Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، سازمان فضایی آمریکا در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: ناسا برای اطمینان از ایمنی عملیات های ایستگاه فضایی بین المللی، حفاظت از جان فضانوردان و تضمین حضور مداوم آمریکا در فضا، ارسال فضانوردان با فضاپیماهای آمریکایی و روسی را از سر می گیرد.

همچنین ناسا اعلام کرد در ۲۱ سپتامبر یک موشک سایوز فرانک روبیو فضانورد آمریکایی را همراه ۲ فضانورد روس به ایستگاه فضایی بین المللی می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین لورال اوهارا دیگر فضانورد آمریکایی در اوایل ۲۰۲۳ همراه موشک روسی به فضا می رود.

در کنار این موارد یک فضانورد روس در ماموریت جدید «کر و-۵» اسپیس ایکس شرکت می کند. طبق گزارش ها آنا کیکینا همراه فضانوردان دیگر در این عملیات به فضا می رود. «کر و-۵» در ماه سپتامبر از ایالت فلوریدا انجام می شود و یک فضانورد ژاپنی نیز در ماموریت حضور خواهد داشت.

علاوه بر آن ماموریت «کر و-۶» اسپیس ایکس نیز در اوایل ۲۰۲۳ میلادی انجام می شود.

راسکاموس، سازمان فضایی روسیه اعلام کرد توافق با ناسا به سود هر دو کشور است و به بهبود همکاری ها در فضا منجر می شود.

در بیانیه راسکاموس آمده است: طبق این توافقنامه در صورت وقوع شرایط اضطراری در نتیجه لغو یا تاخیر در انجام پرتاب های فضایی آمریکایی یا روسی، حداقل یک فضانورد راسکاموس و یک فضانورد ناسا به ترتیب برای سرویس دهی به بخش های روسیه و آمریکا حضور خواهند داشت.

طبق بیانیه ناسا ایستگاه فضایی بین المللی براساس همکاری مشترک روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و کانادا ساخته شده است.

همکاری ناسا و روسیه در حالی ادامه می یابد که سازمان فضایی اروپا هفته گذشته اعلام کرد روابط خود را با روسیه درباره ماموریت ارسال کاوشگر به مریخ قطع می کند.

کد خبر 5539214 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی روسیه ایالات متحده امریکا شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری اینترنت ایرانسل حکمرانی فضای مجازی همراه اول حکم انتصاب حکمرانی داده فناوری نانو فضای مجازی کسب و کار حمل و نقل نوآوری ایستگاه فضایی بین المللی یک فضانورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به نیرو‌های آمریکایی یا تجهیزات ما دسترسی ندارند.

اوایل روز جمعه، خبرگزاری روسی ریا نووستی به نقل از یک مقام پنتاگون اعلام کرد که روسیه و آمریکا تا زمانی که نیرو‌های آمریکایی از نیجر خارج شوند، پایگاه هوایی ۱۰۱ را به اشتراک می‌گذارند. این رسانه گزارش داد که نیرو‌های روسیه در این مدت برای "آموزش نیرو‌های محلی در مبارزه با تروریسم" وارد شدند.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند و نیرو‌های خود را از این کشور آفریقایی خارج کند. پس از لغو قرارداد همکاری نظامی با آمریکا، نیرو‌های آمریکایی دیگر حق انجام هیچ گونه آموزش یا تحرکی در خاک نیجر را ندارند و لغو این توافق به معنای ممنوعیت همه فعالیت‌های آنهاست. اخیرا، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

گاردین پیش از این گزارش داد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!