Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا نوحی گفت: درمجموع ظرفیت اسمی تولید نیروگاهی در استان ۵،۸۸۷ مگاوات است، با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، فقط ۷۳ درصد از ظرفیت نیروگاهی استان برق تولید شده و به شبکه وارد می‌شود.

 در روز بیست‌وچهارم تیرماه، با توجه به خنک‌تر شدن هوا میزان مصرف کاهش یافت و اوج مصرف روز در ساعت ۱۴:۰۳ بوده است که ۴،۶۸۹ مگاوات برق در استان اصفهان تولید، ۴،۶۸۳ مگاوات برق مصرف و فقط شش مگاوات برق از شبکه سراسری به شبکه توزیع برق اصفهان وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او اوج مصرف شب در این تاریخ، ساعت ۲۱:۲۸ بوده است که ۴،۳۱۲ مگاوات برق تولید، ۴، ۹۲۲ مگاوات برق مصرف و ۶۱۰ مگاوات برق از شبکه سراسری به شبکه توزیع برق استان اصفهان وارد شد.

سخنگوی توزیع برق استان اصفهان گفت: در حوزه برق‌منطقه‌ای استان اصفهان نیروگاه‌های برق آبی شامل نیروگاه اصفهان، زاینده‌رود، کارون۴ و کوهرنگ است که در زمان پیک بار نسبت به ظرفیت اسمی خود تولید کمتری دارند، زیرا با محدودیت منابع آبی مواجه هستند.

نوحی می گوید: در نیروگاه اصفهان، قدرت عملی ۸۳۰ مگاوات و میزان تولید در پیک بار روز بیست‌وچهارم تیرماه ۶۸۱ مگاوات بوده، همچنین قدرت عملی نیروگاه زاینده رود ۵۴ مگاوات و میزان تولید آن در پیک بار همان تاریخ، ۳۳ مگاوات بوده است. در نیروگاه کوهرنگ که قدرت عملی ۳۹ مگاواتی دارد، در ساعت پیک بار فقط هفت مگاوات برق تولید شده و نیروگاه کارون۴ با ظرفیت هزار مگاوات در این ساعت برقی تولید نکرده است.

به گفته او  ظرفیت نیروگاه کاشان ۴۸۴ مگاوات و میزان برق تولیدی آن در پیک بار ۴۱۴ مگاوات بوده است. همچنین نیروگاه زواره با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در ساعت پیک بار ۴۱۷ مگاوات برق تولید کرده است. علاوه بر این موارد، نیروگاه شهید منتظری نیز با ظرفیت ۱،۵۶۸ مگاوات در این ساعت ۱،۵۳۵ مگاوات برق تولید کرده است و در نیروگاه جنوب اصفهان که ۷۰۵ مگاوات ظرفیت دارد نیز ۶۹۱ مگاوات برق تولید شده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: در استان اصفهان نیروگاه هسا نیز ۴۴ مگاوات ظرفیت داشته و در ساعت پیک بار ۴۳ مگاوات برق تولید کرده است. همچنین در نیروگاه اختصاصی ذوب آهن ۱۵۴ مگاوات، نیروگاه اختصاصی فولاد مبارکه ۲۴۳ مگاوات و در نیروگاه اختصاصی کویرزدایی ۹۴ مگاوات برق تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق نیروگاه اصفهان مگاوات برق تولید برق تولید شده استان اصفهان پیک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت