Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسیدن عید قربان و غدیر (دهه امامت و ولایت) ویژه برنامه‌هایی با تاکید بر سنت حسنه پیوند اخوت و براداری به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها توسط شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

بر همین اساس، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری پویش «به عشق علی (ع) لبخند بسازیم» با محوریت عقد اخوت خبر داد و تأکید کرد: این پویش با اهداف ترویج فرهنگ عقد اخوت (برادری) در میان مسلمانان، معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید الله اکبر و عید لبخند و برادری، ایجاد لبخند، سرور و نشاط معنوی شهروندان، انجام می‌شود در این پویش از مردم و اقشار مختلف دعوت می‌شود تا با خواندن عقد اخوت، برادری را ترویج و محور‌های عقد اخوت را در حق یکدیگر رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عَقد اُخوّت یا پیوند برادری، پیوندی است که میان دو مسلمان بسته می‌شود تا با یکدیگر برادر باشند.

اجرای عقد اخوت، جزو اعمال مستحب در روز عید غدیر است و در این روز، افراد با خواندن این عقد می‌توانند برادر دینی همدیگر شوند. این پیوند، باعث ارث بردن از یکدیگر یا مَحرمیت نمی‌شود بلکه فایده‌اش، دعا برای یکدیگر و خیرخواهی و پیوند ایمانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری فرهنگی هنری عقد اخوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، متذکر شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

کد خبر 6095895

دیگر خبرها

  • به بازیکنانم تبریک می گویم/ تصمیم گرفتیم تیم بسازیم
  • لبخند زیبا و جذاب، راز جذابیت لبخند بازیگران چیست؟
  • سرژ گنابری: مقابل رئال مادرید باید موقعیت بسازیم و سپس آن را بکشیم!
  • طرح جهادی به صرف لبخند در گرگان برگزار شد
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • لبخند یک پرسپولیسی به ناکامی ستاره تراکتور
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • اشک‌ها و لبخند‌ها در کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است