Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، نخستین نشست علمی مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها،  با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پژمان شیرمردی، معاون سازمان و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها، جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق و تعدادی از مدیران صنعت هسته‌ای کشور در سالن خوارزمی واقع در سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرمردی ضمن تبریک اعیاد فرخنده قربان و غدیر و خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در این نشست علمی، از سازمان انرژی اتمی به عنوان جبهه مبارزه با نظام سلطه یاد کردند و اظهار داشت: به فرموده مولای متقیان "اَلعِلمُ سُلطان: علم، اقتدار است"؛ امروز علوم هسته ای به عنوان یکی از علوم اقتدارزا برای جمهوری اسلامی محسوب می شود و با تأکید بر این حق مسلم، مؤلفه های اقتدار اقتصادی، سیاسی و امنیتی نظام ارتقاء یافته است و به دلیل پافشاری بر این حق مسلم، تحت شدیدترین تحریم‌ها در کل تاریخ قرار گرفته ایم.

ایشان در ادامه به رویکرد پیش روی سازمان انرژی اتمی در جهت رشد و حرکت متوازن در تمامی بخش های صنعت هسته ای  پرداخته و افزودند: در بخش سوخت هسته ای و نیروگاه های هسته ای، یکی از کشورهای مطرح دنیا به شمار می آییم؛ هم چنین در بخش غیر انرژی و برق نیز توانسته ایم علاوه بر تولید داروهای تشخیصی و درمانی بیماری ها، به یکی از صادرکنندگان مهم دنیا تبدیل شویم.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به وضعیت مطلوب سازمان انرژی اتمی در حوزه درمان و تشخیص بیماری ها و کسب جایگاه اولی در منطقه، بیان داشتند: در بخش های دیگر همانند کشاورزی و محصولات کشاورزی نیز، فناوری هسته ای جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده است.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود ضمن اعلام آمادگی برای انتقال دانش فناوری و کاربرد‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به کشور دوست و برادر عراق، تأکید کردند: شعاع همکاری و پشتیبانی از کاربرد صلح آمیز صنعت هسته ای، تنها منحصر به کشور‌های دوست و همسایه نیست و تمام کشورهای جهان اسلام را در بر می گیرد.

شیرمردی با اشاره به میزبانی مراکز پزشکی هسته ای جمهوری اسلامی ایران از بیماران عراقی، تصریح کردند: علاوه بر آمادگی ایران برای میزبانی و ارائه خدمات کاربرد پرتو و فناوری هسته ای در بخش سلامت، آماده همکاری در راستای توسعه این فناوری در کشور دوست و برادرمان عراق نیز هستیم.

ایشان با اشاره به ظرفیت های همکاری در حوزه محیط زیست و به طور خاص کنترل گرد و غبار، تصریح کردند: سازمان انرژی اتمی برای رفع این چالش محیط زیستی راهکارهایی دارد که آماده ایم در این زمینه با دولت و دانشگاهیان عراق  همکاری نماییم.

ایشان در جمع‌بندی سخنان خود ضمن قدردانی از حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق در این نشست، یادآور شدند: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا ظرفیت های علمی و تحقیقاتی که با مقاومت و ایستادگی در برابر جهان بدست آورده است را در اختیار ملت های مسلمان قرار دهد. ایشان هم چنین از آمادگی سازمان انرژی اتمی برای امضاء تفاهم نامه با دانشگاه های عراق خبر دادند و افزودند: می توان با همکاری و هماهنگی مجمع بین المللی اساتید، تفاهم نامه مشترک علمی و فناورانه در راستای حل مشکلات حوزه بهداشت، کشاورزی و مواد غذایی امضاء شود و افزون بر این با توجه به تدوین سند جامع راهبردی توسعه هسته ای ایران، آماده ایم تجربیات خود را در این حوزه در اختیار دانشگاهیان کشور عراق قرار دهیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست سازمان انرژی ایران مسلمان سازمان انرژی اتمی ایران جمهوری اسلامی دانشگاه ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو