Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مردم نگران تاریخ مصرف واکسن‌های کرونا نباشند، گفت: هیچ واکسن کرونا تاریخ گذشته به مردم تزریق نمی‌شود، بازار سیاهی در تزریق واکسن کرونای خارجی در استان اصفهان وجود ندارد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار ابتلاء به کرونا در استان اصفهان همچون سایر استان‌های کشور با روند افزایشی روبه‌رو است و با بالا رفتن آمار کرونا وارد پیک هفتم کرونا شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد افرادی که به علائم کرونا به مراکز بهداشتی در استان اصفهان مراجعه می‌کنند، افزایش پیدا کرده است.

۱۰ برابر شدن تست‌های مثبت کرونا در استان اصفهان

وی ادامه داد: روند مثبت شدن تست‌های روزانه کرونا روندی افزایشی است به‌گونه‌ای که این نسبت در سه هفته گذشته در استان اصفهان پنج درصد بود اما هم‌اکنون این نسبت به بالای ۵۰ درصد رسیده است در کنار آن روند بستری بیماران کرونا هم در طی هفته‌های اخیر افزایش داشته است و براساس آخرین آمار تعداد بستری‌های بیماران کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان ۳۳۷ نفر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تعداد بیماران بستری کرونا در آی سی یو های استان افزایش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۳۷ نفر بیمار کرونایی در آی سی یو اصفهان بستری هستند درصورتی‌که سه هفته قبل تنها هفت نفر در آی سی یو بستری بودند در کنار این موارد تعداد بستری‌های روزانه در اثر کرونا افزایش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

مدارک و مستندات پایداری واکسن پاستوکووک

وی با اشاره به اینکه نزدیک به دو تا سه هفته بود که آمار فوتی‌های کرونا در استان اصفهان صفر بود، اضافه کرد: هم‌اکنون استان اصفهان سه روز متوالی است که هر روز حداقل یک فوتی در اثر ابتلاء به کرونا دارد. مردم اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و واکسیناسیون کرونا خود را کامل نکنند احتمال اینکه این پیک هفتم در حد پیک ششم مخاطره‌آمیز باشد، وجود دارد.

عقدک اظهار کرد: استان اصفهان دارای پایگاه بهداشت، خانه بهداشت و مراکز بهداشت روستایی است تعدادی از آنها که شامل ۵۲ مرکز در استان اصفهان و ۱۱ مرکز در شهر اصفهان به‌عنوان مراکز منتخب هستند که سبد واکسیناسیون این مراکز سبد کاملی است یعنی تمام واکسن‌هایی که در استان وجود دارد در این مراکز موجود است اما در خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشت روستایی، پایگاه سلامت که مراکز منتخب نیستند تنها دو واکسن سینوفارم، پاستوکووک وجود دارد ضمن اینکه برخی از مراکز منتخب همچون مراکز «ملاهادی سبزواری»، «شهید نواب صفوی» روزهای تعطیل و بعدازظهر هم فعال هستند.

وی در خصوص تاریخ انقضای واکسن‌های کرونا، افزود: برخی واکسن‌ها همچون واکسن پاستوکووک به دلیل اینکه که شرکت سازنده مدارکی و مستنداتی بر پایداری واکسن دارند و سازمان غذا و دارو پایداری و کیفیت واکسن را تائید کرده است به مدت شش ماه دیگر تاریخ انقضای آن‌ها تمدید شده است و این امر یک‌روال طبیعی است و در آمریکا و کشورهای اروپایی این امر در برخی از واکسن‌های تولیدی اتفاق افتاده است.

مردم نگران تاریخ مصرف واکسن کرونا نباشند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به دلیل اینکه در طی ماه‌های گذشته تعداد درخواست‌کننده انجام واکسیناسیون کرونا در کشور کاهش پیدا کرده بود به همین خاطر کشور واکس کرونا خارجی به کشور وارد نکرد به همین دلیل شاهد کمبود برخی واکسن‌های کرونا همچون آسترازانکا هستیم ضمن اینکه هیچ واکسن کرونا تاریخ گذشته‌ای به مردم تزریق نمی‌شود، مردم نگران تزریق واکسن کرونا از تاریخ گذشته نباشند زیرا سامانه «تی تک» تاریخ‌مصرف داروها را رصد می‌کند و حتی می‌توانند از مسئول تزریق واکسن بخواهند قبل از تزریق تاریخ مصرف واکسن را به فرد نشان دهند.

نظرات پیرامون تزریق نوع دز یادآور واکسن کرونا

وی گفت: چنانچه واکسن کرونا تمام شود این تصمیم وزارت بهداشت است که دوباره این واکسن را به کشور وارد کنند یا خیر و هنوز درباره ورود واکسن‌ها خارجی به کشور تصمیمی گرفته نشود. برای تزریق دز واکسن کرونا دو نظر وجود دارد نظر اول می‌گوید که برای تزریق دز واکسن یادآور از همان نوع واکسن‌های قبلی که تزریق شده است استفاده شود.

عقدک ادامه داد: نظر دوم عنوان می‌کند، سیستم ایمنی فرد در اثر دو تا سه دز تزریق یک نوع واکسن کرونا ایمنی لازم را به دست آورده به همین خاطر بهتر است برای دز یادآور از نوع دیگر واکسن استفاده شود. هر دو نظر از لحاظ علمی تائید شده است، مهم این است که افراد دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی درباره وجود بازار سیاه در تزریق واکسن کرونای خارجی، تأکید کرد: چنانچه مردم مواردی مبنی بر وجود بازار سیاه در تزریق واکسن کرونا خارجی مشاهده کردند در اسرع وقت این موارد را به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند.

کد خبر 588540

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کرونا در ایران دريافت واکسن کرونا واردات واکسن کرونا تزریق واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان وضعیت کرونا در اصفهان واکسیناسیون کرونا در اصفهان آخرین اخبار کرونا در اصفهان واکسن های تاریخ گذشته تاریخ مصرف واکسن های کرونا تست های مثبت کرونا در استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تزریق واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تاریخ گذشته تاریخ مصرف پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان