Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی در زندان‌های سراسر ایالات متحده بخصوص زندان‌های ایالات جنوبی این کشور به حدی نگران کننده شده است، که ائتلافی از سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق بشر طی ارسال یک گزارش ویژه ۲۱ صحفه ای به کمیته حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحمیل فشار به ایالات متحده برای توقف سیاست‌های تبعیض نژادی و ضد حقوق بشری در زندان‌های آمریکا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت این سازمان غیر دولتی، ائتلاف زندان‌های جنوبی ، متشکل از سازمان‌های مدنی و حقوق بشری، صبح جمعه گزارش جدیدی را به کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل ارسال کردند و خواستار حذف همه سیاست‌های تبعیض‌نژادی در زندان‌های آمریکا شدند.

این ائتلاف در گزارش خود توضیحاتی پیرامون آسیب‌های اجتماعی و ماندگار در جوامع سیاه‌پوست، پیامدهای مخرب حبس نژادپرستانه سیاه‌پوستان بر اثر سیاست‌های تبعیض نژادی نوشت.

این گزارش با هدف رفع همه رفتارهای تبعیض نژادی در سیستم حقوقی کیفری و همچنین سازمان زندان‌‌های آمریکا، آسیب‌های گسترده و متفاوت ناشی از  احکام تند و رادیکال زندان‌ها و حبس در جوامع سیاه پوست را توصیف می‌کند.

در این گزارش از مصادیقی همچون رفتار خشونت آمیز در سلول انفرادی، برخورد برده‌داری کار در زندان و حبس والدین خانواده‌های سیاه پوست به عنوان برخی مصداق‌های نقض حقوق بشر و سیاست‌های تبعیض نژادی دولت آمریکا، حکایت شده است.

چنانچه در این گزارش آمده است، سازمان ملل متحد برای اولین بار از سال 2014، در تاریخ 8 آگوست 2022، (17 مرداد 1401) فرآیند بررسی تطابق آمریکا با کنوانسیون بین المللی رفع اشکال تبعیض نژادی را آغاز خواهد کرد.

بنابر این گزارش، در میان سیاست‌های تبعیض نژادی در زندان‌های آمریکا بخصوص زندان‌های جنوب ایالات متحده، ثابت شده است که سیاه‌پوستان پنج برابر بیشتر از سفیدپوستان در زندان‌های ایالتی حبس می‌شوند. در ایالت‌هایی مانند آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و تگزاس، که در آن اجتماعات سیاهپوستان 38 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند، ثابت شده است که افراد سیاه‌پوست 67 درصد از کل جمعیت زندان‌های این ایالات را تشکیل می دهند. همچنین افراد سیاه‌پوست در زندان‌ها بیش از هشت برابر بیشتر از سفیدپوستان در سلول‌های انفرادی قرار می گیرند و همچنین 10 برابر بیشتر از سفیدپوستان، احتمال دارد که برای مدت زمان بسیار طولانی در سلول‌های انفرادی نگهداری شوند.

آنچه در این گزارش به چشم می‌خورد نشان می‌دهد، اکثر زندان‌های آمریکا، قوانین استاندارد‌های حداقلی سازمان ملل در برخورد با زندانیان را رعایت نمی‌کنند.

برخی از این قوانین سازمان ملل که توسط زندان‌های آمریکا رعایت نمی‌شوند در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

-    کار در زندان باید به آماده سازی افراد زندانی برای آزادی آنها از زندان، و کسب مهارت‌های زندگی و شغلی کمک کند.

-    ایمنی و پوشش حمایت‌های کاری برای کارگران زندانی باید همانند کارگرانی باشد که زندانی نیستند.

-    کارگران زندانی باید دستمزد عادلانه دریافت کنند، تا بتوانند پول را برای خانواده‌های خود ارسال کنند و بخشی از دستمزد خود را پس‌انداز کنند تا پس از آزادی به آن‌ها استرداد شود.

لیزا بوردن ، مشاور ارشد سیاست‌گذاری، مدافع بین‌المللی این ائتلاف، تاکید کرد: «ایالات متحده مدت‌هاست که به تعهدات خود در معاهده حقوق بشر بین‌المللی در خصوص حذف تبعیض نژادی عمل نکرده است».

وی ابراز امیدواری کرد شاید کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد بتواند به روشن کردن این حقایق بسیار تاریک کمک کند و ایالات متحده را وادار کند که تعهدات خود در زمینه رفع سیاست‌های تبعیض آمیز نژادی را، اجرا کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا نژادپرستی سازمان ملل کمیته حقوق بشر برده داری سیاست های تبعیض نژادی زندان های آمریکا تبعیض نژادی کمیته حقوق بشر ایالات متحده زندان ها سازمان ملل سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه‌های «کلمبیا» و «ییل» به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافته و مقامات این کشور در تلاش برای خنثی کردن آن هستند. از زمان درگیری‌ها در غزه، تظاهرات و بحث‌های داغ درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی درغزه و آزادی بیان، دانشگاه‌های ایالات متحده را تکان داده است.

دریافت 36 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • به وقتِ بیداری
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین