Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد سه دولت آمریکا در امور روسیه هشدار داد که جنگ اوکراین یک رویداد "بسیار دگرگون‌کننده" است و این پتانسیل را دارد که درگیری‌های دیگری در سراسر جهان به راه بیندازد.

به گزارش ایران اکونومیست، خانم «فیونا هیل» کارشناس ارشد آمریکایی در امور روسیه به پایگاه خبری «اینسایدر» گفت:‌ وقتی از ایده جنگ جهانی سوم استفاده می‌کنید، مردم شوکه شده و می‌ترسند اما این، آن جنگ تغییردهنده دوران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این موارد در تاریخ اروپا بسیار بوده است.

هیل گفت، این جنگ که از ۲۴ فوریه آغاز شده، "تبعات جهانی" دارد که فراتر از اوکراین و روسیه یا ناتو و اتحادیه اروپاست و در این زمینه به اثرات حال حاضر آن روی امنیت غذایی، بازارهای انرژی جهانی و "سابقه پوتین در زمینه‌چینی برای اقدامات مشابه در نقاط دیگر" اشاره کرد.

این کارشناس آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است جنگ اوکراین عاملی باشد که درگیری میان قدرت‌های بزرگ را تسریع کند، گفت: همیشه خطر وجود دارد. او افزود: می‌خواهم در این مورد خیلی محتاط باشیم چون پوتین می‌خواهد ما باور کنیم که این یک جنگ نیابتی با ناتوست. او اینطور به دیگران می‌گوید اما این یک جنگ تسخیرکننده و فتح است.

اما فیونا هیل تاکید می‌کند که "این خطر جدی است که با جنگ کنونی درگیری‌های دیگری به راه بیفتد، درست همانطور که بهار عربی عمل کرد."

فیونا هیل گفت: جرقه بهار عربی اساسا با افزایش قیمت مواد غذایی در نتیجه کمبود مواد غذایی و افزایش تورم و بیکاری زده شد. و اگر جنگ پوتین در اوکراین، مشکلات قبلی ناشی از کووید و سایر مواردی که در حال رخ دادن است، تشدید کند، این اثر ترکیبی می‌تواند جرقه درگیری‌ها را در جاهای دیگر بزند. لازم نیست که این بین قدرت‌های بزرگ باشد.

این کارشناس حوزه روسیه افزود: پیامدهایی از این جنگ برای مدت بسیار طولانی وجود خواهد داشت. از بسیاری جهات این یک جنگ تغییردهنده دوران است و مجموعه کاملی از تعاملات را شکل می‌دهد. پوتین برای گرفتن کمک به سمت ترکیه و ایران و چین رفته و این‌ها در راس قدرت‌نمایی هسته‌ای این رهبر روسیه است. این یک درگیری با ابعاد جهانی است. اهداف پوتین در این جنگ تغییری نکرده است، با وجود این حقیقت که ارتش روسیه در تصرف کی‌یف ناکام مانده و به شدت نیروهایش را از دست داده است.  

فیونا هیل گفت: پوتین می‌خواهد اوکراین را مطیع کند، به هر طریقی که بشود. غرب باید در باور اینکه عرصه در جنگ دارد به نفع پوتین می‌چرخد، محتاط باشد. او می‌خواهد ما اینطور فکر کنیم، چون او می‌خواهد ما در این مرحله تسلیم شویم. او هم نمی‌خواهد این مساله ادامه‌دار شود. روسیه مشکلات زیادی دارد و از جمله در بلندمدت با مسائلی نظیر نیروی انسانی و نگهداری تجهیزات نظامی مواجه می‌شود. ما شاهد بازگشت آنها هستیم، نه فقط به سمت تاکتیک‌های قدیمی، بلکه به سمت تجهیزات زمان‌های گذشته. آنها بسیاری از چیزها را از قبرستان تجهیزات قراضه یا سردخانه‌ها بیرون کشیده‌اند. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اینکه چقدر طول می‌کشد تا تجهیزات از دست رفته را دوباره جایگزین کنند، وجود دارد. همچنین نشانه‌هایی از استیصال در مورد نحوه جایگزینی نیروهای از دست رفته، بدون فراخوان تمام عیار که ممکن است پای فرزندان چهره‌های خاص در مسکو و سن‌پترزبورگ را هم به این جنگ باز کند، وجود دارد.  

این کارشناس آمریکایی گفت، پوتین "ذهنیت محاصره قرون وسطایی" دارد و باور دارد که "می‌تواند منتظر بماند و بدون انجام کاری، ببیند که همه ما می‌رویم." اما هیل می‌گوید که مساله این نیست و تاکید می‌کند که "پیروزی در این جنگ برای بقای پوتین حیاتی است، به لحاظ سیاسی و وجودی." هیل گفت: برای همین است که او تلاش دارد تا به ما بگوید زمان به نفع اوست، آن هم وقتی که چندان اینطور نیست.

این مشاور رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین گفت، "برخی از اطرافیان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌خواهند قدرت او را محدود کنند و فکر می‌کنند که او برای تصدی دوره‌های بیشتر به عنوان رهبر این کشور مناسب نیست."  

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ولادیمیر پوتین ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین حمله روسیه به اوکراین فیونا هیل درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهام رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پشت تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا است، «توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی» دانست.

ماریا زاخارووا در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ادعاهای «نانسی پلوسی» را نمی توان چیزی جز اهانت به آمریکایی‌ها و دموکراسی تصور کرد.

در روزهای اخیر، تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ای برای اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کمک‌های آمریکا به تل‌آویو به‌ویژه پس از تصویب بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو تبدیل شده‌اند که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در حال سرکوب آن است.

کد خبر 6089032

دیگر خبرها

  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد