Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اینکه سامانه نهضت ملی مسکن در دور جدید ثبت نام، برای استان اصفهان بازگشایی نشده است، اظهار داشت: این موضوع به این معنا نیست که ثبت نامی وجود نخواهد داشت، بلکه در بخش‌هایی که ظرفیت ایجاد شود به صورت مرحله‌ای سامانه برای آن ظرفیت‌های ایجاد شده بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در برخی از شهرها در کشور با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید برای احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان ثبت نام فراهم شده است اما با توجه به ثبت‌نامی‌هایی که در کل استان اصفهان انجام شده، ظرفیت ثبت‌نامی ما در استان بالا بوده و تا اطلاع ثانوی برای استان اصفهان ثبت‌نام جدید انجام نمی‌شود.  

قاری‌قرآن پیرامون تعداد متقاضی ثبت‌نام شده در سامانه نهضت ملی مسکن در استان و کلانشهر اصفهان، بیان کرد: در کلانشهر اصفهان ثبت‌نام مستقیم نداریم اما اصفهانی‌ها در سه شهر جدید امکان ثبت‌نام داشتند که در همین راستا ۴۲۲ هزار نفر ثبت‌نام در کل استان اصفهان داشتیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: عمده این ثبت‌نام‌ها در شهرهای بهارستان، شاهین‌شهر و فولادشهر بود و مابقی ثبت‌نام انجام شده به صورت پراکنده مربوط به کل استان اصفهان است.  

وی بیان داشت: کسانی که از شرایط اصلی این طرح برخوردار باشند افرادی هستند که به عنوان متقاضی موثر شناخته می‌شوند.  

قاری‌قرآن در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد در بخش‌ها و در شهرهایی پس از انجام ثبت‌نام سریع به پروژه معرفی می‌شوند ولی در بخش‌های دیگر این موضوع با تأخیر انجام می‌پذیرد، گفت: دلیل آن است که زمین و دولتی بودن آن که منشأ اصلی این کار است در مرحله تأمین و یا در مرحله دریافت مجوزات لازم قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ثبت نام اکثر بخش‌های استان بیش از ظرفیت برنامه‌ای است که از ابتدا پیش‌بینی شده بود؛ ثبت نام برای همه متقاضیان آزاد و به نوعی خوداظهاری بود به همین خاطر در آن مرحله هیچ کسی را حذف نکردیم.  

 وی ادامه داد: موضوع دیگر آن است که به طور مثال در شهری ظرفیت مطابق با برنامه هزار واحد مسکونی بود اما ثبت‌نام موثر انجام شده ۲ هزار ثبت‌نام بود، لذ از آنجایی که دولت عزمش بر آن است که اگر این عدد افزایش یافت زمین مورد نیاز آن را تأمین کند و افراد متقاضی بیشتری را پوشش دهد. بنابراین اینگونه نیست که اگر کسی واجد شرایط بشود و ظرفیت‌ اعلام شده کمتر از تعداد متقاضی موثر باشد کسی حذف شود.  

قاری‌قرآن گفت: به همین دلیل در شهرها و بخش‌های پرتقاضا، نسبت به برنامه اولیه تقاضاها بیشتر شده است، بنابراین در شرایطی قرار داریم که فعلاً برای متقاضیان حائز شرایط تأمین زمین کنیم و سپس به تناسب اگر اضافه آمد و ظرفیت اضافه‌ای ایجاد شد در هر مرحله‌ای ثبت نام جدید را برایشان فراهم کنیم.  

 وی با بیان آنکه بنا بر آن است تا در ادامه از بخش‌هایی که زمین آن تأمین شده و یا زمین مازاد دارند ثبت‌نام صورت پذیرد، پیرامون مشخص بودن یا نبودن تعداد مهاجرانی که قصد ثبت‌نام در استان و کلانشهر اصفهان را دارند، گفت: به طور حتم این دسته از افراد نیز بوده‌اند اما یکی از شرط‌های این طرح سکونت ۵ سال اخیر متقاضی در آن شهر است، یعنی بسیاری از افراد می‌توانند برای شهر دیگر ثبت‌نام کنند اما هنگام احراز هویت ثبت‌نام باید داده‌ای مبنی بر سکونت ۵ ساله اخیر در آن بخش و شهر ارائه گردد و اگر ثابت نشود درخواست رد می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان نهضت ملی مسکن قاری قرآن راه و شهرسازی استان اصفهان قاری قرآن نهضت ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی