Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با تاکید بر حمایت خود از مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی، این مذاکرات را تنها راه‌حل این مساله دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد که همچنان به تسهیل مذاکرات میان لبنان و اسرائیل جهت دستیابی به تصمیمی برای تعیین مرزهای دریایی پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، "پیشروی به سمت راه‌حلی برای تعیین مرزها تنها از طریق مذاکرات میان طرف‌ها ممکن است".

همچنین وزارت خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه از روحیه مشورتی و صراحت طرف‌ها برای رسیدن به تصمیمی نهایی استقبال می‌کند، گفت: این تصمیم می‌تواند موجب برقراری ثبات، امنیت و شکوفایی بیشتری برای لبنان و اسرائیل و نیز منطقه شود و بر این باوریم که حل این مساله ممکن است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی با کارین الهرار، وزیر انرژی این رژیم در تلاش برای پیشروی در مسیر امضای توافقنامه‌ای با لبنان برای تعیین مرزهای دریایی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: با میانجی آمریکایی دیدار کردم و او موضعگیری لبنان درباره مسایل مورد اختلاف را اعلام نکرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به ناامیدی شدید اسرائیلی‌ها از آموس هوکشتاین که هیچگونه انعطافی از طرف لبنان را منتقل نکرد، به نقل از این میانجی آمریکایی اعلام کردند، "ما از برخی شکاف‌ها کاستیم و مذاکرات خوبی انجام دادیم، باید توافقی میان اسرائیل و لبنان انجام شود".

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه تاکید کرد: مقاومت تنها قدرتی است که لبنان برای گرفتن حق نفت و گاز خود دارد و میانجی آمریکایی در راستای منافع اسرائیل تلاش کرده و لبنان را تحت فشار می‌گذارد، این حق مقاومت است که برای تحت فشار گذاشتن دشمن اسرائیلی در زمان مناسب و به میزان مطلوب اقدام کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اگر کارها به نقطه منفی برسند، ما فقط در مقابل کاریش نمی‌ایستیم، این معادله را ثبت کنید؛ "به سمت کاریش و فراتر از کاریش می‌رویم".

لبنان حدود دو ماه قبل در پیامی خطاب به سازمان ملل، بر حقوق و منابع دریایی خود تاکید کرد.

میدان گازی کاریش در منطقه مورد مناقشه لبنان و رژیم اشغالگر اسرائیلی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ترسیم مرزهای دریایی لبنان رژیم صهیونیستی میانجی آمریکایی رژیم صهیونیستی برای تعیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام