Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل شنگله در سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد. کار بازیگری را در سال ۱۳۳۲ و با تئاتر شروع کرد و بعد در سال ۱۳۳۵ به هنرستان هنرپیشگی رفت.

در این سال ها علاوه بر بازیگری در تئاتر در فیلم های سینمایی بسیاری بازی کرد. از جمله سام و نرگس (۱۳۷۹)،  سگ‌کشی (۱۳۷۹)، پارتی (۱۳۷۹)، آبی (۱۳۷۹)، بانوی کوچک (۱۳۸۰)، گاهی به آسمان نگاه کن(۱۳۸۱) و عروسک فرنگی(۱۳۸۴).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سریال‌های محبوب و خاطره انگیزه‌ای هم بازی کرده است که نقش‌هایش را به خاطر داریم: رعنا،  داوود میرباقری (۱۳۶۷–۱۳۶۹)، عطر گل یاس، بهمن زرین‌پور(۱۳۶۹)آوای فاخته، بهمن زرین‌پور (۱۳۷۳)

شنگله چندین تله‌تئاتر هم برای تلویزیون کارگردانی کرد. از جمله پاتلن وکیل(۱۳۶۳) دست بالای دست (۱۳۶۴)، نهضت‌های آزادی بخش (۱۳۶۵) و شیلی (۱۳۶۵)

اسماعیل شنگله بر اثر کرونا درگذشت

تانیا جوهری بعد از مدت‌ها سکوتش را شکست

عکس | نزدیک‌ترین دوستِ محمدعلی کشاورز در مراسم وداع با این هنرمند

در این ویدئو او از صداقت و این که دیگر از دیدن آدم های صادق شگفت‌زده می‌شود، صحبت کرده است.

                             

کد خبر 690838 برچسب‌ها خبر مهم تله‌ تئاتر بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون سریال تئاتر سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم تله تئاتر بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون سریال تئاتر سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)

 در جنگل‌های بارانی هوندوراس، مجموعه کوچکی از خفاش‌های سفید هوندوراس وجود دارند که چادر خودشان را می‌سازند. 

به گزارش فرادید، نام علمی خفاش سفید هوندوراسی «اکتوفیلا آلبا» (Ectophylla alba) است و نامش در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان گونه تقریباً در معرض خطر قرار گرفته است. طول این حیوان به طور متوسط فقط ۳.۷ تا ۴.۷ سانتی‌متر و وزن آن‌ها فقط حدود ۶ گرم است. این حیوان فقط در آمریکای مرکزی در هوندوراس، کاستاریکا، نیکاراگوئه و پاناما یافت می‌شود. 

خفاش سفید هوندوراسی بخشی از خانواده خفاش برگ‌بینی است که شامل ۱۷ گونه می‌شود که هشت گونه از آن‌ها منحصراً در چادرهای ساخته‌شده از برگ زندگی می‌کنند. 

خفاش‌های سفید برای ساختن چادر، برگ گیاهانی از جنس گل خرچنگی را پیدا می‌کنند و آویزان می‌شوند تا خانه‌ای عالی درست کنند که هم در آن زندگی کنند و هم خودشان را از دید شکارچیان مخفی کنند. 

خفاش‌ها در گروه‌های ۲ تا ۱۵ نفره، شامل مادر و فرزندان و همچنین بزرگسالان غیرمرتبط می‌خوابند. نور خورشید وقتی به این برگ‌های زنده می‌تابد، سبب می‌شود خفاش‌ها سبز به نظر برسند، بنابراین آن‌ها به طور طبیعی در برابر شکارچیان استتار می‌شوند. 

این خفاش‌ها همانطور که از نامشان پیداست، کوچک، کرکی و سفید هستند، اما زال نیستند، بلکه صورت، پاها و بال‌های نارنجی‌زرد روشن دارند. آن‌ها در غذا خوردن مشکل‌پسند هستند و فقط انجیر گونه Ficus colubrinae را می‌خورند. پوست انجیر حاوی یک رنگدانه زرد کاروتنوئیدی به نام لوتئین است که احتمالاً عامل رنگ زرد آن‌هاست. 

رژیم غذایی این خفاش‌ها که تقریباً فقط انجیر است به آن‌ها این رنگ متمایز را داده است

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد نرهایی که وضعیت بدنی بهتری دارند، بینی‌های زرد روشن‌تری دارند. این تمایز نشان‌دهنده دو رنگ بودن جنسی در این گونه خفاش است. 

متأسفانه، با توجه به رژیم غذایی بسیار محدود و ترجیحات لانه‌ای این خفاش‌ها، حافظان محیط زیست نگران این هستند که منابع غذایی و سرپناه آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید