Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:22:07 GMT

صداوسیما مصداق بارز جهاد تبیین است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۱۸۶

صداوسیما مصداق بارز جهاد تبیین است

 روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح فرستنده رزرو و اعلام فرکانس جدید ایستگاه رادیویی سردار آزادگان در شهرستان بوئین زهرا گفت: رسانه در هر کشوری جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در کشورمان هم در بین همه ارکان نظام جمهوری اسلامی، صداوسیما مهمترین جایگاه را دارد و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هم با فتح صداوسیما، صدای انقلاب اسلامی از طریق رادیو به گوش مردم ایران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دشمن هم در دوره ۴۳ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با شناسایی ستون‌های نگهدارنده خیمه انقلاب اسلامی، درصدد دشمنی روزافزون با جمهوری اسلامی ایران است و در این سال‌ها شاهد حجمه سنگینی به صداوسیما بودیم.

دشمن در شبیخون و ناتوی فرهنگی و در شرایط تحریم‌های سنگین اقتصادی و نظامی، صداوسیما که یکی از نقاط پراهمیت در کشور است را تحریم کرد و اگر رسانه ملی از جایگاه پایین تری در بین مردم برخوردار بود، دشمن هرگز آن را تحریم نمی‌کرد.

دشمن با تحریم سیگنال رسانی ماهواره‌ای صداوسیما، در کنار سایر تحریم‌های سنگین نظامی و اقتصادی، تلاش می‌کند تا جلوی ارسال پیام‌های تلویزیونی و روشنگرانه به محرومان و آزادگان جهان را بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه صداوسیما بسیار مهم و رفیع است، بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی پس از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی نتوانستند اهداف و ماموریت هایشان را به سرانجام برسانند، ولی یکی از مجموعه‌هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز خوب عمل کرده، صداوسیماست و با اقدامات جهادی، ایثارگرانه و فداکارانه، در همه عرصه‌ها حضور دارد.

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، در هشت سال دفاع مقدس و حتی در خیزش‌های ضد انقلاب در قالب‌های مختلف، صداوسیما با روشنگری و بصیرت افزایی، جریان‌های نفاق و نفوذ را به مردم نشان داد و مسیر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح کرد.

 صداوسیما با دارا بودن تعداد بالایی از رزمندگان و ایثارگران در خط مقدم جبهه تبیین فرهنگ عاشورایی قرار داد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صداوسیما مصداق بارز جهاد تبیین است، تأکید کرد: در فتنه ۸۸ و پس از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، این صداوسیما بود که با جریان سازی‌های رسانه ای، حماسه ۹ دی را خلق کرد و چهره جریان‌های نفاق و نفوذ را در داخل به تصویر کشاند و در معرض دید مردم قرار داد و رسوا کرد.

 مردم با پخش برنامه‌های صداوسیما از جریان فتنه فاصله گرفتند و در مجموعه انقلاب قرار گرفتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صداوسیما مرتب از سوی دشمن تحریم و تخریب می‌شود، گفت: صداوسیما، دستگاهی است که مردم را در عرصه‌های سیاسی، پای انقلاب و نظام نگه داشته است و نقش مهمی در صیانت از انقلاب و همچنین جلوگیری از فساد را بر عهده دارد و در دوران تحریم‌های سنگین، به خوبی توانسته است به وظایفش عمل کند.

در دوره‌های گذشته، صداوسیما وقتی می‌خواست صدای مردم را به گوش مسئولان برساند، برخی از دولت‌های قبل با کاهش بودجه این رسانه عظیم کشور، در تلاش بودند که صدای مردم از طریق رسانه ملی پخش نشود.

در حال حاضر به دلیل تحریم‌های سنگین علیه صداوسیما، رسانه ملی به جای استفاده از فرستنده‌های ماهواره‌ای مجبور به استفاده از فرستنده‌های دیجیتال است که این موضوع، هزینه‌های این نهاد حاکمیتی رسانه‌ای و فرهنگی را به شدت افزایش داده است.

فرستنده رادیویی بوئین زهرا تماماً ساخت داخل بوده و با کار جهادی به جای ۶ ماه در کمتر از یک ماه نصب شده است و این موضوع نشان دهنده خوداتکایی و توجه به تولید داخل است.

 رهبر انقلاب بیشترین و بزرگترین منابع و سرمایه کشور را در وجود ارزشمند جوانان خلاق و مبتکر می‌داند و مصداق بارز این موضوع، امروز در ایستگاه رادیویی سردار آزادگان به چشم می‌خورد.

۵۰ درصد از هزینه‌های راه اندازی ایستگاه رادیویی سردار آزادگان که یک میلیارد تومان می‌شود، از محل اعتبار در اختیار نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تأمین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت تشکل‌های اسلامی اساتید، دانشجویی و بسیج دانشجویی و حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دومین پنل دانشگاهی در قالب کرسی علمی ـ ترویجی ویژه تبیین تحولات فلسطین اشغالی با عنوان «تبیین ابعاد حقوقی و اقتصادی تحولات فلسطین اشغالی» در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت در این نشست با بیان مطالبی به تحولات اخیر غزه و عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ را شاکریم که خون‌های پاک شهیدان ما در جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق با عملیات تنبیهی رزمندگان غیور و حماسه‌ساز سپاه اسلام ثمر داد و با فروپاشی هیمنه پوشالی و بازدارندگی تزئینی و تارعنکبوتی ارتش صهیونیستی، شکستی تاریخی و راهبردی برای اشغالگران ثبت و یوم‌الله دیگری در تاریخ میهن رقم خورد.

غلامرضا شعبانی‌نیا افزود: بدون تردید، یکی از مشوق‌های ارتکاب گسترده این جنایات از سوی رژیم اشغالگر، بی‌کیفر ماندن آمران و عاملان جنایات ارتکابی است و رژیم اشغالگر با احساس مصونیت در قبال بی عملی و انفعال جامعه بین‌المللی، مستمراً به ارتکاب شدیدترین جنایات بین‌المللی مشغول بوده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به مناسبات میان حقوق و سیاست و پرداختن به همه جنبه‌ها و ابعاد مختلف موضوع تأکید کرد و گفت: لازم است به اهمیت توجه به آرمان‌خواهی و مقاومت مردم فلسطین در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و نقش و جایگاه حقوقدانان، به‌خصوص حقوقدانان مسلمان در حمایت و انعکاس وضعیت کودکان، زنان و محکومیت عدم رعایت حقوق بشر در غزه پرداخته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت تبیین کرد: نقش دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی با هدف آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، کینه‌توزی‌ها و توطئه‌پراکنی‌های دشمنان این نظام شکوهمند بیشتر از اقشار دیگر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم در این نشست ضمن خیرمقدم و قدردانی از اقدام تلافی‌جویانه عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله پهپادی و موشکی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، آن را غرورآفرین دانست.

سیروس فارسی بیان کرد: ظلمی که نسبت به زنان و کودکان مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد و از سویی جسارت رژیم صهیونیستی به خاک ایران در سوریه غیرقابل بخشش بود که باید به آن پاسخ داده می‌شد.

استاد گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم ضمن تبیین ماهیت جنگ غزه به‌عنوان یک مخاصمه مسلحانه بین‌المللی، به این جنگ به‌عنوان یک جنگ نامتقارن اشاره کرد.

علی زارع توضیح داد: باید ابعاد مختلف این مخاصمه را به‌خصوص از حیث حق بر جنگ و حق در جنگ، حقوق و تکالیف طرفین به‌‌خصوص در وضعیت اشغال و نقش سازمان ملل متحد در این موضوع مورد توجه و تحلیل قرار داد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم به تشریح کارآمدی و نقاط قوت و ضعف حقوق بین‌الملل در مواجهه با جنگ غزه اشاره کرد و ضمن تبیین جنایات بین‌المللی ارتکابی و انفعال اولیه حقوق بین‌الملل در واکنش به این جنگ عنوان کرد: تصویب قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در این زمینه، دستاورد قابل توجهی برای حقوق بین‌الملل است.

قهرمان سلوکی‌نژاد همچنین بر ضرورت اتحاد و همبستگی کشور‌های اسلامی در مواجهه با توطئه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

به گزارش آنا، مسعود رودکی معاون آموزشی، معصومه عمادی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، میثم حیدری عضو شورای اسلامی شهر مرودشت و عباس زارعی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد