Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی نیازی گفت: برای امسال راه‌اندازی ۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان در دستور کار است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۳۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق به دنبال دارد. 

نیازی گفت: ۲۹ شهرستان و یک‌هزار و ۲۵۵ روستای استان خوزستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۵۹ مجری و تسهیل‌گر اشتغال این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۵۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق کم‌برخوردار استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تاکنون یک‌هزار و ۳۶۰ طرح اشتغال برای زنان سرپرست خانوار استان راه‌اندازی شده است. همچنین ۳۰۷ طرح نیز مخصوص معلولین و افراد کم‌توان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته نیازی، شهر‌های ایذه، بندر ماهشهر، شوشتر، اهواز و دزفول بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در استان خوزستان داشته‌اند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره میزان اشتغال ایجاد شده برای زنان و مردان در خوزستان گفت: ۳۵ درصد کارآفرینان بنیاد در خوزستان را بانوان و عمدتا زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تشکیل می‌دهند.

نیازی گفت: عملکرد تاثیرگذار بنیاد برکت و ایجاد اعتماد متقابل با جوامع بومی باعث جذب منابع ۳۵۰ میلیارد ریالی از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین استان شده است.

او گفت: ۲۵۴ طرح اشتغال‌زایی در استان خوزستان از محل اعتبار مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خوزستان استان خوزستان اشتغال زایی اجتماع محور طرح اشتغال بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم