Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@14:02:20 GMT

پیشتازی بخش خدمات در اشتغالزایی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۶۲۴

پیشتازی بخش خدمات در اشتغالزایی

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با ۵۱.۲ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. مطابق آخرین آمار ارائه شده از مرکز آمار ایران، بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۹.۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در بهار امسال بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۰)، ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد افزایش یافته است.

جمعیت شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر در این فصل ۲۳ میلیون و ۵۷۸ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹۸ هزار نفر کاهش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ١٤� ١، بخش خدمات با ۵۱.۲ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۲.۷ درصد و کشاورزی با ۱۶.۰ درصد قرار دارند.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با ۵۱.۲ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۲.۸ درصد و کشاورزی با ۱۶.۰ درصد قرار دارند. سهم شاغلان بخش کشاورزی وصنعت در بهار ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب برابر با ۱.۹ درصد و ۰.۵ درصد کاهش و سهم شاغلان بخش خدمات ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خدمات اشتغالزایی بیکاری شاغل اقتصاد نشان می دهد بخش خدمات ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

وی افزود: ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها، گلخانه‌ها و… به شرکت آب و فاضلاب از سراسر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص، ادامه داد: کلیه درخواست‌ها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می‌گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در کمیسیون انشعابات خاص (غیر خانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست‌های متقاضیان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارائه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان فراهم نماید.

کریمی بیان کرد: تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست‌های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

کد خبر 6097786

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • پرونده مرگ بلاگر زن معروف در سوپر ساختمان شهر مشهد | صورت او ترکید!
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته