Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:39:36 GMT

۲۰هزار تن نخود سالانه در دلفان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۹۱۶۹

۲۰هزار تن نخود سالانه در دلفان تولید می‌شود

سید سعید حسینی روز شنبه در گفت و گو ‌با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری ۴۵ هزار هکتار از اراضی دلفان زیر کشت نخود رفته و هم اکنون برداشت این محصول آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار بهره بردار در بخش تولید نخود در شهرستان دلفان فعالیت دارند تصریح کرد: سال زراعی گذشته به سبب مشکل سرمازدگی مزارع کشاورزی، ۱۵هزار تن نخود برداشت شد و بهره برداران متحمل خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دلفان میانگین تولید نخود در کشور ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار است که این میزان در برخی اراضی شهرستان به بیش از ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار می رسد.

حسینی یکی از مشکلات نخودکاران دلفان را نبود زیر ساخت ها و صنایع بسته بندی و فرآوری عنوان کرد و افزود: نخود تولیدی دلفان در استان های همجوار بسته بندی و به بازارهای مصرف داخلی وخارجی عرضه می شود.

وی اظهارداشت: در گذشته سه واحد بسته بندی حبوبات دراین شهرستان راه اندازی شده بود که به سبب عدم توازن قیمت، ناتوانی در رقابت با رقبای برون استانی و مشکل نقدینگی تعطیل شده اند که هم اکنون از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه های بسته بندی و فرآوری نخود ‌حمایت و تسهیلات کم بهره به آنان پرداخت می شود.

در شهرستان دلفان ۱۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از این سطح تولید می شود.

گندم، نخود و جواز مهمترین محصولات تولیدی کشاورزان در این شهرستان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دلفان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دلفان لرستان وزارت جهاد کشاورزی دلفان لرستان بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد