Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: مشارکت در دفاع، ریباند در حمله و حفظ تمرکز و دقت عمل بالا از جمله فاکتورهای مهم در بازی با ژاپن است و ایران شانس بسیاری برای برتری در این دیدار دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های کاپ آسیا فردا یکشنبه ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۵ رو در روی ژاپن صف‌آرایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آستانه این دیدار، علی توفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اکونومیست، اظهار داشت: تیم ملی بسکتبال ایران در این دوره از مسابقات و تا این لحظه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته و با انگیزه‌ای مضاعف در میدان حاضر شده است.

وی ادامه داد: مساله مهمی که باید به آن توجه داشت این است که ایران در دور گروهی با سه سبک مختلف بازی می‌کند. سوریه، قزاقستان و ژاپن هر کدام شیوه‌ای خاص برای خود دارند و ملی‌پوشان کشورمان در این سه دیدار باید با شیوه‌های مختلف به میدان رفته و بازی کنند. 

این کارشناس بسکتبال تاکید کرد: برد برابر سوریه محتمل به نظر می‌رسید اما شرایط بازی با قزاقستان متفاوت بود، ما در پنجره جام‌جهانی به این تیم باخته بودیم و بازیکنان با انگیزه‌ای مضاعف در کاپ‌ آسیا برابر این تیم به میدان رفته و با ارائه یک بازی خوب موفق به برتری شدند.

توفیق تاکید کرد: هرچه جلوتر می‌رویم تیم ملی هماهنگ‌تر می‌شود،. نیروهای جوان به باتجربه‌های تیم نزدیک‌تر شده و این هماهنگی افزایش می‌یابد. اگر همین عملکردی که از تیم ملی دیده‌ایم، ادامه یابد، شانس حضور در جمع ۴ تیم برتر را خواهیم داشت و باید منتظر بازی‌های به مراتب بهتری از ملی‌پوشان کشورمان باشیم. 

این کارشناس بسکتبال کشورمان در مورد تغییری که به جبران شکست برابر قزاقستان در کاپ‌آسیا منجر شد نیز گفت: انگیزه مضاعف و انتقام شکست در پنجره جام‌جهانی یکی از مهم‌ترین فاکتورها بود. از سویی دیگر در حمله برتری خود را به حریف دیکته کرده و در دفاع فردی و تیمی خوب ظاهر شدیم. از سویی دیگر موفق شدیم هم منطقه رنگی و هم بازیکنان پیرامونی را به خوبی مهار کنیم. 

وی در خصوص بازی با ژاپن تصریح کرد: ژاپنی‌ها به دلیل شرایط بدنی و فاکتورهای قدی تیم‌های شرق آسیا چاشنی سرعت عمل و انتقال سریع را در دستور کار خود دارند و با سبکی متفاوت بازی می‌کنند. در این بازی که برای صدرنشینی انجام می‌شود باید در دفاع مشارکت و در دفاع و ریباند عملکرد خوبی را شاهد باشیم. در زیر حلقه نیز با وجود بازیکنانی از جمله حامد حدادی و ارسلان کاظمی می‌توانیم فشار زیادی را به تیم حریف وارد کنیم و با مدیریت بازی به آنچه می‌خواهیم، دست یابیم.

توفیق در واکنش به این سئوال که شانس برتری تیم ملی بسکتبال ایران در بازی برابر ژاپن را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اگر بخواهیم عددی را به عنوان معیار در نظر بگیریم شانس ایران را ۷۰ و قزاقستان را ۳۰درصد می‌بینم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تیم ملی بسکتبال ایران ، فدراسیون بسکتبال ، بسکتبال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران کارشناس بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم بسکتبال «کشاورز قم» در آخرین بازی دور برگشت مرحله مقدماتی به مصاف تیم فرخ دانه کیمیای شهرکرد رفت و با وجود قبول شکست ۶۴ – ۵۸ به عنوان تیم دوم گروه هفتم راهی مرحله بعد شد.

نماینده قم در بازی نخست دور برگشت تاک کاشان را ۶۱ – ۲۱ شکست داده بود تا در پایان بازی‌های این گروه با دو پیروزی و دو شکست و ۶ امتیاز در رده دوم گروه قرار بگیرد.

سالن شهید رضاییان قم میزبان بازی‌های دور برگشت گروه هفتم لیگ بسکتبال امید‌های کشور بود.

دیگر خبرها

  • برتری تیم فوتسال ایران برابر تایلند در نیمه اول +ویدئو
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • سرمربی تایلند: هدف ما برتری برابر ایران در دیدار نهایی است
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • پرسپولیس در پنالتی هم کامبک خورد!
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA