Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@13:38:30 GMT

۳ نوشیدنی برای تامین آب بدن و کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۰۶۹۴

۳ نوشیدنی برای تامین آب بدن و کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه این مطلب به معرفی نوشیدنی هایی خواهیم پرداخت که علاوه بر تامین آب بدن، در کاهش وزن نیز موثر هستند. این نوشیدنی ها عبارتند از:

نوشیدنی زنجبیل و لیمو
دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده‌شده را با چند برگ نعناع ساطوری، یک لیتر آب، دو قاشق سوپخوری عسل و دو فنجان آب لیمو تازه مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید اما پیش از جوش‌آمدن بردارید و اجازه دهید خنک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرارت باعث می‌شود تاثیر زنجبیل بیشتر باشد. این نوشیدنی را همراه با یخ در طول روز میل کنید. به‌جای نعناع می‌توان از دیگر سبزیجات معطر نیز استفاده کرد. زنجبیل و لیمو نه‌تنها در تامین آب بدن موثر هستند بلکه جزء خوراکی‌های خنک‌کننده محسوب می‌شوند و تاثیر چربی‌سوزی نیز دارند. زنجبیل به تقویت عملکرد ایمنی بدن کمک می‌کند و تاثیر لاغرکننده زنجبیل به تسهیل متابولیسم چربی‌ها مربوط است. مصرف این نوشیدنی طی 10 روز در حالت ناشتا به کاهش وزن و کوچک‌ شدن شکم کمک می‌کند.

چای آناناس و انبه
دو لیوان آب را روی حرارت بگذارید و در دمای نزدیک به جوش مقداری چای‌سبز در آن بریزید و اجازه دهید دم بکشد. پس از 10 دقیقه از روی حرارت بردارید و یک لیوان آب آناناس تازه، کمی آبلیمو تازه، چند برش لیموترش و یک انبه خرد شده را اضافه کرده و همراه با چند تکه یخ به‌عنوان نوشیدنی میل کنید. این نوشیدنی بسیار کم‌‌کالری است و میان‌وعده عالی خواهد بود. آناناس به تسهیل روند هضم غذا کمک می‌کند، لیمو خواص آنتی‌اکسیدانی و تقویت کنندگی متابولیسم بدن دارد و انبه نیز به‌عنوان خوراکی ضدگرسنگی شناخته می‌شود.

چای کیوی
سه کیوی را با یک قاشق سوپخوری آب لیموترش تازه در مخلوط کن بریزید. یک لیوان چای سبز را پس از خنک‌شدن به کیوی میکس‌شده اضافه کنید و برای طعم دلچسب‌تر نیز کمی عسل در این مخلوط اضافه کنید. از گیاهانی مانند رزماری، نعناع و ریحان نیز می‌توانید در این نوشیدنی استفاده کنید. کیوی به‌دلیل ریزمغذی‌های فراوان به‌خصوص ویتامینC و کلسیم به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و مصرف آن در رژیم غذایی متعادل می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

منبع: سلامت

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سلامت نوشیدن مایعات کاهش وزن کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند

 مصطفی صالحی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در دسته بندی نوشیدنی ها و فرآورده های آنها، انواع نوشابه گازدار با/یا بدون قند، نوشابه انرژی زا، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار و نوشیدنی عصاره گندم طعم دار، انواع شربت میوه ای و غیرمیوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجاز محسوب می شوند

وی ادامه داد: همچنین انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا در دسته بندی فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف در فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت هستند.

وی افزود: سایر اقلام خوراکی مانند روغن مصرفی خانوار (روغن نیمه جامد)، انواع سس سالاد و مایونز، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های کاکائویی از دیگر کالاهای آسیب رسان به سلامت محسوب می شوند

  صالحی زاده  داد: مطابق بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تبلیغ کالاها و خدمات مندرج در این فهرست از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت در سال 1403 در فایل زیر قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف