Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:06:33 GMT

قراردادهای هوشمند چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۵۸۴

قراردادهای هوشمند چیست؟

تعاریف کلیدی تاریخچه قراردادهای هوشمند  روند اجرای قرارداد های هوشمند: مثال: برای درک بهتر مفهوم، اجازه دهید به مثال های زیر توجه کنیم: قراردادهای هوشمند در امور مالی آیا قراردادهای هوشمند برگشت پذیر هستند؟ انواع قراردادهای هوشمند 3- قراردادهای منطقی کاربردی سوالات متداول

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ قراردادهای هوشمند سه جزء اصلی دارند: امضاکنندگان (طرفین)، موضوع قرارداد و شرایط قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین درگیر باید شرایط قرارداد (مجموعه ای از قوانین و مجازات ها) را برای یک معامله موفق رعایت کنند. علاوه بر رفع نیاز به واسطه، اجرای توافقات، قراردادهای هوشمند بسیار مقرون به صرفه و ایمن هستند.

به غیر از این، شبکه بلاک چین به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود، تضمین می کند که تراکنش ها شفاف، قابل ردیابی و برگشت ناپذیر باقی می مانند.

تعاریف کلیدی

تعریف قراردادهای هوشمند به پروتکل‌های تراکنش دیجیتالی اشاره دارد که از بلاک چین برای اجرای خودکار توافق استفاده می‌کنند و در عین حال هیچ شخص ثالثی در این قرارداد حضور ندارد.

 شرایط قرارداد در کدهای کامپیوتری نوشته شده است که شامل قوانین و مجازات هایی است که طرفین قبل از وارد کردن آن باید با آنها موافقت کنند.

تراکنش ها از این طریق، تغییرناپذیر و شفاف هستند و طرف های درگیر را قادر می سازند تا در صورت نیاز و در صورت نیاز، داده ها را حسابرسی و اعتبار سنجی کنند.

سه دسته از این قراردادها وجود دارد: قراردادهای حقوقی هوشمند، سازمان های مستقل غیرمتمرکز، و قراردادهای منطقی کاربردی.

چون قراردادهای هوشمند برگشت ناپذیر هستند، توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت لزوم، راه‌های غیرمستقیم را برای به‌روزرسانی کدها یا بندهای شرایط توافق اتخاذ کنند.

تاریخچه قراردادهای هوشمند

یک قرارداد سنتی (فیزیکی) شامل دو یا چند طرف مانند افراد، نهادها و دولت ها می شود. آنها با شرایط و ضوابط قرارداد برای انجام معاملات از طریق شخص ثالث موافقت می کنند.

 این شخص ثالث می تواند یک وکیل، یک سازمان دولتی یا هر نهاد دیگری باشد که برای رسیدگی به مراحل و اجرای قرارداد وجود دارد.

 این امر نه تنها بر هزینه های حسابرسی و اجرایی می افزاید، بلکه خطر زیان ناشی از تقلب را نیز افزایش می دهد.

در سال 1994، دانشمند کامپیوتر و رمزنگار آمریکایی، نیک سابو، اصطلاح "قراردادهای هوشمند" را در حالی که تلاش می کرد شرایط یک قرارداد را با استفاده از پروتکل های تراکنش کامپیوتری و یک دفتر کل توزیع شده اجرا کند، ابداع کرد.

قراردادهای هوشمند یا خوداجرا، برنامه‌های رایانه‌ای هستند که بر روی یک بلاک چین ایجاد می‌شوند و زمانی که طرفین مجموعه‌ای از شرایط از پیش تعیین‌شده را برآورده می‌کنند، تراکنش‌ها را تسهیل می‌کنند.

 همچنین نیازی نیست که طرفین برای تایید و اجرای قرارداد به واسطه متکی باشند.

 روند اجرای قرارداد های هوشمند:

دو طرف (خریدار و فروشنده) علاقه مند به خرید و فروش یک دارایی هستند.

این دو طرف یک قرارداد هوشمند، یک قرارداد کاملا دیجیتالی و خوداجرا، با شرایط یا بندهای آن به صورت کدهایی در یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز، منعقد می‌کنند.

این کدها شرایط قرارداد را مشخص می کنند که هر دو طرف باید با آن موافقت کنند تا قرارداد به طور خودکار اجرا شود. معامله زمانی اتفاق می افتد که طرفین این شرایط و قوانین را رعایت کنند.

پلت فرم قراردادهای هوشمند شفافیت کامل و امنیت بالا را ارائه می دهد. همچنین، دستکاری داده ها را محدود می کند و به دو طرف اجازه می دهد تا تراکنش را ردیابی کنند. با این حال، هویت طرف‌های درگیر محرمانه است.

مثال:

نمونه های قراردادهای هوشمند در صنایعی مانند حقوق مالکیت، مالکیت معنوی، بانکداری و بیمه، خدمات حقوقی، دولت الکترونیک، تامین مالی جمعی رایج است و...

برای درک بهتر مفهوم، اجازه دهید به مثال های زیر توجه کنیم:

گروهی از سرمایه گذاران پیشنهاد می کنند تا یک ایده پروژه تجاری را از تیم ABC خریداری کنند.

 هر دو قرارداد هوشمندی را معین می‌کنند که شرایط را کدگذاری می‌کند و مجموعه‌ای از قوانین و مجازات‌های پیرامون آن را فهرست می‌کند.

 اگر ایده پروژه بر اساس کدها، معتبر به نظر برسد، بلاک چین پول را به ABC منتقل می کند.

 از سوی دیگر، اگر ایده پروژه طبق شرایط قرارداد، رضایت بخش به نظر نرسد، بلاک چین پول را به سرمایه گذاران باز می گرداند.

 در این مثال، قرارداد اطلاعات تراکنش را ذخیره و اعتبارسنجی می‌کند و تنها در صورتی قرارداد را اجرا می‌کند که رویداد مربوطه آغاز شود.

مثال عملی دیگر زمانی است که خریدار موافقت می کند برای تحویل برخی کالاها در تاریخ مشخصی به فروشنده پول بدهد.

 این قرارداد قوانینی را برای مبلغ پرداختی و تحویل کالا در یک تاریخ خاص مشخص می کند. با این حال، اگر هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکند، بلاک چین تراکنش را نگه می دارد.

قراردادهای هوشمند در امور مالی

در امور مالی، این قراردادها می توانند به ساده سازی و سرعت بخشیدن به خدمات مالی مختلف کمک کنند. به عنوان مثال، شرکت های بیمه می توانند از آنها برای ایجاد قراردادهای رسمی و تسویه خسارت استفاده کنند.

 به همین ترتیب، بازارهای سهام می تواند قوانین معاملات اوراق بهادار را در این قراردادها برای انتشار اوراق قرضه برای معاملات مطابق مقررات تعریف کند. به همین ترتیب، بانک ها می توانند این قراردادها را برای پردازش وام های سندیکایی مستقر کنند.

آیا قراردادهای هوشمند برگشت پذیر هستند؟

قراردادهای هوشمند یا بلاک چین از این نظر که انطباق بین دو طرف را تضمین می کنند منحصر به فرد هستند. تغییر ناپذیری یکی از قابل توجه ترین ویژگی های یک قرارداد خوداجرا است.

 این بدان معناست که پس از برنامه ریزی روی بلاک چین،

تغییر یا دستکاری کدها، قوانین و حتی تراکنش ها غیرممکن است.

از آنجایی که اینها برنامه های رایانه ای هستند، اجرای خودکار توافق طبق کدها (شرایط قرارداد) و قوانین تعریف شده انجام می شود. با این حال، اگر هنوز نیاز به  به روز رسانی این کدها و شرایط باشد،چند راه غیرمستقیم وجود دارد که ممکن است کمک کند:

یک قرارداد واسطه ایجاد کنید که حاوی جزئیات معامله، مانند آدرس، قرارداد موجود باشد. بنابراین، هر معامله ای که با استفاده از قرارداد واسطه انجام شود به قرارداد فعال هدایت می شود.

یک نسخه جدید قرارداد را برنامه ریزی کنید و تمام کدها، شرایط و داده های تراکنش قرارداد موجود را در آن وارد کنید.

کد منطقی قرارداد موجود را در یک کتابخانه ذخیره کنید و از آن برای یادآوری شرایط، قوانین و داده های تراکنش قرارداد فعال استفاده کنید.

انواع قراردادهای هوشمند

بر اساس کاربرد آنها، سه نوع قرارداد خوداجرایی وجود دارد:

1- قراردادهای حقوقی هوشمند

این قراردادها از نظر قانونی قابل اجرا هستند و طرفین را ملزم به انجام تعهدات قراردادی خود می کند. عدم انجام این کار ممکن است منجر به اقدامات قانونی شدید علیه آنها شود.

 

2- سازمانهای مستقل غیرمتمرکز

اینها جوامع بلاک چینی هستند که به قوانین خاصی که در قراردادهای بلاک چین کدگذاری شده و با مکانیسم های حاکمیتی ترکیب شده اند، ملزم هستند. از این رو، هر اقدامی که توسط اعضای جامعه انجام شود با یک کد اجباری جایگزین می شود.

3- قراردادهای منطقی کاربردی

این قراردادها حاوی یک کد مبتنی بر برنامه هستند که با سایر قراردادهای بلاک چین همگام باقی می ماند که امکان برقراری ارتباط بین دستگاه های مختلف، مانند ادغام اینترنت اشیاء با فناوری بلاک چین را فراهم می کند.

سوالات متداول

منظور از قراردادهای هوشمند چیست؟

قراردادهای هوشمند یا خوداجرا، نسخه دیجیتالی قراردادهای سنتی (فیزیکی) هستند که در آن دو طرف بدون نیاز به شخص ثالث، توافقی را امضا می کنند. این قراردادها زمانی که طرفین درگیر در یک تراکنش مالی، شرایط و قوانین قرارداد را رعایت کنند، خوداجرایی می شوند.

بلاک چین قرارداد هوشمند چیست؟

بلاک چین قرارداد هوشمند پلتفرمی است که پروتکل های تراکنش دیجیتالی بر روی آن تعبیه شده است. شرایط قرارداد را کدگذاری می کند و مجموعه ای از قوانین از پیش تعیین شده را در مورد قرارداد مشخص می کند. شبکه بلاک چین تراکنش شفاف، ایمن و تغییرناپذیر را حفظ می کند.

آیا قرارداد هوشمند قانونی است؟

از آنجایی که همه توافق‌ها باید کتبی باشند تا از نظر قانونی قابل اجرا در نظر گرفته شوند، قراردادهای هوشمند یا خوداجرا بر اساس قوانین قرارداد در حوزه‌های قضایی مختلف،معتبر خواهند بود.

در قراردادهای حقوقی هوشمند، قرارداد شرایط خود را مشخص می کند و طرفین درگیر موظفند به آنها احترام بگذارند، در غیر این صورت باید آماده رویارویی با مراجع قانونی باشند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بلاکچین اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری ۱۴۰۱/۴/۲۵ افزایش ۱درصدی نرخ بهره، باعث نابودی بازار کریپتو می شود؟ ۱۴۰۱/۴/۲۴ گسترش یوان دیجیتال در چین ۱۴۰۱/۴/۲۳ بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری ۱۴۰۱/۴/۲۳ بانک مرکزی آفریقای جنوبی: بیت کوین یک ارز نیست ۱۴۰۱/۴/۲۲ بیت کوین ۲۴ ماه دیگر رکورد جدیدی می زند! ۱۴۰۱/۴/۲۲ آخرین ویدیو ها خاطره شهره لرستانی از رفتنش به جبهه با لباس پسرانه! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۲:۲۹ راهزنی مسلحانه از مسافران اتوبوس در مسجدسلیمان + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۲:۲۸ آینده هولناک خشکی دریاچه ارومیه؛ تا زنجان باید تخلیه شود!!! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۲:۱۹ فریاد یک خبرنگار در دیدار بایدن و بن سلمان: پادشاهی هنوز منفور است؟! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۲:۱۴ جذاب ترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۲:۱۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۳۸ قراردادهای هوشمند چیست؟ ۱۲:۲۸ اما و اگرهای واردات خودرو / روزهای پایانی تیر و آیین نامه ای که هنوز نهایی نشده است ۱۲:۱۹ آینده هولناک خشکی دریاچه ارومیه؛ تا زنجان باید تخلیه شود!!! + فیلم ۱۲:۱۴ فریاد یک خبرنگار در دیدار بایدن و بن سلمان: پادشاهی هنوز منفور است؟! + فیلم ۱۲:۱۳ جذاب ترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ ۱۲:۰۹ توافقی با آمریکا درباره نفت نداشته ایم ۱۲:۰۳ درگیری باورنکردنی خواهران منصوریان با پدر یک ورزشکار + فیلم ۱۱:۵۷ حقوق کدام بازنشستگان ١٠ درصد افزایش می یابد؟ ۱۱:۵۶ طوفان هشت شاکی علیه رامبد و آجورلو + عکس ۱۱:۵۲ شاهد بی مبالاتی‌ در حوزه تاکسی های آنلاین هستیم/ اگر شهرداری نظارت نکند، شورا وارد می شود ۱۱:۴۸ مشکل کولر گازی هامون چیه که آب میدن؟ ۱۱:۴۰ کدام واکسن کووید-۱۹ زندگی بیشتری نجات داد؟ ۱۱:۳۹ فروش فوری مرحله دوم ایران خودرو و سایپا از چه ساعتی آغاز می شود؟ ۱۱:۲۸ ممنوعیت ارائه خدمات به واکسن‌نزده ها از ۱۵ مرداد ۱۱:۲۰ همکاری بانک تجارت با فین تک ها برای طراحی سرویس های بانکی ۱۱:۱۵ فلزات اساسی و خودرویی‌ها شاخص کل را پایین کشیدند ۱۱:۱۱ از ۱۰ سال پیش تاکنون یک مورد گشت ارشاد به بنده نشان بدهید/ ولنگارتر از جامعه فعلی در کجا وجود دارد؟ ۱۱:۰۹ بورسی شدن یک اپراتور تلفن همراه ۱۱:۰۵ مابه التفاوت کارمزد جایگاه داران سی ان جی چگونه پرداخت می شود؟ ۱۱:۰۲ رییسی در مجموع نمره قابل قبولی کسب کرد/ دولت های گذشته از ریل خارج شده بودند ۱۱:۰۰ کولر آبی ارزان قیمت چند؟ (جدول) ۱۰:۵۲ انتخاب فقهای شورا با رهبری است، به زودی اعلام می شود، از گمانه زنی خودداری شود ۱۰:۵۰ برنت به ۱۰۱ دلار رسید ۱۰:۵۰ آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (سهامی عام) ۱۰:۴۸ کنایه عباس عبدی به میرسلیم: گیوه کردستان به این زیبایی چه اشکالی داشت که ریباک بخرید؟ ۱۰:۳۹ میادین میوه و تره بار پایتخت روز عید غدیر باز است ۱۰:۳۷ ادامه روند افزایشی دما ۱۰:۳۵ امکان طرح و اجرای ایده های آقا محسن در دولت وجود ندارد/ هماهنگی اقتصادی دولت باید به او سپرده می شد ۱۰:۳۳ مدیرعامل بهمن موتور: قیمت و کیفیت ریسپکت در بازار مورد توجه قرار خواهد گرفت ۱۰:۲۹ میثاقیان: گواردیولا هم الان برای تیم ملی کاری نمی تواند بکند ۱۰:۲۹ افزایش عاملین فروش قطعات به منظور دسترسی مشتریان سایپا به قطعات اصلی ۱۰:۲۳ استراتژی بازاریابی سن ایچ برای معرفی محصول ویژه کودکان / از شخصیت پردازی تا بسته‌بندی های جذاب ۱۰:۱۶ تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو شدنی است؟ ۱۰:۰۵ با ضمانت سهام عدالت، وام بگیرید ۱۰:۰۵ ضوابط جدید انتشار اوراق با استفاده از رتبه اعتباری ابلاغ شد ۱۰:۰۱ شرط دریافت خدمات بازار سرمایه، ثبت نام در سجام است ۱۰:۰۱ تداوم افزایش تولید و عرضه روغن‌های دیزلی و بنزینی ۱۰:۰۰ آپارتمان های ارزان جنوب تهران چند؟ ۰۹:۵۵ دوئل دوباره برای زنده نگه داشتن یک وزارتخانه ادغامی ۰۹:۵۱ بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری ۰۹:۴۱ راه شاخص کل و هم‌وزن جدا شد / اقبال بازار به گروه دارویی ۰۹:۳۷ بایدن: بن سلمان گفت شخصاً مسئول قتل خاشقچی نیست! ۰۹:۳۵ ساختمان سازی در ماه! ۰۹:۳۴ قالیباف درباره افزایش حقوق بازنشستگان مردد است/ ۵،۶ استیضاح مطرح است که اعلام وصول نمی‌شود، در دولت روحانی هم همینطور بود ۰۹:۱۶ نرخ رسمی ۱۸ ارز افزایش یافت ۰۹:۰۹ تصویب صورت‌های مالی ۱۴۰۰ بیمه آسیا بدون بند حسابرسی ۰۹:۰۰ پذیره‌نویسی «آوند» صندوق ETF درآمد ثابت مفید، آغاز شد ۰۸:۵۳ کدام واکسن های کرونا برای دوز چهارم مناسب ترند؟ ۰۸:۴۴ بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران تهاتر شد ۰۸:۴۰ مجوز قانونی سقط جنین ناسالم چگونه صادر می شود؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بلاکچین اخبار ارز دیجیتال قراردادهای هوشمند قراردادهای هوشمند قرارداد هوشمند شرایط قرارداد اجرای قرارداد مجموعه ای هوشمند چیست یک قرارداد تراکنش ها بیت کوین بلاک چین داده ها ۱۴۰۱ ۴ دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،جمال فرخ زاده با بیان اینکه از این تعداد کنتور موجود ، ۴۹۵ دستگاه در سال ۱۴۰۲ نصب شده است افزود: نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف و هدف مدیریت این گروه از مشترکان که بیش از ۹۰ درصد مشترکان استان برق مصرف می کنند و همچنین برای مشترکان جدید متقاضی دریافت انشعاب برق در راستای خدمات دهی بیشتر و پرهیز از هزینه دوباره بابت تعویض کنتور در سال های آینده انجام می شود.

وی در راستای سایر اقدامات انجام شده در سال گذشته افزود: اجرای ۶۷۱ پروژه عمرانی برق رسانی با مبلغ ۹۲۱ هزار و ۲۵۵ میلیون ریالی از عمده فعالیت های مدیریت توزیع برق در سال ۱۴۰۲ بوده است.

فرخ زاده به ۱۸ هزار و ۸۰۰ متر تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در دهستان طرود و روستاهای دیزج، دستجرد، سطوه و سرتخت اشاره کرد و افزود: تعویض ۲۷۸ اصله پایه فرسوده با اقدام نصب پایه جدید از جمله اقدامات اصلاح و بیهنه سازی در طرح بهارستان بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان گفت: همچنین به منظور جذب سه هزار و ۲۲۴ مشترک جدید برق در شهرستان شاهرود، افزون بر ۲۶ هزار متر شبکه فشارمتوسط و فشارضعیف هوایی و زمینی در شاهرود احداث شده است و این مهم تعداد مشترکان برق شهرستان را تا پایان سال ۱۴۰۲ به عددی بالغ بر ۱۰۹ هزار مشترک رسانده است.

وی از اقدام جهادی پرسنل در برق شاهرود در راستای اصلاح بیش از ۱۷۳ هزار متر شبکه فشارضعیف و متوسط خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۷۹ هزار متر از شبکه سیم مسی با هدف جلب رضایت مشترکین، کاهش سرقت، تقلیل تلفات و کاهش خاموشی های ناخواسته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

او به احداث ۱۵ دستگاه ایستگاه هوایی و زمینی توزیع برق در نقاط مختلف شهرستان جهت تغذیه پایدار مشترکین اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش ظرفیت پست های برق به میزان سه هزار و ۵۷۰ کیلوولت آمپر در سال گذشته، مجموع ظرفیت پستهای توزیع برق شهرستان به عددی افزون بر ۱۹۲ مگاولت آمپر رسیده است.

فرخ زاده اظهار داشت: نصب یک دستگاه اتوبوستر در روستای احمدآباد بیارجمند با هدف بهبود پروفیل ولتاژ در منطقه خارتوران بیارجمند، احداث ۳۷ دستگاه پست هوایی و اختصاصی به ظرفیت شش هزار و ۵۰۵ کیلوولت آمپر، اصلاح و بهینه سازی ۱۵ دستگاه پستهوایی موجود و افزایش ظرفیت جهت تامین برق متقاضیان جدید، احداث ۹۳۸ متر شبکه روشنایی معابر بلوار شهید میرحسینی شهرک همت، نصب ۱۶ دستگاه تابلو دیماندی جهت تامین برق مشترکین، تعویض ۶۶ دستگاه تابلو کنترل پذیر، نصب ۱۲۱ دستگاه LMS و ۶۷ دستگاه کنتاکتور جهت کنترل پذیر نمودن اشتراکهای دیماندی، احداث ۸۹۴ متر شبکه فشارضعیف هوایی جهت تامین برق طرح مسکن های ملی بیارجمند، کابل کشی زمینی ۲۰ کیلوولت میدان آزادی به طول ۱۲۰۰ متر و اصلاح و بهینه سازی شبکه فشارضعیف هوایی در روستاهای دیرج و دستجرد از مهمترین اقدامات شاخص صورت گرفته در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان شاهرود بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901218

دیگر خبرها

  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود