Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:25:32 GMT

۳۲ هزار تن زردآلود در مرند تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۰۹۵۰

۳۲ هزار تن زردآلود در مرند تولید می‌شود

علی صیادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه در سال جاری، پیش بینی ما در خصوص میزان برداشت محصول زردآلو در شهرستان در حال محقق شدن است.

وی با اشاره به وجود تنوع ارقام زردآلو در مرند اظهار داشت: ۱۷ رقم زردآلو در مرند وجود دارد که مشهورترین آنها شامل عسگرآباد، نصیری، تبرزه و شاهرودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مرند خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد زردآلوی تولید شده در این شهرستان، تبدیل به قیسی می شود و بقیه آن به صورت تازه خوری در بازار به فروش می رسد.

وی گفت: شهرستان مرند بعد از جلفا، مقام دوم را در تولید زردآلو دارد و به عنوان قطب مهم تولید این محصول در استان محسوب می شود.

صیادی در خصوص کیفیت بالای زردآلوی مرند گفت: زردآلوی مرند از لحاظ کیفیت، طعم و عطر، یک محصول مطرح در سطح استان و کشور می باشد.

برچسب‌ها تولید داخلی کشاورزی مرند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید داخلی کشاورزی مرند تولید داخلی کشاورزی مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه