Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳هزار معلول تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: تنها ۳۵ درصد معابر شهری استان برای این قشر مناسب‌سازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در نشست خبری با اشاره به گستره فعالیت بهزیستی گفت: به دنبال این هستیم که فعالیت هایمان بر روی گروه هدف نتیجه و تاثیر بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر استفاه از شرکای اجتماعی اظهار کرد: باید گروه هدف توانمند شوند و مورد حمایت قرار گرفته و خود نیز حمایت گر شوند.

وی با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال با عنوان شورعی دوباره برای بهتر زیستن گفت: در هفته بهزیستی ۱۰۰ عنوان برنامه اجرا خواهد شد که اهم آن ارتباط با شرکای بهزیستی، ارتباط گیری با جامعه هدف است.

منطقی با اشاره به افتتاحیه ۵ پروژه بهزیستی در این هفته اظهار کرد: یک مسکن مددجویی نیز افتتاح و تحویل خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ مددجو در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ۶۵۰ نفر به تایید نهایی رسیده اند.

منطقی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند، گفت:  حدود ۱۳ هزار و ۲۰۵ معلول از خدمات توان بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه توانبخشی استان سمنان دارای ۳۸ مرکز برای ارائه خدمات به صورت روزانه، پاره وقت و شبانه روزی است، افزود: بیش از یکهزار و ۵۲۰ معلول از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان از خدمات اشتغال بهره مند شده اند، گفت: در سه ماهه سالجاری ۲۹ نفر برایشان شغل در نظر گرفته شده و در دفاتر اشتغال به ثبت رسیده است.

منطقی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز شبانه روزی کودکان بدسرپرست در سطح استان، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ فرزند ۰ تا ۱۸ سال در خانه های نگهداری کودکان و نوجوان در حمایت بهزیستی استان هستند.

وی با اشاره به طرح غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان گفت: در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال بهزیستی استان سمنان بیش از ۲۰ هزار و ۷۵۰ کودک در سال گذشته مورد غربالگری قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه افزود: از این تعداد ۹۸۸ کودک مشکوک در طرح غربالگری بینایی شناسایی و از معلولیت آنها پیشگیری شد.

منطقی با اشاره به غربالگری یک هزار و ۱۵۰ کودک در ۳ ماهه سالجاری بیان کرد: ۸۹ کودک مشکوک بودند که مورد شناسایی و در مان قرار رفتند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته غربالگری شنوایی ۹۴ درصد از کودکان استان نیز در مراکز انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در سطح بهزیستی استان گفت: طی سال گذشته ۴ هزار و ۴۵ نفر در مراکز غیردولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شدند.

منطقی با بیان اینکه بهزیستی استان جزو استان های موفق در پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی در کشور بوده است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی بهزیستی استان میزان موارد فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در ایام کرونا کمتر از سال های قبل از این بیماری بوده است.

منطقی با اشاره به مناسب سازی ۴۰ درصدی معابر و اماکن استان برای معلولان گفت: خیلی فاصله با استاندارد شدن اماکن برای معلولان داریم.

وی همچنین تصریح کرد:باید مبلمان شهری در تمام نقاط شهر برای حضور معلولان در جامعه مناسب سازی شده باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان سمنان مناسب سازی شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت