Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:26:56 GMT

تداوم واکنش ها به ضرب و شتم معلول گچسارانی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۰۶۹۸

تداوم واکنش ها به ضرب و شتم معلول گچسارانی

به گزارش ایرنا، مرکز خصوصی توانبخشی امام هادی (ع)گچساران زیر نظر اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بوده که تعدادی معلول عقب مانده ذهنی بالای ۱۴ سال در آن نگهداری می شود.

 یکی از  نوجوان معلول اهل شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه بوده که با وجود مراقبت چند ساله خانواده در چند ماه گذشته به دلیل بیماری و مشکلات جسمی توان نگهداری او را نداشته و برای نگهداری این معلول را به مرکز نگهداری معلولان ذهنی گچساران سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین این معلول پس از ملاقات از فرزند خود متوجه آثار متعدد ضرب و شتم بر روی فرزند خود می شود که پس از اعتراض به این شرایط، او را از مرکز ترخیص می‌کنند.

توضیحات معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در این زمینه گفت: یکی از معلولان ذهنی که در مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال گچساران نگهداری می‌شد از طرف چند نفر از معلولان این مرکز مورد آسیب و صدمه جسمی واقع شد به نحوی که در نواحی صورت ،پشت و پهلوها زخمهای نه چندان عمیقی بوجود آمد.
سید عباس تقی زاده گفت: پس از گزارش خانواده این معلول ذهنی مبنی بر آسیب دیدن فرزند خود در مرکز توانبخشی گچساران مسئولان اداره کل بهزیستی استان  برای بررسی بیشتر در  مرکز توانبخشی گچساران حضور یافتند.
وی اضافه کرد: پس از آگاهی از این موضوع، بلافاصله دوربین‌های مرکز نگهداری گچساران توسط اینجانب و تیم اعزامی  بررسی شده و متوجه می‌شویم که این معلول از طرف حداقل ۲ نفر از  معلولان مورد ضربه و صدمه قرار گرفت، گرچه این رفتارها از طرف افراد عقب مانده ذهنی دور از انتظار نبوده و به علت شرایط خاص آنها گاها سر میزند و بخشی از این ضرب و شتم به خاطر دعوا و درگیری با معلول دیگری است.

تقی زاده ادامه داد: معلولین که دچار اختلال فردی می باشد ممکن است به دلیل  نداشتن ادراک درست بدون دلیل خاص با هم درگیر و به خود و دیگران آسیب زنند و به همین دلیل نیاز به مراقبت مستمر دارند.
وی ادامه داد: در صورتی که نظارت مستمر بر روی این معلولین انجام نشود این مشکلات نه تنها در گچساران بلکه ممکن است در هر مرکز دیگر از این نوع رخ بدهد و معلولین عقب مانده ذهنی احتمال دارد اقدام به آزار و اذیت خود حتی گاز گرفتن همدیگر کنند.

تقی زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه  این افراد درمراکز توانبخشی امانت هستند و مسئول حفظ و سلامتی این افراد در درجه اول بر عهده مرکز و پس از آن مربوط به بهزیستی شهرستان و در نهایت به استان ختم می شود و لی در این بررسی ها کوتاهی مدیر مرکز مبنی بر حضور مداوم  مراقبین در مرکز و همچنین کوتاهی شهرستان مبنی بر نظارت تخصصی محرز شده است.

استعفاء معاون توانبخشی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حمایت از جامعه معلولین

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل ابراز همدردی با خانواده معلول و در حمایت از جامعه عزیز معلولان ، علیرغم حضور مدیرکل و معاونت مشارکت‌های سازمان در منزل مددجو و دلجویی از معلول آسیب دیده ،در راستای احترام به اذهان عمومی و حفظ شأن و کرامت انسانها از سمت خود استعفا دادم. 

استعفاء معاون توانبخشی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از سوی مدیر کل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تایید نشده است.

اگرچه استعفای معاون توانبخشی بهزیستی استان نافی آسیب های وارده به افکار عمومی و جریحه دار شدن احساسات نیست و می بایست برخوردهای لازم و قانونی با مسببان و خاطیان این ضرب و شتم خصوصا سهل انگاری های مربوط به این امر صورت گیرد اما استعفای یک مسئول در این سطح از مسئولیت یک سنت بسیار پسندیده و باعث نهادینه شدن این رفتار ارزشی در جامعه می گردد.

 دلجویی مدیرکل بهزیستی از معلول ذهنی در شهر سوق

 پس از انتشار خبر ضرب و شتم یکی از معلولان ذهنی مرکز توانبخشی گچساران، محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان با حضور در شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه با خانواده این معلول ذهنی دیدار و از وی دلجویی کردند.

مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار گفت: اقدامات و پیگیری های قانونی جهت احقاق هر گونه حقوق تضییع شده این معلول و سایر معلولان مقیم در مراکز توانبخشی استان و برخورد قاطع با مسببان این موضوع در روزهای آتی در دستور کار است که نتیجه اقدامات و تصمیمات متخذه سریعا اطلاع رسانی خواهد شد.

سهل انگاری در زمینه ارائه خدمت به معلولین قابل قبول نیست

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، ضمن عذرخواهی خود از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه خانواده آن معلول ذهنی، تاکید کرد: به طور حتم در روزهای آینده با کسانی که در مسئولیت های خود در این ارتباط سهل انگاری و قصوری کرده اند برخورد قاطع قانونی می شود.

محمد کریم آریا با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در چنین نهادهایی انگیزه و علاقه خاص خود را می طلبد گفت: متاسفانه بنظر می رسد در اتفاق ناگوار پیش آمده برای این معلول ذهنی شاهد قصور، کم کاری و سهل انگاری، برخی بودیم.

وی گفت: سازمان بهزیستی مسئول نگهداری از جان و سلامتی انسان هایی می باشد که توان نگهداری از خود را ندارند و اگر قرار باشد نسبت به نگهداری از جان و سلامتی آنها کوتاهی شود دلیلی ندارد که مسئولیت آنان را برعهده بگیریم و با هر فردی و در هر جایگاهی که قصوری انجام داده برخورد قاطع قانونی می شود.

مرکز نگهداری معلولان ذهنی گچساران تعطیل می شود

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی قطعی مرکز نگهداری از معلولان ذهنی در شهر دوگنبدان در این زمینه خبرداد و گفت: این مرکز تنها مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گچساران است و در حال حاضر از ۲۷ معلول نگهداری می‌کند.

آریا با بیان اینکه از ابتدای کار به دنبال ارتقای امکانات جامعه هدف بهزیستی در سطح استان بودم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مرکز نگهداری از معلولان گچساران در مجموع مورد رضایت مسئولان اداره کل بهزیستی نبوده و عملکرد ضعیفی نیز داشته در ماه گذشته اخطار اولیه به این مرکز داده شد.

وی عنوان کرد: با توجه به عدم رضایت از فعالیت تنها مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهر گچساران،این اداره کل به دنبال جانمایی یک مرکز جدید در این شهر بوده و مکاتبات لازم را در این زمینه انجام داده است.

آریا بیان کرد: باتوجه به رایزنی‌های انجام شده به محض اینکه مرکز جدید در این شهر جانمایی شد تمامی معلولان این مرکز را به مرکز جدید منتقل خواهد شد.

واکنش نماینده مردم گچساران و باشت به ضرب و شتم معلول گچسارانی 

سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در فضای مجازی پستی نوشت: پیرو پیام ها و تماس های تعدادی از عزیزان شهرستان گچساران در رابطه با موضوع اداره بهزیستی و مرکز نگهداری معلولین ضمن تماس با دکتر قادری رئیس سازمان بهزیستی و مدیر کل محترم بهزیستی و طی نامه ای از کارگروه بهداشت درمان  و سلامت گچساران خواستار تشکیل گروه " حقیقت یاب" ماجرای پیدا و پنهان این قضیه را با رعایت اصل وجدان و انصاف کشف و گزارش آن را به اطلاع مردم عزیز و مسئولان مربوطه جهت اتخاذ هر گونه تصمیمی بر پایه عدل و انصاف منتشر شود.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد معلولیت سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد معلولیت سازمان بهزیستی کشور کهگیلویه و بویراحمد معلولیت سازمان بهزیستی کشور مرکز نگهداری معلولان ذهنی سازمان بهزیستی معاون توانبخشی بهزیستی استان اداره کل سهل انگاری معلول ذهنی ضرب و شتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

جعفر میعادفر عصر شنبه در آیین کلنگ زنی اوژانس جاده‌ای لیشتر گچساران افزود: هم اکنون بیش از سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور بیش از ۱۵ سال عمر دارد که نوسازی آن ضروری است.

وی بیان کرد: در سالجاری اعتبار مناسبی برای خرید آمبولانس مصوب شد و بر اساس برنامه هفتم هم به صورت مستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا دیگر نگرانی برای خرید آمبولانس وجود نداشته باشد.

میعادفر افزود: توسعه پایگاه‌های اورژانس بانوان نیز در برنامه سازمان اورژانس کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آن‌ها ساختمان احداث می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

حسین عسکری گفت: منطقه لیشتر و روستای سعادت آباد در محور‌های اصلی گچساران - کهگیلویه و بهبهان واقع شده که راه اندازی این پایگاه در این منطقه ضروری بود.

وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی در امداد رسانی به مصدومان و ارائه خدمات در صورت لزوم به این منطقه است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت بیش از مساحت ۴۵۰ و زیربنای ۱۵۰ متر مربع در گچساران منطقه لیشترکلنگ زنی شد.

امین نیکویی نژاد افزود: این اقدام یکی از گام تاثیر گذار دولت سیزدهم برای امداد رسانی درمنطقه محروم و کم برخوردار است.

کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش‌های مختلف و همچنین بازدید‌های میدانی از پایگاه‌های اورژانس از برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش