Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشمن صهیونیست ابتدا روی «آموس هوکشتیان» نماینده آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی با لبنان و امتیازدهی بیروت حساب باز کرده بود، اما اکنون مواضع رسمی و قاطع دولت لبنان از یک سو و پهپادهای عزت و کرامت مقاومت از سوی دیگر، صهیونیستها را به شدت ناامید کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، رسانه‌های صهیونیست در گزارش های اخیر خود فاش کردند، مسئولان رژیم صهیونیستی پس از آنکه از طریق آموس هوکشتیان دریافتند که طرف لبنانی در بحث ترسیم مرزهای دریایی «انعطاف ندارد»، «شدیدا ناامید شده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، «ایتامار آیچنر» ستون نویس روزنامه یدیعوت آحارونوت، از «ایجاد ناامیدی بزرگ در نزد مقامات اسرائیلی» پس از تأکید هوکشتیان بر عدم انعطاف‌پذیری لبنانی‌ها در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پرده برداشت و افزود: «در تل آویو این انتظار وجود داشت که در سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، پیشرفتی در مذاکرات و توافق بین لبنان و اسرائیل حاصل شود، اما تحولات کنونی با توجه به تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، بسیار نگران کننده است».

نویسنده و خبرنگار صهیونیستی افزود: «کارن الهرر وزیر انرژی اسرائیل روز پنجشنبه، برخلاف انتظار، با عاموس هوکشتاین دیدار و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات (غیر مستقیم) تروریسم دریایی بین بیروت و تل آویو را بررسی کرد. در این دیدار با وجود تهدیدهای اخیر دبیرکل حزب الله درباره میدان گازی کاریش، هیچ یک از مواضع لبنانی ها در مورد موضوعات بحث برانگیز و مسایل مورد اختلاف دو طرف، ارائه نشد».

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از هوکشتاین نوشت: «ما شکاف‌ها و اختلافات در مذاکرات را کاهش دادیم، مذاکرات خوب بود. پس از بازگشتم از عربستان به مذاکرات ادامه خواهیم داد. باید بین تل آویو و بیروت توافق حاصل شود. نقش آمریکا کمک به دستیابی به توافقی است که در خدمت منافع دو طرف باشد».

در ادامه مقاله یدیعوت آحارونوت آمده است: «ورود سکوی گازی کاریش به میدان کاریش، خشم لبنانی‌ها را در پی اختلافات با تل آویو بر سر مرزهای دریایی-اقتصادی برانگیخت. این سکو در حالی در نزدیکی مناطق مورد مناقشه قرار دارد که صحبت از منطقه‌ای با احتمال وجود میادین گازی است که می‌تواند به طرز چشمگیری وضعیت نابسامان اقتصادی کشور لبنان را بهبود ببخشد. به منظور حفاظت از سکو، کمیته اقتصادی اسرائیل اوایل ژوئن با ایجاد منطقه ممنوعه دریانوردی - به مسافت ۵۰۰ متر از مرزهای خارجی سکو تا شعاع قطر ۱۵۰۰ متری از محل نصب سکو- موافقت کرد».

در همین ارتباط، «ران بن یشای» تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت -به زعم خود- تهدیدات سید حسن نصرالله علیه رژیم صهیونیستی در رابطه با میدان گازی کاریش را «زودگذر» خواند و گفت که «سید حسن نصرالله در واقع می‌داند که بمباران سکو به منزله اعلام جنگ است، لذا تلاشی برای از بین بردن این سکو نخواهد کرد».

وی در عین حال با اذعان به اینکه مشکل اصلی تل آویو با پهپادهای حزب الله، انبوه بودن آنها در اجرای عملیات و حمل مواد منفجره در مقادیر زیاد و حجم بالا است، تصریح کرد: «بنابراین رهگیری این پهپادها سخت و دشوار است و انتظار می‌رود که برای اسرائیل مشکل ساز شود».

یازدهم تیرماه رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری و انهدام سه پهپاد در حال پرواز حزب‌الله به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه شد، اما حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه پهپاد غیر مسلح با مأموریت شناسایی را به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآورد و  «مأموریت مورد نظر انجام شد و پیام نیز به رژیم صهیونیستی رسید».

در همین راستا دبیرکل حزب‌الله لبنان چهارشنبه شب در سخنانی به ماجرای ارسال پهپادهای مقاومت به سمت میدان گازی مورد اختلاف «کاریش» پرداخت و گفت: برای اولین بار در تاریخ اسرائیل، ۳ پهپاد به طور همزمان به سمت آن‌ها به پرواز درآمدند.

دبیرکل حزب الله افزود: می توانیم همزمان بیش از یک پهپاد بفرستیم و می توانیم پهپادهای مسلح و غیرمسلح ارسال کنیم. 

سید حسن نصرالله اضافه کرد: پیام این پهپادها این بود که ما جدی هستیم و اقدام می‌کنیم و این پیام را اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به صورت جدی فهمیدند. 

وی گفت: ما گزینه‌های مختلفی در هوا، دریا و زمین داریم و همه آنها روی میز هستند. همه چیز در خدمت پرونده مذاکرات حقوق دریایی لبنان است، ما آن را در اندازه و در زمان مناسب ارائه خواهیم کرد. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: مسئله تعیین مرزها حیاتی است و تنها راه نجات لبنان و مردم آن است و ما در این مساله وارد جنگ روانی نمی‌شویم.

وی در ادامه خواستار موضع یکپارچه لبنانی‌ها در خصوص حقوق دریایی این کشور به دور از هرگونه اختلافات شد و گفت: اگر انتخاب عدم کمک به لبنان و سوق دادن آن به سمت فروپاشی است پس تهدید به جنگ و حتی رفتن به آن شرافتمندانه‌تر است.

سید خسن نصرالله گفت: به دشمن و آمریکایی‌ها می‌گویم که پیام پهپادها آغازی متواضعانه برای چیزی است که می‌توانیم به سمت آن برویم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اگر مسائل به نقطه خوبی نرسند، ما در این نقطه نخواهیم ماند. این معادله را ثبت کنید «کاریش» و ما بعد «کاریش». ما تمام میدان‌ها، چاه‌ها و سکوهای نفتی در امتداد مرز فلسطین را زیر نظر داریم.

وی گفت: اگر لبنان از استخراج گاز و نفت خود منع شود، هیچ کس قادر به استخراج یا فروش گاز و نفت نخواهد بود، عواقب آن هرچه می‌خواهد باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسرائیل ، حزب الله لبنان ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسرائیل حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان مرزهای دریایی گازی کاریش لبنانی ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله لبنان به یاری غزه برخاسته و این حمایت، طرح جنگی دشمن صهیونیست در فلسطین و لبنان را در برهه کنونی و در آینده با مانع روبرو کرده است.

وی افزود: هرآنکه آینده نگر نباشد و این دشمن را نشناسد نمی‌تواند حقایقی را درک کند که بیانگر این است که حمایت ما فوایدی دارد که فراتر از حمایت از غزه و نیز فراتر از حمایت لبنان است و آن تشکیل نیروی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی است. طرح‌هایی که درباره لبنان و جنوب آن گفته می‌شود تا زمانی که آتش بسی در غزه برقرار نشود غیرقابل اجراست. هر آنکه بحث آتش بس در جنوب را مطرح می‌کند تا دشمن صهیونیست به راحتی در غزه به جنگ ادامه دهد در واقع از ما دعوت می‌کند که در حمله دشمن اسرائیلی مشارکت داشته باشیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل. جنگ در غزه باید متوقف شود و پس از آن جنگ در لبنان متوقف می‌شود. اینکه با تهدیدات نزد ما بیایند مبنی بر اینکه اسرائیل به شما حمله می‌کند و خطاب به آن‌ها می‌گوئیم که تهدیدات شما درست بودن رویارویی ما را ثابت می‌کند و اینکه ما را مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گالانت وزیر جنگ دشمن که تهدید می‌کند که هدف اصلی بازگردانیدن ساکنان شمال به منازلشان است و برهه آتی سرنوشت ساز خواهد بود؛ خطاب به او می‌گوئیم که جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را برگرداند بلکه این جنگ بازگشت آن‌ها را بیش از پیش دورتر خواهد کرد و ممکن است در نهایت بازگشتی در کار نباشد. تداوم جنگ و توسعه آن شهرک نشینان را بر نمی‌گرداند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. جهان باید بیدار شود و جنگ غزه را متوقف کند، زیرا این به واقعیت نزدیک‌تر است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله به دشمن به شکل متناسب پاسخ می‌دهد و گسترش جنگ از سوی دشمن، گسترش پاسخ و مقاومت از سوی حزب الله را به همراه خواهد داشت این تصمیم قطعی است. هنگامی که دشمن، یکی از برادران ما را در منطقه الصرفند هدف قرار داد ما روز سه شنبه با سه پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گلوانی و مقر یگان ایغوز را در پادگان شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادیم و طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. همه این تحولات فقط با سه پهپاد رقم خورد حال تصور کنید که اگر پا را فراتر بگذارند چه رخ خواهد داد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن تأیید می‌کنند که حدود ۴ هزار موشک و حدود ۶ هزار موشک ضدتانک از سوی حزب الله از زمان شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. آن‌ها می‌گویند که حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. با یک محاسبه این میزان سه درصد خواهد بود این بدان معنی است که ما فقط سه درصد از ذخایرمان را طبق گزارش رسانه‌های دشمن طی این هفت ماه خرج کرده ایم و تأثیرات آن آواره شدن شهرک نشینان و خسارت سنگین دشمن و فرسوده شدن ارتش اشغالگر بوده است. آیا بیش از این می‌خواهند؟ به هر حال ما آماده هستیم.

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس