Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

ژنراتورها دارای انواع مختلفی هستند. شناخت دسته بندی  آن‌ها و کاربردی که هر یک دارند، به شما برای انتخاب مناسب‌ترین ژنراتور کمک خواهد کرد. بنابراین با انتخاب درست و اصولی وقت و هزینه شما به هدر نخواهد رفت.

 

ژنراتورهای صنعتی بسیار متفاوت از مدل‌های خانگی هستند. ژنراتورهای صنعتی باید بتوانند در شرایطی که ایده آل نیست به مدت طولانی دوام بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که موتورهای الکتریکی راندمان بالا دارای خروجی‌هایی از ۲۰ کیلووات تا ۲۵۰۰ کیلووات هستند، ژنراتورهای صنعتی نیز دارای خروجی‌های متفاوتی اند. شما باید نوع مناسب را انتخاب کنید تا حداکثر استفاده را برای نیازهای صنعتی خود داشته باشد.

توجه به قدرت مورد نیاز برای انتخاب ژنراتور مناسب

ژنراتورهایی در دسترس هستند که برق یک فاز یا سه فاز، ۱۲۰ ولت یا ۴۸۰ ولت را تامین می‌کنند. کاربردهای صنعتی معمولاً به تولید برق سه فاز یا ۴۸۰ ولت نیاز دارند. ژنراتورهایی برای نیازهای چندگانه شامل آن‌هایی هستند که خدمات ۱۲۰ تا ۲۰۸ ولت و خدمات ۲۷۷ تا ۴۸۰ ولت را ارائه می‌دهند. تولید کنندگان ژنراتورهای صنعتی شامل کاجیلی، کاترپیلار، کامینز، ام تی یو، کوهلر، کاتولایت و جنراک هستند.

انواع ژنراتورهای صنعتی دیزل ژنراتور

موتورهای دیزلی برای دوام، عمر طولانی و معمولاً تعمیر و نگهداری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. موتور دیزلی که ۱۸۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند، می‌تواند از ۱۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ساعت برای خدمات تعمیر و نگهداری اصلی کار کند. همان موتور گازسوز ممکن است بعد از ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ساعت کارکرد نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد.

سوخت دیزل خنک‌تر از بنزین می‌سوزد و گرما و سایش موتور را کاهش می‌دهد. انرژی تولید شده از دیزل ژنراتورها همچنین می‌تواند از طریق افزایش راندمان، چگالی انرژی بالاتر، دارای هزینه کمتری باشد. از آنجایی که دیزل به طور رسمی یک سوخت «کثیف» بود، پیشرفت در فناوری موتور باعث کاهش انتشار گازوئیل شده است. ترکیباتی تا ۲۰ درصد بیودیزل، معمولاً می‌توانند با خیال راحت در موتورهای دیزل معمولی استفاده شوند.

ژنراتورهای گاز طبیعی

ژنراتورهای گاز طبیعی از گاز پروپان یا گاز مایع استفاده می‌کنند. گاز طبیعی مزیت ذخیره‌سازی آسان در مخازن زیر یا بالای زمین را ارائه می‌دهد. همچنین سوخت پاکیزه‌ای است که مشکلات ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. ژنراتورهایی که با گاز طبیعی کار می‌کنند بادوام بوده، اما برای خرید نسبت به سایر ژنراتورها گران‌تر هستند.

در حالی که گاز طبیعی اغلب ارزان‌تر از سایر سوخت‌ها است، اما عملیات انتقال گاز به محل نیاز به سوخت، می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد. یک ژنراتور گاز طبیعی خروجی کمتری نسبت به یک ژنراتور دیزلی با اندازه مشابه دارد. برای این که نتایج یکسانی را به دست آورید نیاز است که سایز بزرگتری را برای ژنراتور گاز طبیعی انتخاب کنید. ژنراتورهای گاز طبیعی یک انتخاب عالی برای ارائه دهندگان فناوری به عنوان منبع تغذیه پشتیبان هستند.

ژنراتورهای بنزینی

ژنراتورهای بنزینی معمولاً ارزان‌تر هستند. اگرچه ژنراتورهای گازی می‌توانند برای مدت طولانی‌تری کار کنند، اما به تعمیر نگهداری بیشتر هم نیاز دارند. معایب ژنراتورهای بنزینی به این دلایل است که بنزین اجزای لاستیکی را خراب می‌کند و باعث می‌شود موتور سریعتر فرسوده شود. همچنین ذخیره‌سازی بنزین به دلیل پتانسیل بالای آن برای آتش سوزی یا انفجار دشوارتر است. علاوه بر این، بنزین به خودی خود خراب می‌شود و ذخیره‌سازی طولانی مدت آن ایده آل نیست. ژنراتورهای بنزینی بهترین انتخاب برای کاربردهای صنعتی در وسعت بزرگ نیستند.

ژنراتورهای صنعتی قابل حمل

ژنراتورهای صنعتی قابل حمل، نسخه‌هایی هستند که روی تریلر نصب می‌شوند، نه از آن‌هایی که می‌توانید در حین راه رفتن به سادگی پشت سر خود بکشید. ژنراتورهای قابل حمل بزرگ انتخابی عالی برای استفاده در سایت‌های ساختمانی قبل از ایجاد منبع برق هستند. این‌ها همچنین اغلب توسط امدادگران اضطراری زمانی که مقدار زیادی برق در محل مورد نیاز است، استفاده می‌شود.

ژنراتورهای دریایی

ژنراتورهای دریایی تجاری یا صنعتی برای مقاومت در برابر شرایط محیطی ناهموار طراحی شده اند. کاترپیلار، کوهلر و کامینز سه برند برتر تولیدکننده ژنراتورهای ویژه دریایی هستند. این نوع ژنراتور برای استفاده در نزدیکی آب نمک انتخاب خوبی است و برای کشتی‌های بزرگ یا سکوهای نفتی توصیه می‌شود. در حالی که ژنراتورهای دریایی به صورت گازی یا دیزلی در دسترس هستند، دیزل انتخابی درست‌تر برای مصارف صنعتی است.

ژنراتورهای نفتی سوخت سنگین

ژنراتورهای نفت کوره باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت نسبت به هزینه سوخت دیزل می‌شوند. اندازه کلی ژنراتور اغلب به دلیل استفاده از یک موتور کوچک با سرعت بالاتر می‌تواند کوچکتر باشد. Wartsila یکی از تولید کنندگان ژنراتورهای نفت کوره سنگین است. این سوخت در رده نفت کوره شماره ۵ یا ۶ قرار می‌گیرد و در انتخاب این نوع ژنراتور باید در دسترس بودن نفت کوره سنگین در نظر گرفته شود.

دسته بندی کلی ژنراتورها

دسته بندی دیگر ژنراتورها براساس تکفاز و سه فاز بودن یا داشتن جاروبک و بدون جاروبک است. براساس این دسته بندی باز هم به انواع گسترده‌ای از ژنراتورها برخورد می‌کنیم. در صورتی که آشنایی کافی با انواع ژنراتورها و کاربرد هر یک را ندارید، توصیه می‌کنیم که از مشاوره رایگان بهره ببرید.

اندازه ژنراتور چه نقشی در انتخاب آلترناتور مناسب دارد؟

برای انتخاب اندازه صحیح ژنراتور باید کل برق مورد نیاز خود را بر حسب کیلووات در نظر بگیرید. نوع تجهیزاتی که استفاده می‌کنید نیز در معادله نقش دارد. تجهیزات دارای موتور یا کمپرسور در هنگام راه‌اندازی نسبت به حالت کارکرد، توان بیشتری مصرف می‌کنند. اگر این را در کل نیازهای خود لحاظ نکنید، می‌توانید ژنراتور خود را بیش از حد بارگذاری کنید. به عنوان یک قاعده کلی، حداکثر نیاز خود را تعیین کنید و برای ایمنی ۲۰٪ به کل اضافه کنید.

معرفی ژنراتور کاجیلی به عنوان ژنراتور کاربردی و ارزان

کشور چین که یکی از قطب‌های صنعتی جهان محسوب می‌شود، طی چند دهه اخیر توانسته با بهره گیری از دانش و استاندارهای روز اقدام به تولید تجهیزات صنعتی نماید. تولید ژنراتور کاجیلی باکیفیت که یک ژنراتور چینی مقرون به صرفه است، یکی از همان تجهیزات استاندارد است که علاوه بر کارایی بالا و کیفیت خوب، قیمت مناسبی در بین رقبای هم رده خود دارد.

ویژگی ژنراتور کایجیلی راندمان بالا عملکرد مناسب مقرون به صرفه بودن ظاهری ظریف تطابق با استانداردهای روز نحوه خرید ژنراتور مناسب

نمایندگی کاجیلی دارای ژنراتورهای صنعتی جدید و مستعمل برای استفاده مداوم است. با نمایندگی انحصاری ژنراتور کاجیلی kaijieli.ir تماس بگیرید. ما می‌توانیم به شما در تعیین میزان توان و بهترین نوع ژنراتور برای نیازهای خود کمک کنیم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ژنراتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

طلاعیه اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ با اطلاعیه‌ای اعلام شد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳