Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علی رسولیان» روز شنبه در میز خدمتی که در شهرک صنعتی بهارستان البرز برگزار شد،  افزود: اکنون  یک هزار و ۶۰۰ واحد کارگاهی در کشور در حال ساخت است که صنایع دانش بنیان در آن مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه  یک هزار و ۶۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور شناسایی شده اند، اظهار داشت: به همین منظور  برای دانش بنیان شدن نهایی آنها مشوق های متعددی قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولیان گفت: علاوه بر آن از سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم تا نیازهای فناورانه صنعت نه در قالب واردات بلکه  به صورت تولید داخل، مرتفع شود که بر همین اساس طی سال های گذشته ۴۰۰ نیاز فناورانه صنعت در کشور برآورده شد و در سال جاری نیز ۱۰۰ نیاز فناورانه دیگر شناسایی و در حال برآورده سازی آنها هستیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد وزارت صمت بر هموار سازی مسیر تولید است، خاطر نشان کرد: بر همین مبنا امسال در بخش زیر بنایی و با هدف تسهیل فرآیندها، سامانه های آنلایی تعریف شده که علاوه بر شفافیت و سرعت، نظارت بر امور را نیز افزایش می دهد.

رسولیان در ادامه با اشاره به اینکه تعامل رودررو با صنعگران بسیار مهم است اظهار داشت: در میز خدمت امروز، عمده موضوعات توسط دانش بنیان ها مطرح شد که اصلی ترین مساله ای که با آن دست به گریبان هستند مساله تامین مالی بوده که بر همین اساس ما در تلاش هستیم تا با ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ و تخصیص بیشتر منابع داخلی بانک ها تا حدودی این مشکل را مرتفع کنیم.

وی مسایل محیط زیستی و  کمبود اراضی صنعتی از دیگر مشکلات مطرح شده در این میزخدمت عنوان کرد و گفت: در واقع بنای ما این است که وقتی فعال اقتصادی موضوعی را مطرح می کند باید دقیق، سریع و شفاف به آن پاسخ  داده شود به خصوص اگر مشکلات مطرح شده در ارتباط مستقیم با وزارت صنعت ، معدن و تجارت باشد؛ به عنوان مثال  در حوزه هایی چون جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، تخصیص زمین و دیگر موارد ما خود را ملزم می دانیم که به سرعت و البته در چارچوب قانون، مشکلات را حل کنیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت  در ادامه بیان داشت:  برخی دیگر از مشکلات در بخش سیاستگذاری ها، قوانین بالادستی و اصلاح مقررات است که با پیگیری و برگزاری جلسات مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه ضمن تاکید بر توان داخلی بیان داشت: کشور ما حرکت مطلوبی را در عرصه تولید و صنعت آغاز کرده که برای تعالی و پیشرفت در این راه نیازمند به نوسازی و به روزرسانی خط تولید صنایع هستیم.

رسولیان افزود: همچنین باید سطح علمی و دانش صنعتگران را بالا برده و کیفیت و بهره وری صنعت نیز- که بارها در کلام مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده را عملیاتی کنیم.
در ادامه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون برپایی این میز خدمت گفت: امروز فرصت مغتنمی بود تا در راستای پیگری مطالبات صنعتگران یک میز خدمت با حضور مقامات ارشد ۲ قوه اجرایی و مقننه برگزار شود و دستورات بسیار خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صادر شد.

«حمیدرضا عقاب نشین» افزود: در ادامه روند برپایی میز خدمت، علاوه بر دعوت از مدیران استانی از مدیران ارشد کشوری نیز دعوت می کنیم تا مشکلاتی که قابلیت رفع استانی ندارند با حضور مدیران کشوری، مرتفع شوند.

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: در سال جاری تعداد زیادی واحد کارگاهی دانش بنیانِ در حال احداث داریم که به صورت فازبندی افتتاح و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در این میز خدمت ویژه صنایع استان البرز که صبح امروز به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز و دفتر مهدی عسگری نماینده مردم  کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به مشکلات ۲۱ تن از صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و کارآفرینان رسیدگی شد.

عمده مشکلات مطرح شده در این جلسه تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، محیط زیست، مالیات، گمرک و تامین مواد اولیه بود که دستورات لازم برای رفع این مشکلات، توسط مدیران ارشد کشوری و استانی صادر شد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی البرز مقام معظم رهبری شرکت شهرک های صنعتی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی البرز مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی البرز مقام معظم رهبری شرکت شهرک های صنعتی استان البرز شهرک های صنعتی دانش بنیان میز خدمت مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن

صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران ایفا می کند و به عنوان منبع اصلی انرژی و سوخت برای بخش های مختلف عمل می کند. با این حال، در سال‌های اخیر، این صنعت دستخوش دگرگونی قابل‌توجهی به سمت دانش محور شدن بوده است. این تغییر به سمت شیوه‌ها و فن‌آوری‌های مبتنی بر دانش به دلیل نیاز به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن هدررفت انرژی و افزایش رقابت کلی انجام شده است.

یکی از حوزه های کلیدی که صنعت نفت و گاز به کارگیری شرکت های دانش بنیان است. این شرکت ها که در توسعه فناوری ها و راه حل های نوآورانه تخصص دارند، در خط مقدم رشد بهره وری، کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن گازهای مرتبط در فرآیندهای تولید و توزیع بوده اند.

در ایران، صنعت نفت و گاز نقش پیشرو در استفاده از شرکت های دانش بنیان برای پیشبرد رشد اقتصادی را بر عهده گرفته است. ایران با بیش از 650 شرکت دانش بنیان فعال در بخش نفت، فناوری و نوآوری را با موفقیت در عملیات نفت و گاز خود ادغام کرده است. این شرکت ها نقش مهمی در افزایش بهره وری، بهینه سازی فرآیندها و توسعه راه حل های پایدار برای صنعت داشته اند.

همچنین رویکرد فعال دولت ایران به ویژه دولت سیزدهم در تمرکز بر توسعه میادین گازی کشور در رشد و نوآوری در بخش نفت و گاز موثر بوده است. ایران با اولویت‌بندی جمع‌آوری و استفاده از گازهای مشعل، نه تنها تولید گاز خود را افزایش داده، بلکه در بازار جهانی گاز نیز پیشتاز است. دستاوردهای این کشور در تولید گاز از میانگین نرخ رشد سایر کشورهای تولیدکننده گاز پیشی گرفته است و رتبه برتر را در مجموعه گازهای مشعل در میان کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز کسب کرده است.

ادغام شیوه‌های مبتنی بر دانش در صنعت نفت و گاز، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فناوری‌های پیشرفته را اتخاذ کنند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهند. با بهره گیری از تخصص و راه حل های نوآورانه ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بر چالش ها غلبه کند، بهره وری را افزایش دهد و رشد پایدار را هدایت کند.

علاوه بر این، تغییر به سمت رویکرد دانش محور در صنعت نفت و گاز فرصت های جدیدی را برای همکاری، تحقیق و توسعه باز کرده است. با تقویت مشارکت بین بازیگران صنعت، دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است به نوآوری سرعت بخشد، مهارت ها را افزایش دهد و فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر را تقویت کند.

در نتیجه، گذار صنعت نفت و گاز به سمت دانش محور شدن نشان دهنده نقطه عطف مهمی در تکامل آن است. با پذیرش فناوری، نوآوری و تخصص ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بهره وری را افزایش دهد، اثرات زیست محیطی را کاهش دهد و رشد پایدار را هدایت کند. ادغام شیوه های مبتنی بر دانش نه تنها صنعت را به سمت کارایی و رقابت بیشتر سوق داده است، بلکه آن را به عنوان یک بازیگر کلیدی در چشم انداز انرژی جهانی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ