Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اوج‌ گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده پابرجاست و تمامی فعالان در حوزه ورزش مکلف و موظف به اجرای آن هستند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با کرونا در ورزش با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تدوین و ابلاغ راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در تمرینات، مسابقات تیم ملی و لیگ برتر در رشته‌های ورزشی مختلف کرد که شامل ۲۳ رشته ورزشی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از آن اما بر اساس آخرین اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید -۱۹ در شهرهای کشور، مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مشاغل گروه یک (مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز)، مشاغل گروه دو (مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی)، مشاغل گروه سه (مجاز به فعالیت در شهرهای زرد) و مشاغل گروه چهار (مجاز به فعالیت تنها در شهرهای آبی) شدند.

غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ورزش و سلامت محیط و کار در رشته های ورزشی مختلف، اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی تدوین و ابلاغ شده در رابطه با رشته‌های ورزشی مختلف کماکان به قوت خود باقی است و همگی موظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند و باید بر اساس اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید -۱۹ در شهرهای کشور عمل کنند.

وی ادامه داد: افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های تدوین و ابلاغ شده از سوی مراجع قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین به تمامی ورزشکاران به ویژه ورزشکاران فعال در رده ملی، تاکید کرد که نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا، اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، فهرست تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی گروه اول شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، دوچرخه‌سواری است. گروه دوم را بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) قایقرانی دراگون بوت تشکیل می‌دهد و گروه سوم شامل انجمن ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی)، شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی)، تکواندو (سالنی)، جانبازان و معلولان، ژیمناستیک (سالنی)، هاکی (سالنی) کاراته (سالنی)، کبدی (سالنی)، کشتی (سالنی)، کونگ فو و هنرهای رزمی (سالنی) نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی)، ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زورخانه‌ای (سالنی) تشکیل می‌دهند.

در مورد رشته فوتبال باید در نظر داشت که بر اساس توافق دو طرفه بین فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال، اجرای پروتکل سلامت لیگ‌های فوتبال ایران بنابر درخواست ارائه شده بر عهده فدراسیون فوتبال گذاشته شده است با این وجود تنها نسخه اولیه راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مدنظر قرار گرفت، در دسترس است و از دستورالعمل به روز شده و جدید مقابله با کرونا در فوتبال خبری نبوده و مشخص نیست که مفاد تغییر یافته این دستورالعمل چیست و صرفا به صورت جسته و گریخته از سوی برخی مسئولان در مورد تصمیمات جدید این ستاد اطلاع رسانی می‌شود و در حال حاضر نیز مشخص نیست که در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر و لیگ‌های پایین دستی فوتبال چه پروتکل‌هایی مدنظر قرار گرفته است!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غلامرضا نوروزی فدراسيون پزشكي ورزشي ورزشکاران ویروس کرونا فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به فعالیت مشاغل گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟