Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از شرط حزب متبوعش برای بررسی پرونده سلاح‌های این حزب خبر داد.

به گزارش ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با المنار گفت: موضع حزب الله این است که هیچ جایی برای سلاح در مسائل داخلی نیست و تنها کاربرد آن برای مقاومت در برابر اشغالگران و حمایت از حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ارتش امکاناتی داشته باشد که بتواند با آن با اسرائیل مقابله کند و از لبنان دفاع کند در آن صورت مساله سلاح‌های حزب‌الله بررسی خواهد شد. هر جنگی که رخ بدهد حزب الله روشی متفاوت با قبل در پیش گرفته و دشمن در تعدادی از زمینه‌ها عقب نشینی کرده و پیروزی از آن ما است.

وی گفت: بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ما نمی‌خواهیم وارد بحث و درگیری شویم. ما به منابع نفت نیاز داریم و در سایه اوضاعی که در آن هستیم برایمان مهم است.

نعیم قاسم گفت: وجود حزب‌الله در دولت بهتر از عدم وجود آن است. مخالفان در چنین کشوری نه عقب می‌روند و نه جلو. زمانی که وارد دولت می‌شویم از تصمیمات سیاسی کشور و مقاومت حمایت می‌کنیم. حضور ما در دولت اجازه می‌دهد تا تجربه خود را ارائه کنیم و در اصلاحات نقش داشته باشیم. کسی که فکر می‌کند حزب الله باری برای کشور است این مشکل خودش است. مشارکت در دولت ضروری است.

وی گفت: اگر دولت تشکیل نشود و رئیس جمهور در موعد خود انتخاب نشود کشور به سمت شرایط بدتری پیش می‌رود. ما خواهان همبستگی و همکاری هستیم. ما موضع خوبی درباره همگان داریم. امیدواریم که رئیس جمهور و نخست وزیر درباره تشکیل دولت به تفاهم برسند چراکه وجود دولت بهتر از عدم ان است. مشکل ما به دلیل فساد و محاصره آمریکا داخلی است و باید در مقابل آمریکایی‌ها بایستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات

دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ امروز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف شد و با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد. استولتنبرگ همچنین قرار است در پارلمان اوکراین سخنرانی کند. 

دبیرکل ناتو روز دوشنبه سوار بر قطار به سوی کی‌یف گفت که اعضای این ائتلاف نظامی در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، اما گفت که جریان تسلیحات و مهمات اکنون افزایش خواهد یافت.

اشاره او به بسته کمکی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری بود که کنگره آمریکا سرانجام بعد از کشمکش‌های فراوان تصویب کرد و همچنین «تعهد بی‌سابقه» که نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک هفته گذشته اعلام کرد.

این سفر سومین حضور دبیرکل ناتو در اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ و آغاز درگیری‌های این کشور با روسیه است.

بعد از ضدحمله ناموفق کی‌یف در سال گذشته، نیرو‌های روسیه ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند که کمبود تسلیحات در ماه‌های اخیر وضعیت را برای اوکراین سخت‌تر کرده است.

استولتنبرگ گفت که آلمان با ارائه سامانه جدید دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین موافقت کرده و هلند کمک‌های خود به اوکراین را افزایش داده و افزود انتظار دارد تعهدات جدید دیگری در راه باشد. 

او با اشاره به عقب‌نشینی‌های اوکراین در میدان نبرد، گفت: «این تفاوت ایجاد می‌کند، همانطور که عدم حمایت باعث تفاوت شد».

استولتنبرگ مدعی شد روس‌ها بهای گزافی برای آنچه وی «دستاورد‌های ارضی حاشیه‌ای» خواند، پرداخته‌اند و اوکراین همچنان می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد