Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:21:19 GMT

خطر آتش سوزی جنگل ها و مراتع گیلان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۹۱۵

خطر آتش سوزی جنگل ها و مراتع گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، نسبت به خطر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گیلان هشدار داد و گفت: تا پایان هفته با افزایش دما مواجه هستیم.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، نسبت به وقوع حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی استان گیلان هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به پیش بینی افزایش دما تا پایان هفته جاری در استان گیلان، توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان گرامی این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم را در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل ها و مراتع رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم خواست از روشن کردن و رها کردن آتش و همچنین استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگر در داخل جنگل خودداری کنند و افزود: تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه حدود ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و حدود ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی داریم، خاطرنشان کرد: مردم شریف استان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق سامانه تلفنی گویای ۱۵۰۴و ۱۳۹( امداد جنگل و مرتع ) نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع اقدام کنند تا به فوریت پیگیری گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اطفاي حريق اطفای حریق جنگل ها و مراتع استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان