تصفیه امور ورشکستگی راه اندازی شدند و در مجموع 14 استان دارای اداره تصفیه هستند. همچنین با تصویب چارت ادارات تصفیه تمامی استان‌های کشور، درصدد راه¬اندازی ادارات تصفیه امور ورشکستگی در سایر استان‌های باقی مانده هستیم.
وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی اداره کل تصفیه درخصوص جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها و کارخانه‌های ورشکسته و اقدام جهت راه اندازی مجدد آن‌ها و با توجه به شعار سال گذشته «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها»، تا پایان سال اعلامی از تعطیلی 143 واحد تولیدی و بیکار شدن بیش از 11 هزار کارگر، جلوگیری بعمل آمده است.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی از ورشکستگان و ثبت اطلاعات یک هزار و 60 عنوان ورشکستگان در بانک جامع اطلاعاتی برای اولین بار در اداره کل تصفیه امور ورشکستگان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیکاری معاون قضایی قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین رسیدگی به پرونده تصفیه امور ورشکستگی قانون مجازات اسلامی رئیس قوه قضاییه اداره کل تصفیه بررسی و رسیدگی ادارات تصفیه قرار گرفت سال گذشته مورد موافقت فقره پرونده راه اندازی ماده 477

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان