Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اوج‌ گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده پابرجاست و تمامی فعالان در حوزه ورزش مکلف و موظف به اجرای آن هستند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، با شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با کرونا در ورزش با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تدوین و ابلاغ راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در تمرینات، مسابقات تیم ملی و لیگ برتر در رشته‌های ورزشی مختلف کرد که شامل ۲۳ رشته ورزشی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از آن اما بر اساس آخرین اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید -۱۹ در شهرهای کشور، مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مشاغل گروه یک (مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز)، مشاغل گروه دو (مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی)، مشاغل گروه سه (مجاز به فعالیت در شهرهای زرد) و مشاغل گروه چهار (مجاز به فعالیت تنها در شهرهای آبی) شدند.

غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت و گو با ایران اکونومیست، در رابطه با آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ورزش و سلامت محیط و کار در رشته های ورزشی مختلف، اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی تدوین و ابلاغ شده در رابطه با رشته‌های ورزشی مختلف کماکان به قوت خود باقی است و همگی موظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند و باید بر اساس اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید -۱۹ در شهرهای کشور عمل کنند.

وی ادامه داد: افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های تدوین و ابلاغ شده از سوی مراجع قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین به تمامی ورزشکاران به ویژه ورزشکاران فعال در رده ملی، تاکید کرد که نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا، اقدام کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، فهرست تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی گروه اول شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، دوچرخه‌سواری است. گروه دوم را بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) قایقرانی دراگون بوت تشکیل می‌دهد و گروه سوم شامل انجمن ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی)، شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی)، تکواندو (سالنی)، جانبازان و معلولان، ژیمناستیک (سالنی)، هاکی (سالنی) کاراته (سالنی)، کبدی (سالنی)، کشتی (سالنی)، کونگ فو و هنرهای رزمی (سالنی) نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی)، ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زورخانه‌ای (سالنی) تشکیل می‌دهند.

در مورد رشته فوتبال باید در نظر داشت که بر اساس توافق دو طرفه بین فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال، اجرای پروتکل سلامت لیگ‌های فوتبال ایران بنابر درخواست ارائه شده بر عهده فدراسیون فوتبال گذاشته شده است با این وجود تنها نسخه اولیه راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مدنظر قرار گرفت، در دسترس است و از دستورالعمل به روز شده و جدید مقابله با کرونا در فوتبال خبری نبوده و مشخص نیست که مفاد تغییر یافته این دستورالعمل چیست و صرفا به صورت جسته و گریخته از سوی برخی مسئولان در مورد تصمیمات جدید این ستاد اطلاع رسانی می‌شود و در حال حاضر نیز مشخص نیست که در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر و لیگ‌های پایین دستی فوتبال چه پروتکل‌هایی مدنظر قرار گرفته است!

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: غلامرضا نوروزی ، فدراسیون پزشکی ورزشی ، ورزشکاران ، ویروس کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: غلامرضا نوروزی فدراسیون پزشکی ورزشی ورزشکاران ویروس کرونا فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به فعالیت ویروس کرونا مشاغل گروه پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب

بیماری کبد چرب غیرالکلی به یک نگرانی رو به رشد سلامت در سراسر جهان تبدیل شده است و سبک زندگی بی‌تحرک باعث افزایش چنین وضعیت خطرناکی در سلامتی می‌شود.   به گزارش ایسنا، کبد یکی از مهمترین اندام‌های بدن است که سبب دفع سموم  ناشی از بیماری‌هایی مثل چاقی، دیابت و فشار خون بالا می‌شود و کبد چرب به بیماری گفته می‌شود که در آن  چربی در کبد تجمع کرده باشد و وقتی درمان نشود ممکن است منجر به سایر عوارض کبدی شود.   علائم کبد چرب شامل خستگی، حالت تهوع، درد شکم، کاهش اشتها، زردی پوست و چشم‌ها و ادرار تیره و مدفوع خاکستری است.   پیشگیری از کبد چرب   برای اینکه کبد سالمی داشته باشید باید غذای سالم بخورید و از مصرف الکل خودداری کنید، همچنین باید ورزش کنید و وزن خود را پایین بیاورید، خوب بخوابید، بیماری‌های زمینه‌ای خود را کنترل کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید.   ورزش‌های قلبی عروقی   دویدن، شنا کردن، حرکات موزون و ایروبیک، می‌توانند سبب سوزاندن چربی و بهبود عملکرد قلب شوند.   تمرینات مقاومتی   ایجاد توده عضلانی بدون چربی از طریق تمرینات قدرتی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و یکی از بهترین راه‌ها برای پایین آوردن سریع چربی خون، تمرینات مقاومتی است۰   یوگا و پیلاتس    این ورزش روی کشش، قدرت مرکزی و تعادل کار می‌کند و به صورت غیر مستقیم می‌تواند استرس را کاهش داده و از سلامت کبد و مدیریت وزن حمایت کند.   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه می‌توانند عملکرد کبد را بهبود بخشند و چرخش نیم‌تنه بالایی که باعث اکسیژن‌رسانی هر چه بهتر به کبد می‌شود و در عین حال شنا کردن، اسکات زدن، تمرینات شکم، وزنه‌ زدن و دوچرخه‌سواری از جمله این ورزش‌ها به شمار می‌روند.   پیاده‌روی بر اساس این مطلب که از سوی زهرا داوودی، فیزیولوژیست ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌آمده است: پیاده‌روی سریع و منظم فوائد بسیار زیادی برای سلامتی دارد و در مطالعه‌ای معتبر ثابت شده که افراد اگر در پنج روز هفته به مدت یک ساعت پیاده‌روی کنند، می‌تواند به میزان قابل توجهی کلسترول LDL خون را کاهش دهند.   شاید جالب باشد بدانید حتی ورزشکاران حرفه‌ای هم ممکن است با مشکلات چربی و کلسترول بالا دست و پنجه نرم کنند؛ به عبارت دیگر ورزش در کنار سایر بخش‌های دیگر مثل تغذیه خوب، حذف چربی‌های ترانس، مصرف غذاهای غنی از امگا ۳، افزایش مصرف فیبر محلول و مصرف پروتئین وی، خواب صحیح، سبک زندگی متعادل و آرامش روحی، می‌تواند تاثیر دو چندانی داشته باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها