Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده مریم حسینی شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته، مهمترین اولویت‌های محرومیت‌زدایی شهر شیراز پس از مشورت با کنش‌گران محلی و صاحبنظران اجتماعی مشخص شد و در وهله نخست شناسایی و مشخص کردن مناطق و محلات محروم در دستور کار قرار گرفت.
حسینی به بیان مهمترین اولویت‌های محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: تسریع در احداث کانالهای مدیریت و هدایت آب‌های سطحی در محلات حاشیه، تسهیل و تسریع پروسه‌های اعطای محور جهت ساخت تکمیل و بهره‌برداری ساختمانی در مناطق محروم و حاشیه و تعیین تکلیف و حصارکشی زمین‌های رها و بی‌استفاده در محلات حاشیه از مهمترین اولویت‌های محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار ادامه داد: تسریع در تکمیل طرح‌های تفصیلی احداث شریان‌های اصلی در محلات حاشیه، در اختیار قرار دادن زمین‌ها و املاکی جهت احداث و توسعه بنگاه‌های اقتصادی و ایستگاه‌های امنیت محله، شتاب بخشی در سنگ فرش کردن و موزاییک کاری پیاده‌روها و کوچه‌های باریک و مشارکت و مساعدت ویژه در ساخت و توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی خصوصا مساجد در محلات حاشیه شهر از دیگر اولویت‌های محرومیت‌زدایی محسوب می‌شود.
حسینی مأمور ساختن شهرداران مناطق شیراز به ارتباط گیری مستمر با کنش‌گران محلی و تهیه اتاق وضعیت دائمی محرومیت‌زدایی در محلات حاشیه را از دیگر اولویت‌ها دانست و به مصوبات این کمیسیون در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به تهیه گزارش وضع موجود طرح‌های تفصیلی، جامع و یا بازآفرینی در خصوص محلات و مناطق حاشیه‌ای و همچنین راه‌اندازی اتاق مشترک اطلاعات و GIS مناطق حاشیه‌ای با همکاری دستگاه‌های مرتبط ظرف مدت یک ماه اقدام و نتیجه را به کمیسیون ارائه کند.
وی عنوان داشت: همچنان شهرداری مکلف شد میز محرومیت‌زدایی را در مساجد محلات شیراز راه‌اندازی و نسبت به ایجاد کمیسیون ویژه ماده صد رسیدگی به تخلفات ساختمانی حریم شهر با اولویت قرار دادن مناطق ۵، ۷، ۹ و ۱۰ اقدام کند.
حسینی بیان کرد: تدوین و ارایه لایحه سند محرومیت‌زدایی و نقشه ژئودیتا شهر شیراز با هدف احصا همه پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ و تقسیم‌کار پروژه‌ها بین شهرداری، سپاه و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان با هدایت عملیاتی توسط قرار گاه مشترک محرومیت‌زدایی از دیگر مصوباتی بود که شهرداری مکلف به انجام آن شد.
وی به طرح جامع محرومیت‌زدایی و ایجاد مراکز مهارت‌آموزی و توانمندسازی سرپرستان خانوار در محلات محروم اشاره کرد و گفت: کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار به منظور بررسی معضلات ‌و محرومیت‌های روستاهای حاشیه شهر شیراز به محدوده شهری تاکنون ۵۴ بازدید به مقصد روستاها ‌و مناطق محروم حاشیه شهر شیراز داشته است.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار ادامه داد: همچنین۲۶ بازدید از محلات هدف و مناطق محروم شهر شیراز به منظور احصا مشکلات، ۲۱جلسه داخلی و خارجی با ادارات و ارگان‌های دولتی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری در ارتباط با راه‌اندازی کارگاه توانمدسازی سرپرست خانوار و تعداد سه بازدید از کارگاه‌های توانمندسازی بانوان در شهر شیراز از دیگر اقدامات این کمیسیون محسوب می‌شود.
حسینی اضافه کرد: با هدف بررسی الحاق روستاهای شهر شیراز به محدوده شهری نیز تاکنون ۱۱ بازدید از روستاهای حاشیه شهر انجام شده است.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های بسیاری با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف منعقد شده، گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان قرارگاه اجتماعی امنیتی حضرت احمدبن‌موسی(ع) سپاه فجر فارس و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شده است‌. همچنین با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، بسیج مهندسین عمران و معماری و واحد ارتباطات بین‌الملل مدیریت حوزه علمیه فارس هم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که در مراحل پایانی است‌.
حسینی با اشاره به طرح تدوین سند محرومیت‌زدایی شهرداری شیراز گفت: به منظور انسجام‌بخشی به فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی محرومیت‌زدایی در شهر شیراز و احصا نیازمندی‌های محلات هدف محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌ای شهرداری شیراز با تصمیم کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار مقرر شد سند محرومیت‌زدایی شهرداری شیراز تدوین و به عنوان نقشه راه در دستورکار معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات شهرداری شیراز قرار گیرد و اقدامات و فعالیت‌ها وفق اطلاعات و آمار منطبق بر واقعیت‌های موجود انجام شود.
عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: این سند در حال حاضر به صورت مشترک توسط کارشناسان و مشاوران کمیسیون و معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری شیراز و با همفکری اعضای کمیسیون در حال طراحی نقشه GIS و پایش نهایی است.
وی به دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: بررسی طرح قانون جوانی جمعیت و الزام شهرداری به تأمین مسکن پرسنل نیازمند شهردار در مناطق حاشیه‌ای و محلات هدف و طرح  تشکیل اتاق کمیسیون محرومیت‌زدایی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری به منظور رفع محرومیت از دیگر اقدامات این کمیسیون محسوب می‌شود.
حسینی با اشاره به طرح تأمین مسکن پرسنل نیازمند شهرداری شیراز اعم از رسمی، پیمانی و بخش خصوصی در راستای طرح جوانی جمعیت در محلات محروم بر اساس بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری گفت: وضعیت ساماندهی فاضلاب محلات و کارخانجات حاشیه رودخانه چنار راهدار شیراز و راهکارها برای ساماندهی وضعیت این رودخانه مورد بررسی قرار گرفته‌است.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار با بیان اینکه طرح ایجاد شعبه تخصصی ویژه کمیسیون ماده صد تخلفات ساختمانی حریم شهر شیراز بررسی شده است، گفت: احیای معاونت بازآفرینی و رفع محرومیت در سازمان عمران شهرداری شیراز به همراه طراحی چارت سازمانی و مشخص کردن شرح وظایف سازمان عمران از دیگر اقداماتی است که توسط این کمیسیون انجام شده است.

برچسب‌ها شورای شهر شورای اسلامی شهر شیراز شیراز محرومیت شهرداری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شورای اسلامی شهر شیراز شیراز شورای شهر شورای اسلامی شهر شیراز شیراز محرومیت شهرداری شیراز فارس اولویت های محرومیت زدایی محرومیت زدایی مهمترین اولویت مناطق حاشیه ای محلات حاشیه شهرداری شیراز دیگر اقدامات تفاهم نامه حاشیه شهر اولویت ها شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد